Alpha f850 of alpha s852

Het is niet aan te raden als je lang plezier van je motor wil hebben , het hoe en waarom is al veelvuldig uitgelegd in bergen soortgelijke topics.
 
Moet er onder een turbo glowplug ook een ringetje?
In de verpakking bij de plug zat namelijk geen ringetje
 
Okee dank je.
Nu ben ik ook nog aan het kijken voor ee lipo als ontvanger accu.
Welke zal ik daar voor moeten nemen en kan ik die direct in me ontvanger drukke?
Ik hoorde dat je met 2 stuks een hwle dag kan rijden.
En het beter en betrouw baarder was dan de normalen accus.
Ik heb nu 5 stuks 1600 accutjes.

Het probleem is dat ik me accus die ik nu heb ook moet opladen.
Alleen kan ik geen lader vinden die aangeeft of deze vol of leeg is. En ik wil er meerdere te gelijketijd opladen als dat kan.
Gr ymro
 
Voordeel van een Lipo, of een Lifepo accu is dat deze een constante hogere stroom geven waardoor je servo's constanter werken en niet "minder" worden naarmate de NiMh accu leger wordt.

Voor Lipo en Lifepo heb je wel een geschikte lader nodig en advies is om deze accu's altijd gebalanceerd te laden.

Voor een Lipo heb je daarnaast High Voltage servo's nodig (Lipo geeft 7,4 volt), of een voltage regulator. Ik heb ook diverse mensen gehoord die gewoon met Lipo op normale servo's rijden en dat schijnt ook goed te gaan, voor hoe lang...dat is de vraag. Daarnaast moet je even controleren of je ontvanger het hogere voltage aan kan.

Voor Lifepo heb je daarentegen geen High Voltage servo's nodig (Lifepo geeft 6,6 volt...vergelijkbaar aan NiMh). Lifepo heeft dezelfde voordelen als Lipo terwijl je niet direct geld hoeft uit te geven aan andere servo's of een voltage regulator. Ook bij Lifepo geldt dat je een lader moet hebben die deze gebalanceerd kan laden en je check voor de zekerheid ook of je ontvanger 6,6 volt aan kan.

Daarnaast voor zowel Lipo als Lifepo moet je goed op de afmetingen letten, deze zijn vaak anders dan NiMh en dat wil nog wel eens problemen geven dat ze niet in je auto passen.
 
Okee dus het is gewoon verstandiger om lipo te gebruiken in ontvanger.
Of kan ik gewoon me oude accus blijvenrijden in een wedstrijd en om het half uur vervangen?
Want zo tehoren zal het allenaal wel duur zijn
 
Het is geen vereiste om Lipo of Lifepo te gaan zoveel verschil zal je niet merken, zeker als je nog geen wedstrijd ervaring hebt...in jou klasse gaat het om seconden en niet om tienden van seconden.

Daarnaast rijdt volgens mij minimaal de helft van de rijders nog steeds gewoon lekker op NiMh en ze zijn er zeker niet langzamer op geworden. Je hebt 5 humppacks, daar kom je makkelijk de dag mee door. Ik zou lekker (in ieder geval het eerste jaar) op je NiMh humppacks blijven rijden.

PS: Als je nu zou overstappen zou ik voor LiFePo gaan en niet voor LiPo.
 
En het beter en betrouw baarder was dan de normalen accus.
Ik heb nu 5 stuks 1600 accutjes.

Gr ymro

Betekend dit dat je vijf losse accus hebt van 1,2V dus penlite`s die je in een houder steekt?
Zo ja, dan meteeen iets anders kopen...
Een accupakket van 6Vhoeft niet duur te zijn (20euro max)
En dan een gewone accu pakken en geen Life of Lipo ivm de kosten van de lader, aangezien je de kosten laag wil houden.
 
Super dankjewel.
Dan blijf ik nog eff op me oude humppacks rijden
Nu even wachten tot het 10 graden is en dan me nieuwe motor inrijden!
 
Ook belangrijk mocht je over willen schakelen op lipo is zeker weten dat niet alleen je servo's er tegen kunnen maar ook de ontvanger van je zender.
Anders zeker een voltage regelaar er tussen zetten.
 
Okee dankjewel. Ik denk wel dat ik verlopig nog met deze accus rij.
Kost wel aardig iets zag ik.
Bedankt
 
Back
Top