Alpha f850 of alpha s852

Meer poorten is meer topsnelheid, dat is in een buggy nuttig in een truggy heb je een motor met wat meer koppel nodig. Als bovenstaande allemaal binnen je budget zijn zou ik voor de A852 of A352 gaan met een 2081 uitlaat of een 2090.

De Team Orion en Novarossi kan ik niet beoordelen, nooit mee gereden.

Dat is geen vaste definitie. Uitgaande van 1 merk die 3, 4, 5 en 7 poorter motoren verkoopt dan zeg ik ja maar een fabrikant met een competitiemotor met maar 3 poorten zal net zo competief zijn als een ander merk met 7 poorten.

Dat is geen vaste definitie. Uitgaande van 1 merk die 3, 4, 5 en 7 poorter motoren verkoopt dan zeg ik ja maar een fabrikant met een competitiemotor met maar 3 poorten zal net zo competief zijn als een ander merk met 7 poorten.

Klopt helemaal Roelof, in geval van Alpha motoren gaat dit meestal redelijk goed op.
In vergelijking tot andere motoren zou ik dat ook niet zo snel stellen. Een OS Speed heeft maar 3 poorten en is echt niet langzaam op top :)

De alpha A352 geeft meer power als een A852 toch.
Dan neem ik de A352

De A352 heb ik vorig jaar mee gereden, fijne motor met veel koppel en een goede topsnelheid.

De A852 ga ik dit jaar mee rijden, die schijnt redelijk vergelijkbaar te zijn met hopelijk nog iets meer topsnelheid.

Bij mij word het 25% aangezien ik nog 10 liter heb staan.
En met een koppelingsklok met 13 tanden lijkt me

Koppelingsklok 13 tands, 25% nitro is ok...33% merk je niks van op topsnelheid, hoogstens tijdens het optrekken.

Enne, is hij snel? Ik kon vorig jaar de Novarossi's en OS'en goed bijhouden hoor. Dus over topsnelheid hoef je je geen zorgen te maken :)

Top dan ga ik morgen even de A352 van alpha bestellen.
Hopelijk loopt die goed met me jp3 en 13 tands klok

Welke turbo plug gebruiken voor de A352?
Nr 4,5,6,7?
En kan ik ze nemen van hobbietech of is dat rommel?

Hobbytech is niet echt een A-merk...ik weet niet wat de pluggen kosten maar als ik de keuze heb zou ik voor een ander merk kiezen. Voor mijn gevoel worden de OS pluggen het meeste gebruikt, zijn misschien wel wat duurder maar gaan lang mee en de nummers van de pluggen zijn bekend bij de meeste rijders, dus makkelijker advies inwinnen.

Toch zou ik voor de Truggy een F850 kiezen; die motor is gewoon ontwikkeld voor trekkracht en een wat zwaardere auto. De Alpha A352 lijkt op het eerste gezicht een betere keuze, maar is dat niet. De F850 is geschikt voor elke type rijder; beginner en gevorderde, is makkelijk af te stellen en heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb vrijwel elk type Alpha motor op mijn buggy's en truggy's en ik rij al een tijdje mee in de truggy cup en ik zelf zweer bij de F850 op de truggy!

PS) ik rij de laatste tijd met een Hipex 2034 Terra Evolution uitlaat icm de F850 en dat bevalt me beter dan de Alpha's 2081 en 2090 uitlaten...

Oeps. Telaat haha.
Heb hem al besteld.
Heb me 190 euro gekost.
Hoop hem morgen of zaterdag te hebben.
Ben benieuwd.
Heb ook werkse pluggen besteld.
Koste me 9 euro perstuk dus moet goed zijn.
Even in rijden op de alpha manier.
Of gewoon 1 tankje stilstaand en 8 tankjes rustig rijden

Je gaat er zeker geen spijt van krijgen, de .23 is een hele fijne motor. Gewoon 1 tankje stationair en dan rustig rijden tot je 1 liter opgestookt hebt. Verwarm de motor wel even voor als je daar mogelijkheden voor hebt, dan start hij makkelijker (Alpha's hebben belachelijk veel compressie).

Lees de handleiding even over het plaatsen en weghalen van een inloopshim (ik weet niet meer zeker of deze er vanaf de fabriek al tussen zit), bij het inlopen moet deze erop zitten, dan start hij makkelijker. Na het inlopen nog een liter met inloopshim rijden en dan deze weghalen. Zonder de shim is deze motor nog feller en sneller.

Top.
Nu de laatste vraag dan maar. Er worden buisjes voor de cab mond mee gegeven.
Dat kan je aanpassen voor de baan staat er.
Wat houden die buisjes in?
Hoe groter de opening hoe meer lucht dus hoe meer die zuipt toch?
Dan hou ik het bij de middelste van de 3

Idd algemeen genomen hoe groter de venturi hoe krachtiger/sneller hij is, maar ook hoe meer hij zou verbruiken.

Lees de handleiding even over het plaatsen en weghalen van een inloopshim (ik weet niet meer zeker of deze er vanaf de fabriek al tussen zit), bij het inlopen moet deze erop zitten, dan start hij makkelijker. Na het inlopen nog een liter met inloopshim rijden en dan deze weghalen. Zonder de shim is deze motor nog feller en sneller.

Er word wel een extra headshim meegeleverd maar in de beschrijving staat nergens of deze gebruikt moet worden bij het inlopen of dat het een reserve is.
Heb mijn beschrijving al 5x nagelezen.

Roger

In dat geval zou ik de extra shim plaatsen tijdens het inlopen en erna weer weghalen. Kan geen kwaad...je motor heeft dan net iets minder compressie waardoor deze makkelijker start en de drijfstang het iets minder zwaar heeft tijdens de inloopfase.

Als het geen kwaad kan zal ik hem er tussen leggen,en hopen dat het ooit wat warmer weer gaat worden zodat er een begin met het inlopen gemaakt kan worden.

Roger

Back