Alpha f850 of alpha s852

@paul, je hebt het over de juiste koppeling of bedoel je misschien ook de afstelling daarvan? Ik rij bijvoorbeeld de JVD met 2 goud & 2 groen.

Als je koppeling te vroeg aangrijpt maakt je motor nog niet voldoende toeren en dan voelt het geheel sloom aan (dat is het dan ook). Vaak merk je dit als eerste bij de (grotere) sprongen, je hebt dan een langere aanloop nodig om er goed en makkelijk overheen te komen.

En als je oranje mooier vindt dan de S852.

Bij een motor kan je stellen dat functionaliteit boven kleur gaat.
Het is veel belangrijker om een motor/uitlaat/koppeling met een voor uw rijstijl goede powerband te hebben dan de kleur ervan.

Verder heb ik weinig ervaring met alpha en de ervaring die ik heb is slecht omdat ik hem altijd tov een OS Speed zet in de vergelijking :cool: (niet helemaal eerlijk, weet ik ook).
Maar dat is een persoonlijke mening en een alpha F850 of S852 voldoet zeker als wedstrijdmotor.

Als je koppeling te vroeg aangrijpt maakt je motor nog niet voldoende toeren en dan voelt het geheel sloom aan (dat is het dan ook). Vaak merk je dit als eerste bij de (grotere) sprongen, je hebt dan een langere aanloop nodig om er goed en makkelijk overheen te komen.

Op een vloeiend parcours kan dat, krijg je minder slijtage aan de koppeling ook. Enkel hebben we die niet echt.
Heb ook liever een auto die vlot vertrekt.

Koelkoppen van Alpha zijn trouwens uitwisselbaar, dus als je er een paar reserve hebt rij je iedere wedstrijd met een ander kleurtje :)

Ik heb nog wel een Rode liggen Mario. Als je die nodig hebt ;)
Maar welke veertjes gebruiken jullie voor de JVD dan?

Ik heb een Z852 en een S852 gehad. De S852 had iets meer ballen onderin dan de Z852.
Maar als je een keus wilt maken tussen motoren zou ik de A852 of de A352 nemen.
En als je oranje mooier vindt dan de S852.

Wat wel belangrijk is de juiste uitlaat bij de alpha motor. Persoonlijk is voor mij de 2081 het beste. Deze is zeg maar allround.

@paul, je hebt het over de juiste koppeling of bedoel je misschien ook de afstelling daarvan? Ik rij bijvoorbeeld de JVD met 2 goud & 2 groen.

Met de juiste koppeling bedoel ik inderdaad de gebruikte veren en tandjes op de koppelingsklok.
Voor de JVD in een truggy gebruik ik altijd minstens 4x de gouden veer, nooit de groene veren die zijn te slap voor een truggy.
Mocht de baan echt glad zijn ga ik een tandje omhoog op de koppelingsklok maar pas ik niet de veren van de koppeling aan.

Met de juiste koppeling bedoel ik inderdaad de gebruikte veren en tandjes op de koppelingsklok.
Voor de JVD in een truggy gebruik ik altijd minstens 4x de gouden veer, nooit de groene veren die zijn te slap voor een truggy.
Mocht de baan echt glad zijn ga ik een tandje omhoog op de koppelingsklok maar pas ik niet de veren van de koppeling aan.

En in de buggy, welke veertjes gebruik je daarin?

Ook 4x goud, tenzij we naar Oberhausen gaan dan 14t en 2x groen 2x goud. Ook voor de buggy geldt bij mij, is de baan glad door regen dan een tandje omhoog op de koppelingsklok.

P8 (lijkt me sterk, Novarossi maakt al een paar jaar geen 8 poorters meer voor de Offroad) of is het een P5 XLT toevallig ?

Als het een P5 XLT is heb je een goede motor voor in een truggy, wel even een goede uitlaat zoeken voor erbij, ik raad de novarossi 9853 uitlaat aan.
Heb je een budget dan is de Dynamite 053 uitlaat een goede 2e keus, moet je wel in Amerika bestellen.

P.s betreft het hier een nieuwe motor ?

Jaa. Klopt .
Ik wil wel even een foto plaatsen alleen hoe moet dat?
kom er zelf niet helemaal uit.
Gr ymro

Je moet toch ergens beginnen, om gelijk de beste/duurste auto te kopen is juist zonde van je geld, lekker beginnen met een beginner auto.
Zo krijg je tenminste meer deelnemers, ipv dat ze tegen de kosten aan hikken. Als ze het leuk vinden kopen ze dan maar een andere auto.

Je moet inderdaad ergens beginnen , en dat kan je dan beter doen met b.v een 2dehands Mugen MBX-5~6T.

Aan een roller heeft de TS genoeg aangezien de rest vanuit de Hellfire over kan.

Heb zelf truggycup gereden met een Hellfire SS die flink verbouwd was en zelfs daarbij liet de betrouwbaarheid duidelijk te wensen over.........

Ik had 2 afgevulde grote polybutlers vol met parts , het enige wat ik niet reserve had was de chassisplaat voor de rest was alles 3 of 4 keer aanwezig en sommige delen nog wel vaker.

Dat was ook nodig omdat de Hellfire om de haverklap of beter gezegd zowat elke heat wel kapot ging.

Als je je eerste wedstrijd gaat rijden en vervolgens in de eerste of 2de kwali klaar bent omdat de auto kapot gaat is de lol er nog veel sneller af......... :sleeping:

Het was voor mij bijna standaard om na elke kwali/finale te moeten sleutelen , tenzij je daar erg bedreven in bent en het er voor over hebt gaat de lol er dan snel vanaf.

De Hellfire is een leuke auto voor op een grasveld met een bultje of een kuil , niet voor op een baan met sprongen.

Heb er zelf genoeg mee gereden om die "been there , done that" opmerking uit mn eerste reactie te staven net als de opmerking dat de TS voor het rijden van wedstrijden beter een andere auto kan kiezen.

Even over de motor en de truggy.
Ik twijfel nogsteets.
Ik heb net een nieuwe jammin jp3 gekocht.

Qwa power en passend op me uitlaat welke motor

Alpha f850
Alpha z852
Team orion dicovery alpha 3.5
Apha A852
Alpha A 352
Novarossi 5pxlt

Welke bestellen voor mijn zware truggy.
De winkel zei neem de z852 deze heeft 7 poorten.

Laatst bewerkt:
Even over de motor en de truggy.
Ik twijfel nogsteets.
Ik heb net een nieuwe jammin jp3 gekocht.

Qwa power en passend op me uitlaat welke motor

Alpha f850
Alpha z852
Team orion dicovery alpha 3.5
Apha A852
Alpha A 352
Novarossi 5pxlt

Welke bestellen voor mijn zware truggy.
De winkel zei neem de z852 deze heeft 7 poorten.

Meer poorten is meer topsnelheid, dat is in een buggy nuttig in een truggy heb je een motor met wat meer koppel nodig. Als bovenstaande allemaal binnen je budget zijn zou ik voor de A852 of A352 gaan met een 2081 uitlaat of een 2090.

De Team Orion en Novarossi kan ik niet beoordelen, nooit mee gereden.

Back