Alpha f850 of alpha s852

Welke keuze zal ik maken?
Alpha f850 of alpha s852
Of weet iemand een andere .21 motor die betaaalbaar is
Ik rij met een hellfire ss.
Een aardig zware truggy.
Dus het blokje heeft aardige power nodig.
En ik rij nu met een 13 tanden koppeling. Welke heb ik dan nodig?
Wil wedstrijden gaan rijden.
Gr ymro
 
Als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik eerst een andere truggy aanschaffen......

De Hellfire is gewoon niet betrouwbaar genoeg , been there done that...
 
De F850 is denk ik de beste keuze tussen die twee. Meer dan genoeg power en koppel en rijdt erg lekker op een wat zwaardere truggy...
 
Okee super. Dan word dat hem.
Het enige probleem wat mijn hellfire aan probleem toont is dat hij geen hele scherpen bochten in stuurt.
Er zit een sc 1256 savox in van 20kg. Moet voldoende zijn lijkt mij.
Gr ymro
 
Moet ik daar trouwens speciale gloeipluggen voor gebruiken of man ik gewoon met mijn lrp gloeipluggen r4 en r5 rijden?
 
Als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik eerst een andere truggy aanschaffen......

De Hellfire is gewoon niet betrouwbaar genoeg , been there done that...

Je moet toch ergens beginnen, om gelijk de beste/duurste auto te kopen is juist zonde van je geld, lekker beginnen met een beginner auto.
Zo krijg je tenminste meer deelnemers, ipv dat ze tegen de kosten aan hikken. Als ze het leuk vinden kopen ze dan maar een andere auto.
 
Daarom ga ik toch voor de hellfire.
Wat kan ik aanpassen voor sterker te sturen?
En welke kopelingsklok zal ik nemen 13 tands op een 52 t speur?
 
De servo lijkt me meer als voldoende.
Je kan eens kijken naar je servosaver, als deze strak genoeg ingesteld is.

Goede banden doen echt ook al veel.
 
als ik naar links stuur dan heeft de servo niet voldoende kracht lijkt wel om terug naarde bassis positie te gaan als de auto op de grond staat.

ps servosaver staat al strak
 
als ik naar links stuur dan heeft de servo niet voldoende kracht lijkt wel om terug naarde bassis positie te gaan als de auto op de grond staat.

ps servosaver staat al strak

Zowel de F850 als de S852 zijn goed motoren voor op de truggy. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de S852, de F850 heb ik hier liggen maar deze moet nog ingereden worden.

Andere leuke truggy motoren van Alpha zijn de A852 of de A352 waarbij de laatste een .23 is dus die geeft net wat meer koppel en dat kan van pas komen bij een wat zwaardere auto. We hebben het er afgelopen zondag ook over gehad, gewoon met deze auto gaan rijden en kijken hoe ver je komt. Val je vaak uit door technische problemen aan het chassis kan je altijd nog naar iets anders gaan kijken.

Als een Savox van 20kg je stuur niet terug in de rechte stand terug krijgt is er een ander probleem met je stuurinrichting. Haal je servo een los en draai je wielen naar links en naar rechts. Dit moet supersoepel gaan en praktisch geen weerstand geven. Is dat wel het geval dan kan je ergens een kapot lagertje in je stuurinrichting hebben of misschien zijn er bepaalde schroeven veel te strak aangedraaid (gebeurt wel vaker bij beginners, niks om je voor te schamen ;)).

Hopelijk zien we je binnenkort bij een van de wedstrijden van de Truggy Masters :)
 
Moet ik daar trouwens speciale gloeipluggen voor gebruiken of man ik gewoon met mijn lrp gloeipluggen r4 en r5 rijden?

Een Alpha motor werkt alleen samen met turbo gloeipluggen. Ik gebruik zelf de O'Donnell 97T pluggen maar dit zijn tegenwoordig wat lastig te vinden. Een OS P3 wordt ook veel gebruikt. Een turbo plug is een stukje duurder, maar bij goed gebruik kunnen ze ook erg lang mee gaan.


Er zijn overigens wel enkele Alpha motoren met normale pluggen maar dit zijn meestal trekstarter uitvoeringen.
 
Rij nu nanelijk met een nitrobull.
Hiebij mis ik toch wcht kracht onderin.
Of licht dat aan me afstelling?
Het is wel een .28 motor
 
Kan aan je afstelling liggen ,heb zelf met een .28 op een buggy gereden en dit was om eerlijk tezijn teveel van het goede.
Heb nu zelf een alpha .23 gekocht voor op een mbx6t maar nog geen kans gehad om hem in terijden kan je dus nog niks vertellen over de verschillen.
Hoop wel dat de .23 iets zuiniger is want de .28 was wel een groot verbruiker.
Maar jij bent toch op de rookie dag geweest hebben ze je daar niet geholpen om hem goed aftestellen.

Roger
 
Rij nu nanelijk met een nitrobull.
Hiebij mis ik toch wcht kracht onderin.
Of licht dat aan me afstelling?
Het is wel een .28 motor

Als je bij de Nitro Bull .28 onderin kracht mist dan moet dat haast wel de afstelling zijn. In de basis heeft de .28 genoeg koppel en mist hij juist wat topsnelheid t.o.v. de wedstrijdmotoren.
 
Kan aan je afstelling liggen ,heb zelf met een .28 op een buggy gereden en dit was om eerlijk tezijn teveel van het goede.
Heb nu zelf een alpha .23 gekocht voor op een mbx6t maar nog geen kans gehad om hem in terijden kan je dus nog niks vertellen over de verschillen.
Hoop wel dat de .23 iets zuiniger is want de .28 was wel een groot verbruiker.
Maar jij bent toch op de rookie dag geweest hebben ze je daar niet geholpen om hem goed aftestellen.

Roger

Met de .23, de juiste uitlaat en een goede afstelling moet je zo rond de 9 à 10 minuten kunnen komen op een tank. Dit is wel op een gemeten op een baan en niet op een parkeerplaats waar je constant volgas rijdt :)
 
De koppeling word vaak door beginners vergeten, de basis voor een goede motor afstelling is een goede koppeling samen met een goede uitlaat die past bij het karakter van de motor.
 
Ik heb een Z852 en een S852 gehad. De S852 had iets meer ballen onderin dan de Z852.
Maar als je een keus wilt maken tussen motoren zou ik de A852 of de A352 nemen.
En als je oranje mooier vindt dan de S852.

Wat wel belangrijk is de juiste uitlaat bij de alpha motor. Persoonlijk is voor mij de 2081 het beste. Deze is zeg maar allround.

@paul, je hebt het over de juiste koppeling of bedoel je misschien ook de afstelling daarvan? Ik rij bijvoorbeeld de JVD met 2 goud & 2 groen.
 
Back
Top