Almeerse Lijnbesturingsdagen 2022

De Almeerse LB dag heeft weer plaatsgevonden! En het was er weer één om in te lijsten. Ik heb tegen de 30 bezoekers geteld, en rond half elf waren alle vijf cirkels al in gebruik. In de middag begon het wat steviger te waaien, dus toen kwam het accent meer op bijpraten en gesprekken over de fijnere punten van het LB vliegen te liggen. Het niet-organiserend comité (Marc en ik) bedankt alle deelnemers voor hun bijdrage aan de feestvreugde! En de thuisblijvers; jammer, jullie hadden weer eens ongelijk.... Er is echter een herkansing: op 3 september vindt de 2e Almeerse LB dag van dit jaar plaats. En dit keer met toevoeging van de NK Carrier Deck, met internationale deelname! Schrijf het in je agenda!

Organisatie....en Bruno mijn privé instructeur...bedankt!!!

Het was een leerzame dag...meerdere vluchten met de trainer van Bruno van start tot landing helemaal zelfstandig kunnen maken. En....met mijn eigen kist kunnen vliegen en zelf landen.

Dat er in de middag meer wind kwam...weer wat geleerd hoe je de spanning op de lijnen moet houden zodra de kist bovenwinds komt.

Smaakt naar meer!!!

De afdeling Educatie heeft zich uitstekend geamuseerd, al helemaal door het niveau en inzet van de studenten.....
weer wat geleerd, hoe je de spanning op de lijnen moet houden zodra de kist bovenwinds komt.
Ja, als je eenmaal volgas door kunt vliegen wordt dat vanzelf minder noodzakelijk, maar de reflex trainen is een goede zaak.
Smaakt naar meer!!!
Bij een beetje aangenaam weer doen we volgende week nog zo'n sessie...
Bij het wakker worden, vanochtend, tikten er druppels op het raam, maar op de MVA aangekomen was het droog en klaarde het steeds verder op tot we 's middags een stralende lentedag kregen.
Was weer top vandaag! Hartelijk dank aan de organisatie en de hulp die ik heb ontvangen.
Ja, even pootje spalken en terugplaatsen. Met een week zit het weer vastgegroeid.,,,:D

Topdag, lekker kunnen vliegen en het nieuwe handvat kunnen invliegen, gaan we zeker gebruiken dit jaar. Nu nog bedenken wat we voor nieuws meenemen op de volgende Almeerse vliegdag.

0G7A6985_resize.JPG
0G7A6989_resize.JPG
0G7A7002_resize.JPG
0G7A7005_resize.JPG
0G7A7013-1_resize.jpg
0G7A7014_resize.JPG
0G7A7015_resize.JPG
0G7A7019_resize.JPG
0G7A7020_resize.jpg
0G7A7025_resize.JPG

Het was een topdag !
Bedankt Bruno voor het geduld en begeleiding, kon niet beter. En bedankt Henk voor alle goede tips. En Ed bedankt dat je me hebt meegenomen, echt super leuke ervaring.

Erik

Back