algemeen teamC topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door M Pinkster, 26 mrt 2013.

1. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Je hebt op MIO helemaal geen snelle motor nodig hoor, maar rij soms ook op circuits met een heel lang recht stuk en dan kan je wel uit de voeten met een 6.5-5.5T :).

Als servo heb ik een kleine savox 1252mg in de 2WD (9kg oid) en een savox 1267SG (13kg en 0.11s/60° op 6V). Beetje overkill maar zeer stevige servo (had hem nog liggen) :).

2. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Voorlopig nog even geen slipper op de Minion. Deel van de onderdelen had ik besteld bij een betrouwbaar ogende Duitse webshop, 19 november betaald, en er kwam maar niets. Ik begon te denken dat het hier om een webshop ging die alleen aangeeft in Duitsland te zitten, maar in werkelijkheid de spullen na bestelling uit Hong Kong etc laat overkomen, zodat je alsnog 2 weken op je spullen moet wachten. Dus maar eens gemaild of het al onderweg was. Geen reactie. Paar dagen later weer gemaild, nu bleek het mail-adres niet meer te bestaan. Zelfde gebeurde met een mail naar de klantenservice, ook "undeliverable". En de website bleek inmiddels ook alleen nog maar in Google's zoekresultaten voor te komen, maar was niet meer te openen. Ik vrees een gevalletje van "run with the money!"...

3. rickvanbellen

rickvanbellen

Lid geworden:
    2 nov 2013
    Ik heb ook zitten twijfelen om de slipper los te bestellen, maar kwam op een totaal van ca. 60 euro, terwijl je voor 200 de TR04 pro hebt.
    Snelle keuze geweest voor mij.

Inmiddels de pro rijdend en hij gaat als een zonnetje tot nu toe, zeker al een minuut of 10 gereden dus alles langer dan eerdere ;)

4. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Tja, dat is waarschijnlijk meer waar voor je geld, als je ook de betere dempers meeneemt die je bij de Pro krijgt, overal CVD's, en nog wat meer dingen. Aan de andere kant rijdt mijn Minion echt mooi en stil, en de plastic dempers werken ook erg goed, wat mij betreft de beste kunststof dempers die ik tot nu toe heb meegemaakt. Dus zit je niet echt uit te kijken naar een andere auto. Wat wel weer een voordeel is, dat je meteen een volledige set spares hebt voor de auto.

5. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013
    Wel weer zuur dat je voor een klein bedrag bent opgelicht... Snap echt niet dat mensen zoveel moeite doen om je een paar tientjes armer te maken. Als je een dief wilt zijn, doe het dan goed.

6. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Heeft iemand nog servo hevels van de Minion liggen? Ik heb een andere servo erin, en hoewel die ook 25T Futaba zou moeten zijn, net als de RTR servo, past het Futaba heveltje maar losjes. Dus ik wil wel eens een Hitec of Sanwa hevel proberen.

7. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Past niet hoor. Sommige servo's zitten iets losser, een ace/thundertiger is zo een servo bijvoorbeeld.

8. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dan moet ik een andere oplossing bedenken, het heveltje zit nu zo los op de "spline" dat dit meer speling heeft dan de servo zelf.

9. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
  10. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013
    Motor/ESC besteld voor de Evo:

8.5T / 4000kV, sensored, 60A ESC. Moet voldoende zijn om een beetje snelheid in een 2wd te krijgen :D Niet bij Toemen besteld overigens.

11. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dat zal best wel vooruit willen. Met een EZRun 9T setje haal ik met een Kyosho RB5 al bijna 60 km/u. En dat is dan niet eens een volledige 540 size motor.

12. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Zit ik daar met mijn 6.5t in de Kyosho RB6 en 5.5t in de Schumacher Cougar KF :D

13. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Is een 8.5T geen crawlermoter dan? :p

14. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Net als met veel andere dingen, de afmetingen/specs zeggen niet zoveel, het gaat erom wat je ermee doet. ;-)

15. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    'Kort' lontje? Lol.

Nee, een 8.5T is ook snel met de juiste gearing/boost, je mist enkel de snelle gas respons die we zo hard gewend zijn :).

16. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Valt wel mee, alleen lijkt het soms wel een beetje tegen elkaar opbieden met motoren. De een rijdt een 6.5, dan heeft de ander een 3.5, en weer een ander een -1.5, als dat zou bestaan. :D

Maar een lolletje op zijn tijd moet wel kunnen, ik heb niet de indruk dat jij het deed om indruk te maken.

17. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Wij rijden allemaal 5.5 in 4wd en 6.5 in 2wd.
    Lekker snel zonder boost oid, je mag wel geen grote pinions gebruiken binnen :).

Een 8.5 gaat ook goed, heb ik ook al mee gereden :).

18. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013
    Leek mij een aardige keus, heb wel een "fullsize" 540-motor genomen, en vond de 3 tientjes prijsverschil tussen sensored/non-sensored te klein om geen sensored te nemen. Heb ook Team Orion (14T/4100kV) Vortex overwogen, de R10 ESC heeft echter "maar" 45A, en geen programcard. Daarnaast nog Castle Creations (Sidewinder 3 + Neu 4600kV motor), maar daar moest nog extra bedrading/soldering bij, en met USB-adapter of programcard ook niet goedkoop.

19. Bart Horstman

Bart Horstman

Lid geworden:
    27 mei 2013
    Ik dacht dat bij crawler veel turns juist wenselijk is 17.5T/19.5T/21.5T. Natuurlijk is het allemaal afhankelijk van de gearing, zoals iedereen eigenlijk wel weet :)

20. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Hij maakte maar een geintje, alsof een 8.5T zo langzaam zou zijn vergeleken met de 5.5T en zo. ;)

Deel Deze Pagina