In de catalogus staat inderdaad bij de brushed Jekyll een symbooltje voor glijlagers, bij de brushless versie staat dat er kogellagers in zitten. Bij 2WD kom je daar nog wel een beetje mee weg, maar een 4WD met glijlagers is vragen om problemen, veel te veel wrijving. Gelukkig heeft Team C dat ook door.
De handleiding van de Jekyll laat het in het midden, er is blijkbaar geen aparte handleiding voor de brushless en brushed versie, wat op zich wel verklaarbaar is. Dat Team C dan heeft bezuinigd door de kogellagers bij de brushed Jekyll weg te laten, is apart, en dus even iets om in gedachte te houden als je de prijs van beide versies, brushed en brushless, met elkaar vergelijkt.
Een complete lager set zit op 40 e
Das inderdaad het overwegen waard bij aanschaf van een nieuwe auto
Daar vind je bvb het verschil in prijs terug bij de bouwkit van de jecyl en de tc02 evo
Als je er dan ook de alu dempers bij mee telt.
Ik zit ondertussen op de postbode te wachten. Wil gelijk ook rijden als die een beetje op tijd is maar t'is net begonnen met sneeuwen..
**Edit**
En gereden. Ik moet zeggen heerlijk gereden voor een eerste keer. Verder maakt de auto een veel degelijkere indruk in het echt dan op foto's op Internet..
En stoffig kwam hij thuis.
En na een snelle poetsbeurt klaar voor de volgende keer.
Ik heb er niks van gemerkt. Ding ligt geplakt op de weg. Bovendien zit de lipo er pal onder en die weegt veel meer dan de regelaar. Lijkt op de foto misschien ook groter dan het allemaal is.
Regelaar weegt ook niet zoveel meer natuurlijk, "vroegah" waren die een stuk forser en zwaarder, daar moet ik ook nog een beetje aan wennen. Het oogt alleen wat vreemd, vandaar.
Blijkbaar voldoen de standaard dempers dus voorlopig prima, gezien de goede wegligging?
Uit de doos waren ze wat ongelijk leek het. Niks aan gedaan maar gelijk gaan rijden. Dat heeft de fabrieksstroefheid verholpen. Nu zijn ze prima dus allemaal even stug/flexibel. Ik heb hem flink de sporen gegeven en ook wat sprongen gemaakt en dat kan hij makkelijk hebben. De kap voelt extreem robuust aan. Ik ben ook fors door grit gereden en geslipt en kan hem niet deren. Eenmaal thuis kwam er dus ook een berg steentjes en zand uit.
Klopt. Dan is het nogal ingewikkeld passen en meten. Ik heb echt niet de indruk dat het ook maar enige invloed verder heeft. Nu ben ik geen ervaren racer maar heb door het heli vliegen wel behendige reflexen dus kan hem aardig uitproberen denk ik. Ding rijd gewoon heel fijn en voorspelbaar. Het gebruikte kunststof is stevig. Geen Hobbyking plastic zeg maar.
Je moet even opletten of de kit wel of geen kogellagers heeft. Bij de Twister zijn die standaard, bij de Jekyll is het zo dat bij de RTR auto's de brushed versie glijlagers heeft, en de brushless versie kogellagers. Je hebt kans dat de kit dan standaard glijlagers heeft, en de kogellagers een optie zijn. Bij twijfel, even kijken in de katalogus van Absima/Team C, of vraag het aan de winkel waar je hem denkt te gaan kopen.