algemeen teamC topic

Ik snij mijn bodies altijd uit. Eerst met een marker de lijnen uitzetten en dan met een scherp hobbymes de lijnen insnijden. Voordeel van lexaan is dat als je er eenmaal een snijlijn in hebt gezet je het makkelijk los kan "breken". Strak en nagenoeg braamvrij, ook in de ronde hoeken...

Je hoeft niet perse een non-permanent marker te gebruiken aangezien er een protectie folie aan de buitenzijde van de bodie zit.

Ik gebruik wel een ronde (lexaan) schaar. Misschien de volgende keer eens met een marker aftekenen inderdaad, en eens kijken of een mes i.p.v. schaar bevalt. Thanks!

Stoke of Deuce

Heren,

mijn oog is gevallen op de Team C Stoke 1/8. Ik kan er niet heel veel over vinden, maar op diverse Duitse forum heerst de indruk dat het een redelijk degelijke auto is voor de prijs. Alleen blijken diverse mensen problemen te hebben met brandende regelaars.

Voor mij niet echt een probleem daar ik toch voor de kit-versie wilde gaan, dan kan ik zelf de eletronica kiezen.

Nu zie ik dat hier en daar ook nog kits aangeboden worden uit het "Ansmann-tijdperk". Daar heette de Stoke nog de Deuce. Op het oog is dit praktisch dezelfde auto, maar ik lees ook verhalen dat nu een en ander via Absima loopt betere plastics worden gebruikt voor de onderdelen.

De Ansmann Deuce kan ik veel voordeliger krijgen dan de Stoke, maar zit hier nu een wezenlijk verschil in kwaliteit in. En als de boel breekt, kan ik simpelweg vervangen door Team C onderdelen, toch ?

Kan iemand mij adviseren.

hij is gelijk idd maar alles aan plastik ende schroefen is van mindere kwaliteit
ook zijn de diffs in de stroke verbeterd.

Marcel, dank je wel voor deze info ...

Het verschil in prijs is samen met de verzendkosten ongeveer 50 euro.

Of dit opweegt tegen de nadelen (buitenlandse dealer, ergernis over snel brekende onderdelen) valt dan te bezien.

Ook de prijs waarvoor de kit (Stoke) in Nederland te krijgen is, is al behoorlijk scherp.

Heb je ook gebruikservaring met de auto ?

ik rij aleen op banen. er gaat bij mij niks stuk. aleen een gebogen shock tower omdat er een truggy boven op mij lande:)
ik ben geen extreme ruige rijder.

Verf besteld en stuurservo'tje besteld.

Savox-SC-0254MG-Digital-7-2kg-cm-RCSC-0254MG_b_0.JPG

Misschien wat overkill voor een 2wd 1/10 (7,2kg/cm en metal gears) ,maar kwaad kan het niet lijkt me...

Nu nog een motor/ESC, maar geen haast...

0.14 sec/60°, lijkt me snel zat?

Had ook een SC-0351/SC-0352 kunnen nemen, maar die zijn in alle opzichten minder, en niet veel goedkoper.

Verf besteld en stuurservo'tje besteld.

Misschien wat overkill voor een 2wd 1/10 (7,2kg/cm en metal gears) ,maar kwaad kan het niet lijkt me...

Nu nog een motor/ESC, maar geen haast...

Gewone buggy of meer truggy? Laatste heeft grotere wielen, dus dan is meer kracht niet verkeerd. Ik heb in mijn Jekyll buggy een HXT5010, en dat bevalt prima. Snel genoeg, zonder nerveus op het stuur te zijn, en centreren gaat goed, wat meestal aangeeft dat de servo nauwkeurig genoeg en redelijk sterk is. Een te slappe servo blijft meestal na terug sturen iets naast het midden "hangen".

Hij is wel ietsje minder sterk, maximaal 6 kg tegen de 7 van de Savox, en ik dacht dat hij ook geen metalen tandwielen heeft. Maar wel kogellagers op de uitgaande as.

Thanks! Poebe; onder de kap is nog weinig te zien, zit nog geen electronica in, behalve de LiPo :D

Joost; bedankt, PS1 = wit, PS23 = Gun Metal Grey. Wilde het een beetje neutraal hebben, aangezien ik nog geen motorkeuze heb gemaakt. Spuit ik hem straks fluorroze, komt er een oranje motor op ofzo, ziet er niet uit dan...

Back