Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

de TT-02R is volgens mij gewoon toegestaan in de Topstock
en Rapid Hobby Import is de importeur van Tamiya voor nederland volgens mij en ook sponsor van de Tamiyacup

Ah, dus ik kan daar de TT-02R eigenlijk niet kopen....Ik had het ook op de homepage kunnen lezen. Ik vond die linkje naar handelaren NL en handelaren BE ook al zo vreemd.

Ik heb nog een MX-12 (Graupner) liggen, dit is alleen een 35MHz uitvoering. Dus eigenlijk is ie alleen voor vliegtuigen bedoeld. Is dit voor wedstrijden gelijk een no go, of wordt dat wel toegestaan?

Er zijn clubs die het wel toestaan maar wel of geen wedstrijden, het is sowieso verboden om met 35mhz de rijden.

TAMIYA TT-01 uitrekenen van de overbrengings verhouding,

Hallo iedereen,

Ik ben benieuwd wat mijn Tamiya voor een totale overbrengings verhouding heeft.

Het hoofd tandwiel (spur) is 61 tands.
Het motor tandwiel (pinion) is 19 tands.

Het 19T pinion draaid 3 keer rond en dan blijven er nog 3 tanden over voor het 61T spur tandwiel geheel rond is geweest.

Dus dan wordt het 3.03 of heb ik dit mis?

De interne reductie van een TT-01 is 2.6.

Hoe reken ik dan uit wat de totale overbrengings verhouding is?

Ik wil dit graag weten voor de aanschaf van een brushless motorset.

Mvgr Ron

tt01_p10.jpg

tamiya tt01e beste tandwielen

hey
ik heb een tamiya tt01e met een team orion 2700kv brushless motor maar welke tandwielen moet ik gebruiken voor de maximale slenheid zoder de motor kapot te maken:confused:
please help:thumbsup:

Vergelijkbaar met de 16T Carson en wij rijden daar mee op een FDR van 5.0 !
Kan zwaarder op grotere circuit's!
Voor de TT-01 zou ik gaan voor Pinion 28 - Spur 55.:)

Kan, je zult een FDR van 7 of trager moeten gebruken maar verwacht geen lang leven van de TT01, je zult de aandrijving flink moeten upgraden.

o oke wat raden jullie me dan aan voor mototr/esc combo
Ik heb een team orion 2700kv brushles motor combo in mijn tt01e zitten en hij gaat snel en als je de aandrijving en volledige ball bearing set instaleerd en andere tandwielen gaat hij nog sneller
De mijne gaat 70 km/u kijk op de site dat ik erop heb gezet
http://www.the-border.com/Team-Orion-Combo-Neon-One-BL-2700KV-45A-540-4P-ORI66099.html

o oke wat raden jullie me dan aan voor mototr/esc combo

Hallo,

Ff een vraagje.

Ik heb onlangs in Dortmund een bouwpakket van een tt01e gekocht en wil deze evt gaan voorzien van een brushless set wat ik hier nog heb liggen.
Het gaat om een 3215KV motor welke evt op 2s LiPo gereden zal gaan worden.
Welke vertandingen kan ik het beste van gebruiken hierbij, zonder de boel aan gort te rijden?

Alvast bedankt.

Back