Beste heren,
Na 3jr heb ik mijn 'hobby' nog eens van onder het stof gehaald. Bij het wegzetten van de SS en XL zo een 3jr geleden, de motoren netjes in de afterrun, de cilinder op het ODP en de tankjes en leidingen leeggemaakt en uitgeblazen. Nu netjes alle batterijen terug geladen (waarvan er een paar zijn van gesneuveld). Alles goed en wel tot hier toe. Ik ben begonnen met de Savage SS. Elektronica en servo's nagekeken, carb even getest, fabrieksinstelling van de naalden, nieuw plugje erin, verse brandstof en vanaf poging 1 dat spel onmiddellijk aan de praat. Motor netjes kunnen afregelen. Mooie topsnelheid, netjes schakelen naar zijn 2, wheellies on demand, maar..... De HSN staat goed, zeker niet te arm. de LSN naar mijn mening ook. trekt netjes op, mss net even te rijk en valt niet uit. Maar als ik nu van gas 'vol open' naar gas 'los' ga, dan is het net dat er brandstof blijft ingespoten worden, terwijl ik er zeker van ben dat de carb naar stationair wordt gebracht. Bij het uitbollen is het alsof die blijft zingen...(het geluid dat die te arm loopt, of dat de brandstoftank bijna leeg is). Als ik de wielen van de grond laat, en geef vol gas en laat daarna gas los wil hij niet terug naar stationair terwijl op dat moment de carb op 1mm staat, tenzij ik de rem laat inkomen om de toeren te laten dalen. Mijn eerste gedacht gaat naar de mid range needle. Deze staat flushed. 1/8 slag naar buiten (rijker) geeft geen verbetering, nog 1/8 rijker, geen verbetering, vervolgens 3/8 slag andere richting (armer) ook geen verbetering. Tot hoever kan je zo een mid range needle inregelen? Flushed + 1/8 is nog altijd flushed, wil hiermee zeggen de je deze een volledige slag kan draaien (+180 / -180) en er is geen verandering te zien/horen...
PS: bij de zoekfunctie heb ik iets gevonden over de instelling van de LSN ivm volgas, dan los, en dat dan de motor binnen een 3tal seconden terug op stationair zou moeten draaien, duurt dit langer dan staat deze te arm. Als ik dan de LSN rijker draai, trekt deze voor geen meter meer op en valt dan uit (te rijk)... Zijn er tips voor dit probleem? Moet ik vanuit een ander punt beginnen met tunen? Ben afgelopen week al meermaals vanuit fabrieksinstelling begonnen met steeds hetzelfde eindresultaat.