Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Wachten op een nieuw model is nooit makkelijk.. :) :)

Misschien dat je een mooie roller op de kop kunt tikken.
Zelf een nette motor en besturing erop zetten en klaar.

Wat voor budget heb je ?

Is inderdaad nog een optie! Maar ik wacht voorlopig af wanneer HPI gaat leveren, mocht dat nou veel te lang duren, dan ga ik verder kijken. Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval ;) !
 
Vandaag op de rc speedway in tilburg wezen rijden met mijn savage x 4.6. En wat een genot. Waren meerdere mensen bij met o.a een hobao,hong nor, traxxas en een yellow rc. Zo'n 6 auto's in totaal. Iedereen heeft zo'n beetje zijn auto gesloopt en mijn 5 jaar oude savage die heeft heel de dag gesprongen en gerold en gedaan en de enige schade die ik opgelopen heb is een bodyclipje kwijt. Ik hoor die man van Toemen nog roepen dat het rommel is en dat ik beter een t-maxx kon kopen want een savage is troep. Fantastisch dit[emoji23]
 
Hahahahaha. Savage is nog steeds 1 van de stevigere bashers...
Al zijn er qua wegligging wel betere modellen te vinden.

En die winkelier noemde het vast troep omdat hij je minder onderdelen kon verkopen na aanschaf.
 
Ja qua wegligging zijn er genoeg betere te vinden maar ik ga liever de hele dag wat langzamer door de bocht dan dat ik na 10 minuten rijden met een kapotte wheelhub o.i.d sta.
 
Maar ja, zegt de schade bij de andere iets over de kwaliteit van het product, de kwaliteit van hun onderhoud of de kwaliteit van het rijden?
 
hoi ik heb een hpi savage 25 maar er loopt geen brandstof door het slangetje naar de motor weet iemand wat ik eraan kan doen om hem toch te kunnen starten
 
Blaas eens op het slangetje wat van de uitlaat naar de tank loopt. En je trekt het slangetje van de carburateur. Als het goed is komt er brandstof uit. Zo niet. Dan zit het daar ergens verstopt of is de tank lek.
 
... Vandaag heeft mijn @Roelof modded LRP.32 spec 2 er voor gekozen mijn 2speed te slopen.
Dit met een vertanding van 17/43. Geri cht op snelheid maar alsnog wilde hij de voorwielen de lucht in helpen.
Ik heb hem nog niet open gemaakt maar ik hoor een aantal tandjes door de gearbox rollen.

Nu had ik nog helemaal niet met dezr combo gereden doordat ik tegelijk met de LRP een midden diff heb geplaatst in mijn savage.
Inmiddels was deze er weer uit gehaald omdat ik toch wel graag voor en achter remkracht wilde hebben
Ook kwam ik er achter dat 1 van de assen van mijn 17mm conversie het niet heeft overleefd.
 
Ik ben enorm blij met de mods en zeker met de inloop @Roelof..!! Schade hoort er nou eenmaal bij als je dingen wilt testen..

Wat een powerhouse is het.. :)
Na de middendiff eruit te hebben gehaald gewoon de 2 speed weer terug gehangen en meteen maar de 43 spur laten zitten.
Hij schakelde nog niet maar wat een power. Als ik hem straks weer heb gemaakt dan ga ik de 2 speed eens afstellen..
 
Net even wezen rijden op speedway Tilburg. Baan was vrij nat maar kon lekker driften en doen. Hoorde al een paar keer een klein beetje getik maar dat hoor ik wel vaker. Tot er ineens een hard gekraak te horen was en alleen de voorwielen nog aangedreven werden. Klinkt alsof de pinion over het diff zelf slipt. Hopen dat het lagertje speling heeft en dat het asje een beetje wandelt en dat hij daarom slipt. Maar ik verwacht het ergste[emoji15]
 
c80e53635218c0b3339ccea22c1d29d8.jpg
restant van een van de lagers. Goed gesloopt
 
De tandwieltjes zijn ook vrij ver kapot, en er zat meer aarde dan vet in het diff. Gelukkig heb ik een setje nieuwe diffs gekocht laatst. Dus kan weer verder rijden straks en het oude diff weer reviseren met de tijd.
 
0294c1a1b05fadec1ba36bf81bbc5a3a.jpg
b8c71998c5a9880c9fdf1803b5909db0.jpg
oude en nieuwe diff. Was altijd van mening dat de diffs niet echt onderhoud nodig hadden. Maar dit is een wijze les dat je na een aantal uur rijden alles even uit elkaar moet halen schoonmaken en opnieuw moet smeren.
 
Back
Top