Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
De Mamba Monster die in de Flux komt is ook 120A geloof ik.
Maar ik zou inderdaad voor een 150A ESC gaan, bijvoorbeeld voor de Hobbywing 150A ESC, die heeft een nette prijs, en word zelfs gebuikt door racers hier op het forum.

full
full
full

Kan iemand mij vertellen wat dat is.
Kan het niet in mijn boek terug vinden

Laatst bewerkt door een moderator:
Mechanisch had je kunnen zien dat als je er op duwt er iets tegen het vliegwiel komt.

Ik heb eindelijk de gehele Savage een rebuild gegeven.
Diffs opnieuw gevuld,gearbox helemaal uit elkaar en alles gechecked, stuurarm gelagerd, alles gedeanodiseerd, schokbrekers helemaal uit elkaar....... Noem maar op. Niets heel gelaten.
JVD koppeling erop..
Nieuwe Dirt Bonz
En EINDELIJK mijn Star Wars kap weer in gebruik kunnen nemen.. :)

Alleen de wielkasten nog ff goed checken of de banden niet gesloopt worden.. :)

Laatst bewerkt:
Hi Patrick, dat ziet er ook goed uit ... Altijd mooi dat zwart en alu! :)

De dempers zaten al op de savage toen ik hem kreeg. Heb hem door ruil verkregen.
Dus helaas kan ik je dat niet vertellen..

Jammer, ik heb de standaard dempers en veren nog. Werkt wel goed maar zijn niet zo mooi vind ik.
Deze was ook een "krijgertje". Doos vol losse onderdelen... Ik heb alles schoongemaakt, ontdaan van de paarse kleur en dus alles aluminiumkleur. Alles gepolijst ook.
Toen alles voorzien van nieuwe olie, vet en wanneer nodig nieuwe onderdelen.
Mijn koppeling grijpt nog te vroeg in, dus dat moet nog anders. Leuke auto is het!

Ben na een aantal jaar weer begonnen met mijn Savage X herbouwen en vernieuwen.
- Alu differentiële (Diff olie is nu 75.000 achter en 50.000 voor.)
- Lagers vervangen die versleten waren.
- Nieuw tankje.
En nog een aantal andere kleine dingen. Ben nu nog aan het wachten op een oneway lager (altijd het zelfde liedje met die dingen). En dan kan ik weer.

Heb hem wel even weten te starten ondanks het lager maar vanwege de regen was het maar van korte duur.

Hier een aantal foto's:
15901404860_fc19b5ee5c_c.jpg

16025558980_d2420bd93c_c.jpg

Weer klaar
15988704418_17f6729f32_c.jpg

En een klein filmpje van de eerste run (rijden en filmen gaat niet goed samen):
https://flic.kr/p/qnPjZi

Hoop snel een keer lekker te kunnen rijden en misschien ook nog wel een keer langs B.O.M.B.
Wel weer erg leuk om de hobby op te pakken.

Laatste revisie hier.
Andere wielen en ook maar Big bore schokbrekers geinstalleerd. Die alu veren stonden toch een beetje iel.. Ook een andere uitlaat genomen.
Denk eraan ok de wielen zwart te plasticoaten maar weet het nog niet zeker, eerst een foto bewerken.. Dan kijken wat mooier staat. :)

Beste
Ik heb overlaast mij dichtingen van mijn koelkop vervangen.
Als ik hem aan het afstellen was ging alles goed tot hem stil viel, daarna kreeg ik hem niet meer gestart en kwam er nitro uit mijn roto plaat.
Ik heb nu men motor van men savage gehaalt.
Weet er iemand hoe dit kan of hoe ik dit kan oplossen?
HPI savage xl
Met vriendelijke groeten!
Alvast bedankt

Back