Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

1. Raimond

Raimond Guest

Hoi,i kehb een Savage X,ik zal eens rondkijken,weet jij misschien een goedkope site voor Savage onderdelen?

2. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Nou ik heb al een maand of 6 geen savage meer gereden maar ben van plan hem weer uit de kast te gaan halen maar toen kocht ik mijn spullen bij www.rcfun.nl dit vondt ik altijd wel fijn bestellen.

Nu toch een vraagje over de savage X hoe bevalt hij ik ben van plan er ook een te gaan kopen maar nou zou ik graag je mening er over hebben zit namelijk te twijfelen tussen een X en een SS 4.6

Groeten Dick

3. Raimond

Raimond Guest

Super,het blok loopt fantastisch,het totaal pakket is zeer compleet en afgewerkt gelevert.
    En snel is ie zekers,het voelt allemaal zeer degelijk aan en het kan tegen een stootje.

Wat wil je er precies nog verder over weten :D

Ik ben er dik tevreden mee in ieder geval
    Ik heb er alleen nog geen jumps meegemaakt.

Het voordeel van de Savage X is toch wel dat de versnellingsbak en de differentielen makkelijk bereikbaar zijn,zekers ten opzichte van de 4.6.

4. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Ja dat is zeker een heel groot voordeel ik ben het echt nog niet vergeten met mijn savage SS dat was echt een drama vooral de diffs.

Maar alle savage's kunnen wel tegen een stootje hoor de een wat meer dan de ander maar oke. :wink:

En waar heb je je savage X vandaan en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Groeten Dick

5. Raimond

Raimond Guest

Dei van mij komt bij Quartel vandaan,ik heb ehm voor 525

6. Ik ga maandag de hpi savage ss 4.6 ophalen. Ook bij de quartel. Ben echt benieuwd :p

7. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Ik krijg morgen waarschijnlijk mijn savage X. Ben benieuwd hoe hij gaat rijden. Maar heb er vreselijk veel zin in.

Groete Dick

8. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
  9. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    WOW dit is echt ziek.
    Ben nieuwsgierig geworden naar hoe het rijd.

10. buism01

buism01 Guest

Tienes,

wanneer je je "X" ophaalt, haal dan direct een spur extra op! EN...ook belangrijk: kijk of je spur goed zit vanaf fabriek!. Anders is je rij plezier van korte duur :oops:

Als je zin...en tijd hebt...kun je ook snel even de belangrijkste schroeven controleren. Ik was er namelijk na een paar tankjes al een paar kwijt 8O

Dit lijkt allemaal vervelend, maar het vervangen van je spur is een paar minuten werk EN het controleren van je schroefjes ook. Bekijk de handleiding voor het vervangen van je spur (bovenkant van de versnellingsbak verwijderen)

Cheers!!

Marc

P.S. Ik heb 525 bij Quartel betaald, maar gezien wat discussies mbt garanties kan je volgens mij net zo goed een savage halen via marktplaats. Die kost je dan 450 nieuw

11. Daanos164

Daanos164 Guest

ik heb 2 weken geen tijd gehad om met mijn x te rijden en ben vergeten afterrun olie erin te doen kan da kwaad of maakt da nie uit voor 2 weken BVD

12. DEÎFIED

DEÎFIED Guest

2 weken maakt echt niet uit.
    Zelf vegeet ik het ook nog wel eens en dan staat ie zomaar 4 á 5 weken stil. In mijn Storm Evo gebruik ik het zelfs helemaal niet, maar dit is gewoon puur omdat ik hiermee met Roga Fuel rijd en deze gewoon uit zichzelf een hele mooie laag achterlaat.

13. Sadiek

Sadiek

Lid geworden:
    9 jul 2006
  14. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Twee dingen over die super chargers en NOS injectie systemen:
    1. Voor tweetakt helpt het vrij weinig omdat je door de extra druk veel brandstof zo je uitlaat in blaast (inlaat- en uitlaatpoort staan gelijktijdig open en er zit geen zuiger in met een kam erop).
    2. Je mengsel wordt zo arm dat binnen de kortst mogelijke keren je blok versleten is. Als je geldt teveel hebt en RC dragracing doet, is dit natuurlijk prima.

En voor wat betreft nieuwe Savages (of andere modellen): loop alle schroefjes en boutjes na, want anders verlies je ze binnen de kortste keren. En haal ook je differentieels uit elkaar en controleer of hier geen speling in zit (de standaard HPI diffs zit veel speling in en na flink raggen is er geen tandwiel meer heel).
    [​IMG] [​IMG]

15. neoblader

neoblader Guest

gebroken tandwiel heb ik ook vaak gehad bij de 2 buitenste bevel gears (13T en 43T), sinds ik alu diffhuizen heb, heb ik er geen problemen meer mee gehad.
    misschien dat deze morgen komen want dan ga ik mijn nieuwe motor inlopen, een SH.28 prospec6.

Mvg
    Tjeerd

16. dikketienes

dikketienes

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Dit is het meest bekende probleem van alle savage's.
    De aluminium diff huizen zijn nog de beste oplossing om te voorkomen dat er speling op komt.

Groeten Dick

17. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    De plastic diff-huizen zuigen aan alle kanten. De stalen asjes vreten in het plastic waardoor er veel ruimte ontstaat. Gevolgen zijn dan duidelijk, tandwielen krijgen extra ruimte waardoor ze mooi glad worden. Als HPI af-fabriek al shims toegepast zou hebben, zouden ze al veel langer mee gaan. Er zit gewoon teveel ruimte tussen de tandwielen.

Ik gebruik zelf aluminium diff-huizen NovaRC en die voldoen inderdaad veel beter. Alles past gewoon goed en bij de eerste montage al nauwlijks ruimte tussen de tandwielen. De spidergears hebben wel een shim ertussen, maar de bevel gears sluiten heel goed op alkaar aan. Veel beter dan bij de HPI diff-huizen. En gelijk alle lagers vervangen door goede lagers met een teflon afdichting (de stalen HPI afdichtingen vallen er na twee maanden al uit waardoor zand vrij spel heeft).

18. Raimond

Raimond Guest

Is di8t echt serieus het geval,bij alle Savages? :(

Ik hoop eerlijk gezegtdat het een beetje overdreven is(ik denk het niet maar ok)dan moet ik ook maar eens het spul uit elkaa slopen

En van die Nova diffhuizen erin zetten en de lagers zijn ook niet goed?

Kan iemand dit verhaal bevestigen?

Denk je ook iets goeds te kopen........

19. DEÎFIED

DEÎFIED Guest

Nog nergens last van gehad.
    Ik rijd met deze Savage nu 3/4 jaar en het enige wat ik heb vervangen is een spurgear en een versnellingsbak huis.
    Dus het zal over het algemeen wel los lopen.
    Maar ja, je hebt er altijd van die pech vogels bij.

En waarom zou je iets vervangen als het nog niet kapot is ?
    Als het naar de klote is , dan is het tijd om te vervangen. :roll:

20. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Tsja, het is net hoe je rijdt :D

Sleurhutje is nogal een sloper. Maar je diffs even goed uitshimmen kan al veel problemen voorkomen. Zorg ook dat er flink wat vet of dikke olie in zit.

Deel Deze Pagina