Algemeen Rijden op sneeuw en ijs topic

Wat gebruiken jullie om te voorkomen dat er onderdelen gaan roesten nadat je auto is veranderd in een sneeuwpop.

Ik had zelf zelf wel wat in gedachten maar ik weet niet wat beter is?:
WD-40
siliconespray
Vasaline-spray

Wat gebruiken jullie om te voorkomen dat er onderdelen gaan roesten nadat je auto is veranderd in een sneeuwpop.

WD-40
siliconespray
Vasaline-spray

Van te voren een beetje inspuiten kan geen kwaad. Ik zet voor ik ga rijden de kachel wat lager wanneer ik klaar ben met rijden sneeuw er af 10 min voor de kachel (die gaat dan een paar graden hoger is ie goed warm) droogblazen met de compressor. Dat laatste een paar keer herhalen kachel/droogblazen/kachel/droogblazen.

na het rijden de sneeuw er onder de douche/wasbak afspoelen en dan voor de kachel. :)
gewoon aan de lucht drogen.
WD40 e.d. gebruik ik eigenlijk niet, de schroefjes roesten een beetje, meer niet maar daar ontkom je volgens mij toch niet aan.

ik heb gereden met mijn Dt-02 over het ijzel, en dat drifte als een speciale driftwagen op glad beton: maar ja, if i cant proof it it didnt happen:

Laatst bewerkt door een moderator:
allen om goed te driften met een rc heb je 4wd nodig..:rolleyes:

:yes::yes:

IMAG0002-1.jpg

WD-40
siliconespray
Vasaline-spray

zelf spuit in de auto in met Siliconen spray , even een uurtje laten drogen en dan gaan, na het rijden , schoon blazen met de compressor (voldoende afstand) laten drogen , daarna weer een laagje siliconen.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen!

Ik moet er maar een keer aan geloven en ga zo met de Team Associated B4.1 een rondje wagen in het kleine beetje sneeuw wat er gevallen is! Ben benieuwd naar het effect van de buggy, welke een 2WD is.

Groeten,

Dennis (RCNoob).

Goedemorgen!

Ik moet er maar een keer aan geloven en ga zo met de Team Associated B4.1 een rondje wagen in het kleine beetje sneeuw wat er gevallen is! Ben benieuwd naar het effect van de buggy, welke een 2WD is.

Groeten,

Dennis (RCNoob).

zoizo kouwe jatten :)

Ik zal eind van de week ook een gaan proberen op ijs wat te gaan rijden! Ik heb al zitten denken om wat te doen met punaises door de banden voor wat extra grip, alleen ik heb niet echt oude banden over. Dus dat vind ik dan toch een beetje zonde!

Ik zal eind van de week ook een gaan proberen op ijs wat te gaan rijden! Ik heb al zitten denken om wat te doen met punaises door de banden voor wat extra grip, alleen ik heb niet echt oude banden over. Dus dat vind ik dan toch een beetje zonde!

Had ik inderdaad ook al aan gedacht, ik hoorde iemand zeggen dat als je punaises deed dat je ze er doorheen kon stoppen, en daarna eruithalen?
Wat wel het nadeel van punaises is natuurlijk dat ze snel breken en alles, dus spijkers zijn nog mooier:cool:

Ik maak straks denk ik wel een filmpje van de bullet, ben in mn 1tje dus moet ff kijken hoe ik dat doe, de ElectrixRC Ruckus gaat niet zo hard, ga ik binnenkort ombouwen naar brushless, naaa mn vader betaalt omdat ik de Hpi Trophy Truggy ga betalen, wordt leuk:D

Zal ff kijken of ik kan filmen ;)

Auto's gaan nu de lader in ;)

Sorry, filmen gaat niet lukken want camera heeft mn moeder helaas mee, en mn mobiel leg ik liever niet half in de of ergens op..

Volgende x :)
Ga nu ff rijden, Bullet bleek al geladen te zijn, gelukkig op de balancer :o

Goedemorgen!

Ik ben dus net wezen rijden en het was zeer komisch! Vooral het bizzare spinnen wat dat kreng deed! Kijk nu al uit naar meer sneeuw, zodat er een geweldige sneeuwschans gemaakt kan worden! Net even de wielen er afgedraaid en de meeste sneeuw etc. verwijderd. Nu lekker laten drogen!

@ bzb: had lekker warme handschoenen aan, dus van ''kouwe jatten'' had ik geen last! :P

Groeten,

Dennis (RCNoob).

Klinkt allemaal goed mannen! Jammer deze week overdag geen tijd, hopelijk zaterdagmorgen wat ijs-rijden!

Had ik inderdaad ook al aan gedacht, ik hoorde iemand zeggen dat als je punaises deed dat je ze er doorheen kon stoppen, en daarna eruithalen?
Wat wel het nadeel van punaises is natuurlijk dat ze snel breken en alles, dus spijkers zijn nog mooier:cool:

Iemand ervaring met punaises? Ik zou zeggen, punaises erdoorheen, vervolgens een flinke laag tape en de inserts?

Back