Ja,jongens,hier ben ik weer. Hans.......ik loop al meer dan 30 jaar rond in deze hobby,ben dus geen beginneling. Als je nu gewoon aan Maryska gevraagd had wie Lode was,had ze het je meteen gezegd

.Dat ik het meermaals heb over "gezeik" dan komt dit uit een diepgewortelde fustratie. Al die jaren hoor ik telkens in het tussenseizoen de grote profeten opstaan en verkondigen dat het volgend jaar beter moet.En telkens veranderd er niets of nauwelijks niets,of ze gaan terug naar oude regels.Maar telkens gebeuren deze regel veranderingen ten nadele van de piloten,want deze moeten steeds weer opnieuw de gepaste (gehomologeerde) onderdelen kopen. Al meer dan 10 jaar wordt er geschreeuwd dat het geluid omlaag moet. Ben je het verhaal van de 30-- uitlaat vergeten? Ik heb hier nog uitlaten liggen van toen,die nu onbruikbaar zijn. Motoren en pluggen gingen aan de lopende band stuk.....zeer kostelijk. Nu lees ik weer dat ik moet zorgen voor nieuwe uitlaten en blijf zitten met nog goede en nieuwe uitlaten (gelukkig kunnen we deze toch gebruiken in Genk). Ik zit al jaren voor te stellen dat je de uitlaten niet moet homologeren,maar metingen moet doen op het circuit. Eindelijk heeft een of andere paardenkop het begrepen

.Wie teveel lawaai maakt,gaat eruit....simpel. Hier in België volgen we de europese richtlijnen,voorgeschreven in Vlarem 1 en 2. Ik heb deze jaren geleden nagelezen en heb toen moeten opmaken dat het voor elk circuit anders ligt ivm geluidslast. Kort bij woonzone,industrie,recreatie?? Allemaal parameters die uitmaken wat kan en wat niet kan. En natuurlijk de goodwil van de omwonende. Wat gaat er nou precies veranderen in 2015,want ik vind hierover niets terug op het internet.
Op dit forum dringt iedereen zijn visie op hopend dat er volgelingen zijn. Maar zoals ik eerder gezegd heb,iedereen zegt wat anders en jullie zijn met te weinig om iets daadwerkelijk te veranderen. Ik zeg nu niet dat je dan maar passief moet staan kijken langs de zijlijn,maar probeer eenheid te krijgen. 1 probleem is al opgelost zoals Julius zegde,het geluid gaat omlaag.
Spijtig genoeg zal ik niet meer naar de NK's komen met Daan,maar ik heb al een oplossing gevonden. Ik kom samen met een zeer goede vriend en prima piloot,Claes Danny. Ik blijf sleutelen en hij rijdt,mooier kan toch niet?