algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Ik heb ze toen ik nog aan zweefvliegen deed regelmatig gedaan. Natuurlijk is het even wennen in het begin maar als je eenmaal doorhebt hoe het moet is het best gaaf om te doen aangezien je toch nog steeds controle hebt :)

Alleen een plotselinge windshear kan de lol ineens goed verpesten.

Hier een mooie sliplanding van een Cub :

Laatst bewerkt door een moderator:
@ashikaga: ik bedoel het vele veranderen van de pitch attitude, dat gebeurt alleen omdat z`n flare te heftig was en daarna neus weer naar beneden moest drukken... teveel en opnieuw flaren.

zal turbulent zijn geweest, maar maar kies er dan voor om een go-around te maken en niet tegen wil en dank die baan te halen... zijn er al teveel mee op hun plaat gegaan...

Ah op die manier ! :) Snap het Kuperus !!

Ik moet zeggen dat het net lijkt alsof hij een tailwind knal krijgt maar dat zal het bijdrukken zijn geweest.

Ash.

.

@ash, kan ook nog, maar dan zou ik op dat moment persoonlijk de go-around in zijn gegaan en niet willens en wetens de baan opzoeken... dat is hoe je je neuswiel goed kunt verknallen... (en vaak nog wel meer dan dat)

Met je eens Kuperus, een go-around zou beter zijn geweest. Je ziet dat verschillende toestellen in die Birmingham video ook doen.

Ash.

Aiiii dat gaat dus weer lekker... Not.

Triest van die wingsuit mannen. Hopelijk is de deltavlieger niet al te zwaar verwond.

.

wat voor stunt hebben ze het over... heb het nu op meerdere sites gelezen... wordt alleen niet gezegd wat hij geprobeerd zou hebben

Het was geen routinevlucht, er was een feestje.

De piloot zal dus iets hebben gedaan om een extra tintje te geven aan de vlucht.

als CG niet klopt is het heel ander verhaal... maar dan zou hij ook al problemen met vliegen moeten hebben... Barrel Roll is geen HIGH G manoeuvre volgens mij...

uit geruchten heb ik gehoord dat er negatieve krachten op de vleugel zijn gekomen. Eerder werd ook al gesproken over parabool vlucht.
Maar het onderzoek is nog niet afgerond zover ik weet.
dit stond op ASN Aircraft accident 19-OCT-2013 Pilatus PC-6/B2-H4 Turbo Porter OO-NAC
On April 3, 2014, the first results of the official investigation were released. It appeared that the pilot executed a barrel roll at 5100 feet. While in inverted flight the wings couldn't support the weight of the eleven occupants. One of the wings apparently broke off, causing the pilot to lose control. The PC-6 impacted terrain 23 seconds later.

Een goed uitgevoerde barrel roll heeft enkel positieve G's tot gevolg.

De PC-6 is ongeschikt voor aerobatics. (+ 3.58 G / – 1.43 G)
Met een cabine vol para's een barrel roll uitvoeren is vragen om problemen.

Denk dat de nabestaanden wel een reden hebben om schadevergoeding te eisen.

Wat een enorme fout van die piloot zeg.

.

Back