algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

stond ergens iets over Low RPM
ze zeggen zoveel onzin.
Brand, zwaar gewonden, tijdens de landing, etc.

Heb vandaag al zoveel onzin verhalen gehoord van de pers dat het weer eens blijkt dat die alleen maar uit zijn op sensatie.

Lucky escape vandaag :

air.jpg

US Airways Plane Skids Off Runway at Philadelphia International Airport | Fox News Insider

Ik blijf het verhaal van de Boeing maar een apart verhaal vinden.
Zo'n vliegtuig kan toch nergens geland zijn zonder dat iemand dat weet?
Hij kan dan toch bijna nergens anders als in zee liggen?

Waarvan het meeste waarschijnlijk water is.
De familie en vrienden blijven waarschijnlijk nog hoop houden.
Ik vind het verschrikkelijk voor hun.

Zo'n vliegtuig kan toch nergens geland zijn zonder dat iemand dat weet?

Er zijn stukjes woestijn die deze Boeing makkelijk dragen.
Misschien verschijnt ze weer binnenkort tijdens de nucleaire top in den Haag, als een duveltje uit een doosje. :rolleyes:

Johannes

GVD... De Extra 300 van Ewald Polinder. Voor zover uit bekende kringen al begrepen dat Ewald zelf vloog. Fantastische vent en een geweldige piloot...

Blue skies Ewald :-(

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

Zelf ooit gevlogen en een sliplanding/crosswindlanding gemaakt ?

Nee ? Dan begrijp je denk ik niet wat ik bedoel met mijn opmerking op dat filmpje.

Overigens is de landings/startbaan in het filmje dat ik net post (Birmingham UK) één van de raarste/hobbeligste ter wereld.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf wel eens meegemaakt en het 'gewoon' gevonden :roll:? Blijkbaar heb je dan last van stalen zenuwen :worship:.

Na 47 jaar (allereerste keer vliegen) weet ik nog helemaal precies hoe zo'n wiebelende sliplanding er voor de naar buiten kijkende passagier uitziet en vooral ook hoe dat aanvoelt :schrik:. Ik kan je vertellen, dat dat helemaaaaal geen gewoon gezicht en gevoel is. Blijkbaar vinden anderen dat ook niet, anders zou je er ook geen - bij tijd en wijle behoorlijk spectaculaire - filmpjes op het www van kunnen vinden.

Back