Ook ik ben parapenter en ik heb tientallen keren in Zoutelande gevlogen. Met pijn in mijn hart moet ik Theo wel (een beetje) gelijk geven. Vooral in Zoutelande en WAZ is er een groepje zogenaamde "die hard" actief. Deze jongens vliegen in omstandigheden waarin het voor velen onverstandig zou zijn om te starten. In hun voordeel spreekt dan wel dat ze het gebied heel goed kennen en dat ze zeer dynamisch vliegen. Ook vliegen ze met zeer kleine schermen waardoor het er allemaal nog wat spectuculairder uitziet. Het zogenaamde "swoopen" en het ultieme groundhandlen (staan op een vekeersbord, auto, muurtje,...) lijkt veel gevaarlijker dan het is. Het laag overvliegen over toeschouwers heb ik zelf nooit gedaan en ik zie er het nut ook niet van in. Het is meer aanstellerij en is niet echt bevorderlijk om sympathie voor de sport op te wekken. De kans dat er iets gebeurt is zeer klein, maar voor de wandelaars kan het beangstigend overkomen.
Over het ongeval met de deltist: Volgens getuigen is hij over het duin geblazen. Dat is tevens de grootste oorzaak van ongelukken bij duinsoaren.