algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

De enige overlevende is terug in Nederland.

Ik vind het overigens wel erg lang duren voor er iets bekend wordt gemaakt over de oorzaak.
Je zou zeggen luistert de boel gelijk uit als je de zwarte doos gevonden heb.
Dan weet je allicht wat meer.

Duurt een paar maanden voordat ze de data uit de dozen hebben ;)
Kijk jij niet naar Air Crash Investigation ?
Als ze de zwarte dozen vinden duurt het iets van 3 maanden voordat ze de info hebben.

Dat weet ik niet waarom. Maar dat hoorde ik tijdens zo'n crash programma. En ik heb het niet verkeerd gehoord.

Leg dat eens kort en simpel uit, met de huidige techniek haal je die info er toch zo uit ?
De info wel, maar het duurt wel even voordat al die informatie geanalyseerd is. Houd er rekening mee dat alle informatie erin opgeslagen wordt.
Onder andere (En dan per tijdseenheid en dat kan een fractie van een seconde zijn, ligt aan het gebruikte systeem):
- Waardes van alle instrumenten
- Stand van de invoer apparatuur (dus stuurknuppel en alle schakelaartjes)
- Waardes van alle sensoren

Om dat allemaal goed te vergelijken ben je wel even bezig en volgens mij verschilt de hoeveelheid informatie ook per type toestel.

ik vermoed problemen met de elevators. Die zie je helemaal niet bewegen zelfs als hij flared je hoort hem wel meergas geven dus ik denk dat hij flared met behulp van de nozzels

Er is ergens een nieuwsbericht waarin staat technische porblemen met landings gestel

En @ Liger Zero

Je kan de Elevator niet zien totdat hij de grond raakt. Dus daarom kan je niet zien of ze bewegen

Nou, als het bekend is dat er iets niet deugde aan het gear dan is het helemaal een beroerde landing :roll:

Lijtk mij dat ze dan toch wel alles op alles zetten om de schade te beperken maar daar is hier niet echt aan gedacht.

Ook wel een beetje raar dat ze alle bewapening etc. dan laten zitten, veelal wordt dat gedumpt vanwege de veiligheid en gewicht.

Zullen dan wel dummy`s zijn geweest.

Een getuige vertelde dat het toestel kero aan het lozen was toen het laag over de wijk vloog. Als dat waar is zal het toch wel even spannend zijn geweest :o

Back