ALDI, LIDL en Action gereedschap

Precies, voor dagelijks gebruik zullen dingen vlug slijten. Maar voor hobbymatig gebruik is de prijs/kwaliteit vehoudeing prima.

die gaten boor is perfect
heb er een heel huis mee gedaan voor leidingen en water en wazemkap afvoer gaten er mee gemaakt in hout en gips platen en giboblokken ook elec contactdozen in muur er mee gemaakt en nog steeds scherp

die T schroevedraaiers doen zeer aan je handen door de zij kant imbus/torx wat er op zit maar de koppen zijn wel sterk er zaten enkele goed vast en kreeg ze er wel mee los zonder dat de imbus of torx afbrak of rot draaide ,dus is zn geld wel waard
daar hoef je geen gedore snap-on stahlwille mannesmann voor te kopen

Zo'n setje T-schroevedraaiers gebruiken wij ook op de motor vereniging.
Wordt zeeeeeeer regelmatig gebruikt, alleen niet bij de Aldi of Lidl vandaan.
Ziet er wel hetzelfde uit.

Toen ik bij de Aldi was schrok ik me in de eerste plaats rot van de grootte van die koffer met inbus en torx schroevendraaiers. Hieronder ligt hij opengeslagen met ter vergelijking onderop mijn 30 cm stalen liniaal:

full

De inbus maten lopen van 2 t/m 10 mm en de torx 10 t/m 50 (deze maataanduiding zegt me niets). De steellengte loopt op van 75 naar 200 mm.
De lange einden van de inbus zijn even voor het eind voorzien van een verjonging:

full

Hierdoor hoeft de steel niet exact uitgeleind te zijn met de schroef. Dat zal de belastbaarheid dan wel weer verminderen, maar de praktijk zal moeten uitwijzen of dit nadelig uitpakt.

Samengevat: ik denk geen verkeerde aankoop voor 13 €.

Groet,

Ad

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de lidl is deze week een dremel, en een klein schroefmachientje in de reclame...
Die "dremel" heb k al een tijdje. Wel goed ding, beetje zwaar maar hij werkt okee. Wat ik een beetje lastig vind is dat de bijgeleverde hulpstukken verschillende asdiktes hebben zodat je regelmatig de vatting moet wisselen afhankelijk van de asmaat. (Ik heb geen idee of dat met een echte Dremel ook zo is)

En de 3e handje met Loepje en verlichting en soldeerbout houder.

ik dacht dat het een geintje was dat er airbrush zou komen daar sorry
dacht dat u het vragend bedoelde
maar wie heeft ervaring met parkside airbrush compressor???
zal niet zo hard lopen en de week erop in de voordeelbak liggen
of ze vliegen weg
hier filmpie gevonden je moet wel russisch kunnen verstaan
en die compressor die loopt graag van werkplaats weg

[media=youtube]MIpUhfRBlXo[/media]

ook handige site

http://www.sjablonen4you.nl/sjabloon-letters.php

Die "dremel" heb k al een tijdje. Wel goed ding, beetje zwaar maar hij werkt okee. Wat ik een beetje lastig vind is dat de bijgeleverde hulpstukken verschillende asdiktes hebben zodat je regelmatig de vatting moet wisselen afhankelijk van de asmaat. (Ik heb geen idee of dat met een echte Dremel ook zo is)

Ik heb gewoon die boorkop vervangen door eentje met een verstelbare bek. Gewoon van een oude, versleten machientje gesloopt.

Parkside combitool vs bijv. Basetech (Conrad)

Ik zag de dremel bij de LIDL ook voorbij komen. Aantrekkelijk prijsje moet ik zeggen.
Echter verkoopt Conrad al tijden een soorgelijke dremel kloon van bijv. Basetech en Mannesmann. Deze kosten respectievelijk 20 en 30 euro.
Het voordeel van deze sets is dat ze worden geleverd met een flexibele slang. Dit kan handig zijn voor het fijne werk.

Meestal is de prijs/kwaliteit verhouding LIDL spullen vaak ietsje beter, maar bij die set zit geen flexibele slang. Deze set maakt gebruik van een transformator en de dremel zelf werkt op 12v. Dit betekent dus dat het apparaat een stuk lichter is en daardoor ook makkelijker met het fijne werk.

Ik vraag mij nu af wat wijs is om te doen. Ik heb nog nooit met zo'n flexibele slang gewerkt. Is dat een belangrijke accesoire voor jullie modelbouwwerkzaamheden? Ik neig namelijk meer naar de Parkside van LIDL. Garantie is vaak ook goed.

De kleine dremel werkt fijner als een flexibele as.....

Heb zelf de Lidl 12v gehad en voor het lichtere werk is het een fijn machientje !!!

Ga je hem zwaar belasten met veel (door)slijpwerk of boorwerk met wat grotere boortjes loop je de kans dat de toerenregeling doorbrandt zoals bij mij gebeurde..

Voor veruit het meeste modelbouw gerelateerde werk echter een prima apparaatje wat lekker klein en licht in gebruik is :!:

Een 220 variant is al gauw 2 tot 3 keer zo dik en zwaar , misschien nog wel zwaarder.

ok das duidelijk.
Ik woon zelf in regio 4, maar moet maandagochtend in Rotterdam zijn (regio 2). Weet iemand of daar ook dezelfde aanbiedingen gelden voor het precisiegereedschap. De online folder voor regio 2 op de website van LIDL doet het namelijk niet (meer).

Ik ga dan maar uit van de folder "Preciesie werk, vanaf maandag" overal geldt, want daarvoor krijg je geen regio's te zien.

Groet,

Ad Bakker

Back