Air Combat 2010 MMVC Pionier vs. MC Venus vs. de Sticks

Vanmiddag was het na een paar jaar grootspraak dan eindelijk zover, de Air Combat waar al enkele jaren (tijdens de ruilbeurs van de Sticks) over gesproken wordt.

Lokatie: Venray, veld van MMVC de Pioniers
Deelnemers: Leden van MMVC de Pioniers uit Venray, leden van MC Venus uit Well en leden van de Sticks uit Keldonk.

Foto impessie:

Helm, geen overbodige luxe, hoewel er slechts enkele vliegers geraakt zijn.... :p
20100307_150017.jpg

20100307_150034.jpg

20100307_150117.jpg

20100307_150120.jpg

Spoedreparatie, niet de eerste en ook niet de laatste...
20100307_151126.jpg

Overuren voor de laders
20100307_151148.jpg

20100307_151657.jpg

Het was koud, maar de mannen in Venray hadden een lekker vuurtje geregeld.
20100307_160020.jpg

Belangrijkste attributen : Tywraps, mesje, ducktape en natuurlijk bitterballen
20100307_164817.jpg

Lipo kwijt???
20100307_171311.jpg

Kleine schade, voltreffer...
20100307_171412.jpg

Winglet kwijt??? (sorry broertje... :twisted:
:twisted::twisted::twisted: )
20100307_171433.jpg

Ook een mooie voltreffer. Jammer van de lak :(
20100307_171510.jpg

Wat is dat voor 'n lak op de neus van mijn vleugeltje??? Waar heb ik die eerder gezien??? :twisted: :celebrate::proost:
20100307_174114.jpg

Hieronder enkele filmpjes (met dank aan Hans):

Laatst bewerkt door een moderator:
:evilbat::evilbat::evilbat:

zoooow !! dat is nog eens snel
amper thuis en de eerste beelden en filmpjes zijn alweer te zien
leuke middag geweest en zeker voor herhaling vatbaar :yes:

knap staaltje vliegwerk van Emile :banana:
die wist nog tijdens de vlucht met de funjet mijn prop te verwisselen voor een kleiner exemplaar zonder dat ik het in de gaten had :rolling:

grtz Jeroen

Jow dat gaat snel hiero maar ook daaro......op het veld :-)
@Marijn van RCtechnics, nog bedankt voor het snelle leveren van alle kits zodat dit leuke evenement heeft plaats kunnen vinden :thumbsup:
Hier nog wat pics van vanmiddag.

MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-16.jpg

Groeps foto ;)
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-15.jpg

De bedenkelijke vliegernier
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-14.jpg

Valt er wat te kopen!!!! :)
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-13.jpg

Stook ton voor de onreparabele modellen
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-12.jpg

Massa hypnose
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-11.jpg

Kleine jongens met vuurwerk :)
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-10.jpg

Actie fotos
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-9.jpg

Actie fotos
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-8.jpg

Even nog een ruilbeurs tussen de heats :)
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-6.jpg

Hey wat is het druk binnen
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-5.jpg

Aaaahhhh workshop van Rob "quick repair before flight" ;)
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-4.jpg

Als ie maar zijn vingers niet vast plakt :rolleyes:
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-3.jpg

Even de schade opnemen :?
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-2.jpg

Wie o wie heeft mij motor gejat in de lucht tijdens het combat vliegen:bad-words:
MMVCPioniersvsMVCVenusvsDeStiksK-7.jpg

Zow dat was het nu voor ff, ik heb nog wat gefilmd en dat moet ik nog ff omzette editten ect. dus dat hebben jullie nog van mij tegoed.

Volgende afspraak.........Keldonk/ Well ????? datum????

Until next time,
Heino :tank:

Het leek wel een Brabantse invasie. Wat een geweldige club die Sticks!

Heb dan zelf wel niet meegevlogen, maar het was inderdaad erg leuk! Moet herhaald worden!! Tegen die tijd heb ik mijn Swiftje wel klaar.

Rob, jij kon nog aan de mallen komen???

Leuke plaatjes Heino! :thumbsup:
Servo vervangen hmmm.... na testvluchtje van nog geen 2 minuten, mid-air (haha, daarom heet het combat :hammer:) en hoppa, kapotte servo... Net voor de eerste grote gezamenlijke heat, ik had nog 4 minuten om servo te wisselen, was te laat voor groepsfoto maar op tijd voor de eerste heat :twisted: Man wat een choas was dat, echt schitterend!

Mallen, hmmm, stuur eens een PB naar Sanka hier op het forum, daar heb ik de vleugeldelen vandaan, misschien heeft hij mallen nog liggen???

Jitze, geen idee, erg veel swiftjes met motor : 2208/14 Brushless Outrunner 1450KV in combinatie met 20A regelaar en 6x5.5prop. Veel hebben dit compleet gehaald bij RCTechnics (vleugel + setup).
Dan nog heel veel varianten daarop, Harold had een vleugel die in 0.3 seconden vanuit stilstand op 200km/h zat (klein beetje overdreven :hammer:, maar zo snel dat er niet volgas mee te vliegen was), anderen hadden minimaal vermogen. Eerst genoemde setje vliegt goed.

Bram (ook van de Sticks) kwam ook nog even buurten en stuurde me een filmpje toe, heb 'm ook even op Youtube gedropt:

Hoi Jitze,

Ja de meeste die met een swift vlogen hadden de set-up die Rob opnoemde.
Op mijn swift zit eeeeehhhhh zat :-) een HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv $5.95 motortje met een HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 18-20A ESC $7.15 regelaartje en een HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 30C Lipo Pack $9.99 accutje.
Alles bij elkaar nog geen 20 euro en dan nog twee servotjes van 2 euro per stuk 8-) .
Dus daar nog een ontvanger erin (goed en veilig verstoppen) kun je toch met een gerust hart er VOL op in gaan :twisted:.

Owja op die set-up had ik een 7x5 master propje zitten die eigenlijk veel te degelijk was waardoor in de laatste heat mijn hele motor eraf ging :(

Zo net nog even mijn filmpje op youtube gedropped en als ik het mag zeggen, geen verkeerd beeld voor een filmende fotocamera :grin:

np6D-N1QztY[/media] - Aircombat MMVC Pioniers vs MC Venus vs De sticks Keldonk.wmv

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/np6D-N1QztY&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/np6D-N1QztY&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Hiermee sluit ik de avond weer af en zeg daarbij "enjoy" :zon:

Grtz,
Heino

Bedankt voor de setupjes Heino en Rob.

Zelf vlieg ik mijn Swift met een 1650kv motortje, 25A regelaar en 7x6 prop. T gaat me alleen niet snel genoeg meer, dus ik was benieuwd of jullie snellere setupjes gebruiken.

Geen probleem Jitze! :cool:

Ik heb ook een filmpje in elkaar gezet, wat normale beelden, wat onboard beelden, enkele crashes en foto's op een hoop in moviemaker geschoven :proost:

Klik hier om filmpje in Vimeo te bekijken (geen reclame enzo).
Zelfde filmpje hieronder via Youtube (Vimeo is bij mijn weten nog niet te embedden hier :sleepy:)

schitterend filmpje Rop !!! :thumbsup:
wat was het toch een heerlijke puinhoop :D
heb nu alweer zin in de volgende combat
hopelijk dan nog meer swiffers in de lucht en nog meer plaatselijke sneeuw
:evilbat:

grtz

Hoi Rob,

Das een mooi filmpje geworden :zon: en een mooie compilatie die je op jullie site Welkom op de website van modelvliegclub de Sticks hebt gemaakt :thumbsup:

En ik lees onderaan al dat er waarschijnlijk een vervolg gaat komen :vamp: ik zal em dan alweer klaar hebben zodat we weer kunnen gaan jagen :sniper: .

Ik zal morgen eens het gerestaureerde motortje testen, hopende dat het blijft werken :teacher: .
Achja voor het geld wat zoon motortje kost hoef ik het niet te doen maar het blijft hobby.
Zoiets proberen te repareren is voor mij ook hobby :yes:

Tot snel,
Heino

P.s. Ik ben wel lid van beide clubs heh hihi vd Pioniers en Venus :wink:

Erg leuk al die filmpjes en foto's zou ik ze op de club bij ons zo gek krijgen hmmmm wie weet

gr Andre

Bedankt voor de setupjes Heino en Rob.

Zelf vlieg ik mijn Swift met een 1650kv motortje, 25A regelaar en 7x6 prop. T gaat me alleen niet snel genoeg meer, dus ik was benieuwd of jullie snellere setupjes gebruiken.

Hoi Jitze,

neer snelheid ??? Ik vlieg met dit setupje, gaat als de brandweer :hammer:

Himodel 2600 Kv / 36 grams motortje:
3110.gif

Speedpropje 6 x 4:
4567.gif

Himodel ESC 25A / 18 gram:
2106_1.gif

Lipootje Turnigy 3S/1300 mAh:
T1300-3-20.jpg

Linkjes moet je zelf maar ff opzoeken ... of even in ons Swift II topic kijken, even bladerenen dan kom je het setupje wel ergens tegen.
betuwsemodelvliegclub.nl &bull; Bekijk onderwerp - Vleugeltje (Swift II, ZAGI, etc.)

Misschien is het wat voor je :)

Grtz,
Menno

Back