afplakken 540 motoren

Lekker open laten... De kans dat hij dan te warm wordt is erg groot... Ik neem aan dat je een normale "silver-can" 540 motor bedoeld? Die kunnen doorgaans wel tegen wat spetters hoor... Ik zou niet van je auto een duikboot maken natuurlijk ;-)

Joost.
 
Ik heb bij enkele modelletjes de onderste opening gewoon dichtgeplakt met een klein stukje plakband. De bovenste opengelaten, als je daar water doorheen krijgt... ;)

Succes!
 
imho is water in de motor geen enkel probleem, ... als je achteraf je motor eens doorspoelt met bvb remreiniger of alcohol om alle water eruit te krijgen en vervolgens goed te laten drogen.
Het is , weer eens IMHO, meer schadelijk dat je motor te warm wordt.
Dus ik zou NIET afplakken.
 
als je daar water doorheen krijgt... ;)

Succes!

...loopt de motor makkelijker vol met water, omdat de onderkant dichtgeplakt is ;).
En de restjes water die dan achterblijven kunnen wél schade aanrichten.

Een elektromotor kan overigens perfect volledig onder water lopen, dat is geen probleem. Sommigen lopen hun elektromotoren zelfs onder water in.
Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken over water :).
 
Een elektromotor kan overigens perfect volledig onder water lopen, dat is geen probleem. Sommigen lopen hun elektromotoren zelfs onder water in.
Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken over water :).


Ja, maar dat is niet hetzelfde water als het water dat in plasvorm op de straat ligt. Ik heb toch ook al heel wat motoren zien sneuvelen tijdens regenraces hoor...
 
imho is water in de motor geen enkel probleem, ... als je achteraf je motor eens doorspoelt met bvb remreiniger of alcohol om alle water eruit te krijgen en vervolgens goed te laten drogen.
Het is , weer eens IMHO, meer schadelijk dat je motor te warm wordt.
Dus ik zou NIET afplakken.

Niet vergeten je kogellagers regelmatig te checken en eventueel onderhoud te geven wanneer je dingen als alcohol gebruikt, het lost namelijk ook je lagervet/olie op ;)
 
Ja, maar dat is niet hetzelfde water als het water dat in plasvorm op de straat ligt. Ik heb toch ook al heel wat motoren zien sneuvelen tijdens regenraces hoor...

Hmm, daar heb je inderdaad gelijk in. Dan heb ik blijkbaar veel geluk gehad; ik heb namelijk vroeger altijd met de motor open bloot in het natte gras en door plassen gereden. Daarna is het wel een kwestie van de motor uit elkaar te halen en weer schoon te maken.
Het zijn vooral de onzuiverheden in het water die achterblijven in de motor (nadat het water opgedroogd is), die de motor de das om kunnen doen. Maar als je die restjes gewoon schoonmaakt, verklein je die kans wel :)
 
hebben die 540 motoren onderhoud nodig ? ..wat ik doe na een optreden is reinigungsol fur motoren und getriebe schienenreinigungsol in de motoren spuiten en deze langzaam laten draaien. das toch alles ? of moet tie ook eens uit elkaar ?
 
Als ie uit elkaar kan, is het handig/noodzakelijk dat zo nu en dan te doen. Maar niet elke motor kan uit elkaar (of althans: zo uit elkaar dat je m later ook weer in elkaar krijgt..)
 
oppassen met olie in je motortje spuiten. Je koolborstels kunnen dat wel eens niet zo prettig vinden, als die olie opslurpen kan je een goed draaiend motortje wel vergeten. En als je een motortje hebt met vaste koolborstels (zoals de silver can) betekent dat een nieuw motortje...
 
Back
Top