Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Alexzzz, 6 okt 2009.

1. razor

razor Guest

benje niet bang voor oververhitting van je dempers? er kan niet veel lucht langs...

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nee hoor, er zit nog een groot koelgat aan de achterkant en aan de onderkant van de motorkap. Ik heb al eerder nog krappere opstelling gehad, zero problems:)

3. Erik1980

Erik1980

Lid geworden:
    12 jan 2009
    Mooi spul Alex! Ik ga zeker proberen bij de maiden te zijn!

4. Charlie..

Charlie..

Lid geworden:
    2 aug 2004
    Al een idee van het gewicht?

5. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nope, nog niet, digi weegschaal uitgeleend....

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hij vliegt:D Straks de uitleg....

7. Bryan

Bryan

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Ben benieuwd naar foto´s :D

Mijn motor komt volgende week binnen ;)

Grt.

8. Erik1980

Erik1980

Lid geworden:
    12 jan 2009
    Gefeliciteerd met de maiden! Vond je al zo verdacht stil vandaag...;)

9. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Heee Alexzzz alvast gefeliciteerd met de maiden.

Ik wat toch blij dat ik gister op het veld stond :D

We wachten het vervolg af.

Grt,
    Berto.

10. Bas roR

Bas roR

Lid geworden:
    2 aug 2008
    Gefeliciteerd!

11. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Wij willen foto's!!!

Gefeliciteerd met de succesvolle maiden!

12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Thanks guys!!!:)

Ok, the story; vanochtend vroeg de weerberichten bekeken en ze gaven vandaag vanaf de middag windkracht 5 tot 7 aan de kust (waar Rozenburg ligt) op. Niet zo heel best dus, máár het echte slechte weer zou 's middags komen........ofwel: de ochtend zou nog best te doen zijn. Zodoende stonden we dus al om 10 uur op het veld, weinig wind, klein beetje mist (bijna niks rondom het veld) Eigenlijk dus ideaal voor een maiden:p Het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling om vandaag de maiden te doen, maar we moesten in de middag sowieso in die buurt zijn, EN de weersvoorspellingen voor komende week waren wel echt héél beroerd, dus was dit eigenlijk mijn enige kans voorlopig.

Anyway; alles opgebouwd (KOUD, brrrrrrrrr) en een reikwijdte testje gedaan, motor liept direct weer goed (beetje rijk nog) en betrouwbaar, dus neus in de wind, en gas erop:p Ik hoefde bijna niets te trimmen, een klein beetje up was alles. Het toestel voelde direct erg strak aan, ik moet wel nog een heleboel aanpassen aan de uitslagen en expo, maar dat is niet zo gek. Hij kan ook superlangzaam vliegen zonder hem in harrier te dwingen, viel niet tegen:) Motor staat bovenin nog erg rijk en zal ik nog wat armer gaan zetten met een paar vluchten.

Ik heb het bij 1 vluchtje gehouden, omdat het toch wel hééééél erg koud was:D (en veel tijd had ik ook niet)

Weer een projectje succesvol afgerond dus, ik zou nog graag van die "wheelspats" willen hebben, maar ik vrees dat ik die dan zelf moet gaan maken. Ik ben wel handig met epoxy en glasmat, maar om nu zelf mallen enzo te gaan maken, daar heb ik niet zo'n zin in, misschien kom ik nog eens wat passends tegen:)

Binnenkort maar een begin gaan maken met de 3 meter Edge 540 die ruwbouw klaar is, verslagje volgt te zijner tijd:D

Nog geen actie-vliegfoto's, de camera had ik niet meegenomen, dus voor nu even alleen gsm grond-foto's;

13. Peter v/d Riet

Peter v/d Riet

Lid geworden:
    3 dec 2006
    Ziet er mooi uit, mischien kun je de originele wielkappen openwerken. Dan hoef je geen plug en mallen te maken.

14. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Zeer mooi! Mis wel een dikke spinner nog!

Ziet er netjes afgewerkt uit in de cockpit. Jullie krijgen zeker wel regelmatig verbaasde blikken tijdens het rijden in de volgeladen auto?!

Pas als je Urlien ergens tussen een aileron en elevator vandaan ziet komen besef je hoe groot dat ding eigen is! hehe

15. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, komt er zeker nog, zoek er nog 1 van carbon, zo rond de 160/170mm:)

Je raakt er aan gewend, en meestal zie ik het toch niet, zit nog wel eens een vleugelzak o.i.d. voor:D

Nu opnieuw op mooi weer wachten, vrees dat dat weer een tijdje kan gaan duren.....

Laatst bewerkt: 23 okt 2010
  16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Gisteren het toestel gewogen; 22.3kg met lege tank. Tank is 1500cc, dus startklaar kom ik dan op 23.8kg ongeveer. Geen slechte waarde voor zo'n grote kist met een 200cc en een enorm draagvlak:)

17. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Dat is op het randje! Netjes! Twee kilo zwaarder en je had iedere keer toestemming moeten vragen om het luchtruim in te gaan toch?

Dus dit is wel zo'n beetje het maximum wat je gewoon kan vliegen, zonder al teveel poespas...

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Klopt, 1.2kg zwaarder al, dan moet ie gekeurd worden en moet iedere vlucht van te voren worden aangevraagd, heleboel gezeur dus, bestaan hele procedures en dingen voor:)

Nu nog mooi weer, dan kan ik eens serieus gaan beginnen met het laten indraaien van de motor:D

19. gertje

gertje

Lid geworden:
    18 apr 2006
    net iets teveel gewicht om wedstrijden mee te doen.Maar voor shows/amusement kan hij tuurlijk wel goed zijn.Ben benieuwd naar de vliegprestaties

20. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    F3M zul je mij misschien sowieso niet zien, afhankelijk van het antwoord op die mail over die vergunningen (zie 3DC draadje)

De F3A-X reglementen zijn afgestemd op de Regeling Modelvliegen, maar is achterhaald voor wat betreft die 20kg, de technische commissie is daar nu mee bezig:)

Deel Deze Pagina