Afbouw en tips KYOSHO Oxalys 50 EP

Ok, dan valt het mee, wat raar dan dat die lipo niet in de accubak past.. beetje krom van Kyosho.. of had je nou toch de GP versie en loop ik met mijn aars te lezen?!
 
Het verschil is niet veel tussen de EP en de GP (ik heb de EP)

Er zitten 2 deksels in en je krijgt er ander spul bij zoals de motormount en velco om de lipo vast te zetten .

Maar het model op zich is het zelfde .

Er zijn 2 plaatsen voor de lipo , 1x onder de tank met deksel , maat 67 x 34 x 123 mm en 1x onder de vleugel (krijg je nooit je CG zonder lood) met deksel , maat 50 x 28 x 260 mm

Ik heb het voorste bakje al zo dat de 5S4000 er net in past .

Heb nu even gekeken of de turnigy er mooi in past , dat doet hij dus .


673849f6f0a75e809.jpg


Natuurlijk met passende spinner voor de optik . ;)

673849f6f0a7d23cd.jpg


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo heb je letterlijk geen lucht langs je motor. Ga je daar nog wat aan doen?

Heb de kist in dortmund zien liggen, heb nog even getwijfeld om hem te kopen toen de Angel er niet meer was...
 
Dat weet ik zo net nog niet. De Angel is inderdaad groter en ik denk daarbij hetzelfde gewicht, maar de Oxalys vliegt echt verdomd goed hoor..
 
Ik denk dat met gelijke apparatuur de angel heel iets zwaarder uitvalt,
Spanw 1,45m tov 1,58m
lengte 1,36m tov 1,65m

Maar de meest voornamelijke reden dat ik het niet deed is omdat ik de Angel instellingen wist en de Oxalys niet, een dag om in te stellen is niet genoeg als je bij nul begint.
Er is ook een behoorlijk prijs verschil, 60-70 euro verschil geloof ik, hoeveel was hij Johan? Je betaald voor oa folie dat niet loskomt;)
Dat de Oxalys zeer goed vliegt geloof ik direct, sinds kort is er 1 bij onze club en die ging ook zeer strak door de lucht (volgas, dus alles zegt dat ook niet...).
 
Zo heb je letterlijk geen lucht langs je motor. Ga je daar nog wat aan doen?

Er zitten 2 van die " luchthappers " naast de spinner , die worden noch open gemaakt en dat moet dan genoeg zijn .

Onder in de kap komen dan 2 gaten van 20mm om de warme lucht af te voeren .

En de Oxalys kan je niet met de Angel vergelijken .
Zijn 2 heel verschillende modellen met ook andere afmetingen .
De Angel heeft bv 21 cm meer spanwijdte .

Ik wou een elektro kist voor de 5S er bij omdat anders de lipo,s van de Seawind niks te doen hebben en daar was de Oxalys de goedkoopste in Dortmund .

Mvg Johan
 
Span is 1,36 van de Oxalys
Hij heeft mij in Dortmund 149 € gekost .

Ik denk dat ik ongeveer 250 gr lichter ben als de Angel die toch gauw aan de 2500 gram zit lees ik op verschillende Forum,s

Hoeveel weegt die van jou Nando ?

Mvg Johan
 
Romp: 1,410
Vleugel: 434
Cockpit, vleugelbuis, prop, spinner: 230
accu: 550g (5s 3600 kokan h5 35C)
2624g vliegklaar, of zoals het bij de fabrikant en winkels staat, 2074 zonder accu (2200g is opgegeven).
Accu zou kleiner kunnen. Mijn verbruik na 1 f3A programma was zondag 1650 mAh.:o

Ik ga nog experimenteren met lood (100g -200g-300g) zodat ik weet hoe dat met wind is enzo, stel dat het beter vliegt gaat er mss een zwaardere motor in. (hoewel ik absoluut geen extra vermogen nodig heb, een grotere prop zou leuk zijn)
 
Lucht toevoer open gemaakt .

673849f73c1e5c974.jpg


Tip : witte randjes met een blauwe pernament stift gekleurt .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de neus aan de voorkant ook nog openmaken en daar de lucht met een schotje naar je motor geleiden.

Zo dus:
538149f4e995f05c5.jpg


Misschien dat dit wel al genoeg is, maar het lijkt mij wat weinig koeling.. zeker voor een Turnigy motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ga ik alleen doen als het nodig zou zijn .

Kan de temperatur meten met een infrarood thermometer na een testloop op de grond , in de lucht word hij nooit warmer .

Mvg Johan
 
bestaan er uberhaupt wel lipo packs die in de voorziene batterijruimte passen???

Groeten.

Het loont de moeite om eens op Hobbycity te kijken, met al die verschillende merken zit er vast wel 1 tussen die past lijkt me?:) (en anders moet je toch verbouwen)
 
Door kleine aanpassing krijg ik de 5S4000 Zippy in de voorste laadruimte .

Voor de Turnigy die ik er op heb is een prop van 12" x 8" of 13" x 6" optimal . ;)

Denk toch dat een 15" prop niet optimaal is op een 1,36 model omdat je een hoog draaimoment krijgt en je bij elke gaswissel dit moet tegensturen .

Mvg Johan
 
Dat zal wel meevallen. Ik draai op mijn acromaster een 14', geen last van het koppel met vliegen....
 
Back
Top