Afbouw Corel Leida 1:64

Bedankt Andy. Er zitten nog genoeg foutjes in hoor die van dichtbij in het oog springen. Met name tweede beplanking en knoopwerk zijn punten waar ik me nog verder in moet verdiepen. Maar ik ben zeker niet ontevreden voor een eerste bouw. Er zitten ook nog wat aandachtspuntjes in. De ankerkabels b.v. zijn nog te lang. Die zouden in het water slepen. Er zit een zeil niet helemaal volgens de voorschriften bevestigd. Maar was meer een cosmetische keuze. En bij de volgende bouw wil ik wat meer zelf gaan prutsen als een meegeleverd onderdeel niet naar mijn zin is. Morgen ga ik beginnen en zal een verslag bij gaan houden.

Nog een paar foto's van wat betere kwaliteit. Ik heb toch maar de originele wimpel in top gehangen. Als ik ooit zelf vlaggen moet maken dan kan ik die altijd mee vervangen. Ik wilde het nu afgerond hebben en met het volgende project starten. Ik heb ook wat foto's gemaakt van wat foutjes en dingen die strakker afgewerkt kunnen worden bij het volgende project. Bij één van de houtsoorten dat zeer goed buigt, kwam ik er te laat achter dat het bij het opdrogen ook behoorlijk krimpt (nat gebogen). Maar ja. Toen was het al op maat gezaagd.Ik heb nog wat met kneedbaar hout gemodderd, maar een naadloze aansluiting is niet gelukt.

SAM_1423_zpsb340234e.jpg

SAM_1424_zps02e0321d.jpg

SAM_1425_zpsfed349a3.jpg

SAM_1426_zpsc6f382ca.jpg

Back