AeroxCraft - GoPro Tilt Roll Gimball & Gopro hero 3

Beste Forumleden,

Al even gezocht op het forum maar kon het helaas niet vinden. Nouja wellicht ook interessant voor andere die dezelfde gimball hebben of willen kopen maar dit willen combineren met de GoPro Hero 3.

Ik verwacht dit landingsgestel + gimball deze of volgende week, echter kwam ik er nu achter dat deze gimball alleen gemaakt is voor de Hero 1 & 2.

Link naar website
GoPro Tilt Roll Gimbal - £54.99 : AeroXcraft, Manufacturers and Suppliers of Multirotor helicopters

p0005.jpg

p0005_03.jpg

p0005_04.jpg

Ik kan zo 1 2 3 niet zien waarom de GoPro Hero er niet in zou passen, dit zijn de afmetingen van de cameras. (ik heb de hero 1/2 & 3 niet bij elkaar helaas)

Gopro hero 1
42mm x 60mm x 30mm

GoPro Hero 2
42mm x 60mm x 30mm

GoPro Hero 3
41mm x 59mm 20mm

Aan de afmetingen lijkt het mij niet te kunnen liggen, echter de positie van de lens zou nog roet in het eten kunnen gooien samen met de aansluit mogelijkheden aan de zijkant van camera.
(ik denk overigens nu ineens dat ik niet graag met een gimball FPV zou willen vliegen omdat je dan geen benul hebt van de kantelingen van de quadcopter)

PS De opvolger voor deze gimball die wel gemaakt zou zijn voor de 3:
VTR-GP GoPro Hero 3 Gimbal - £249.90 : AeroXcraft, Manufacturers and Suppliers of Multirotor helicopters

Wat denken jullie?

groeten Peter

##Update 11-3-2013 21:36

Peter heeft me geholpen met het passen van de GoPro Hero 3, in het onderstaande filmpje kun je zien dat het werkt en past met een kleine toevoeging aan de achterkant (omdat de gopro 3 ondieper is.)

Peter bedankt daarvoor!
http://youtu.be/kAL6bmvYiRU

Laatst bewerkt:
Past idd niet.

Net mijn hero 3 binnen en zocht ook oplossing hiervoor.
Nu de behuizing aan de servo gemonteerd en asje aan de rechterzijde van de behuizing.
Heb alleen een slechte futuba servo (net nieuw!) waardoor d boel jittert.

Zal fotootjes maken

##Update 11-3-2013 21:36

Peter heeft me geholpen met het passen van de GoPro Hero 3, in het onderstaande filmpje kun je zien dat het werkt en past met een kleine toevoeging aan de achterkant (omdat de gopro 3 ondieper is.)

Peter bedankt daarvoor!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit vind ik persoonlijk mooier dan de Aeroxcraft gopro behuizing. Buiten dat heb je wel een lens cover nodig aan de buitenzijde om de Hero3 te beschermen.

full

full

full

Dit is inderdaad ook een mooie oplossing, echter wanneer je FPV wil vliegen moet je de originele behuizing doorboren. Dat zou weer een nadeel zijn, maar het feit blijft dat de camera beter beschermt is. Daar ben ik het mee eens.

Ik ben ondertussen dolbij met mijn aankoop, mogelijkheden genoeg dat zie ik wel!:D

Nogmaals, credits aan Peter. (aan hem om ze hier op te halen haha)

Quadcopter

Ziet er goed uit Peter! Ben benieuwd naar de foto's als die er op zit!

Ik heb zelf ook een dji f450, wil ook nog een gopro op m'n verlanglijstje zetten :-)

Gr. Edwin:worship:

Hoi Heren,

uit mijn ervaring met de cradle kan ik volgende meedelen, het idee om de echte casing te gebruiken als cradle bevalt mij wel echter wel met volgende opmerking.

die mounttip onderaan MOET eraf, anders krijgt je cradle telkens een slag bij elke landing ( het is een illusie van te denken dat we steeds op een "vlakke" ondergrond landen. in gras lijken dingen alleen maar vlak.) tot....

laat je straks ook even de foto's zien als de live feed out is gemaakt?

Persoonlijk zou ik opteren om de voorste plaat of volledig te personaliseren ( waar je dat echt nodig zou vinden maar das dan eerder om esthetische reden) naar de gopro3 of even een nieuw plaatje te maken,

maar het oogt zeker al knap!

ben benieuwd naar de evolutie!

groetjes
Dit vind ik persoonlijk mooier dan de Aeroxcraft gopro behuizing. Buiten dat heb je wel een lens cover nodig aan de buitenzijde om de Hero3 te beschermen.

full

full

full

Hoi,

dat staat inderdaad nog op mijn todo list om de bevestiging onderaan de Gopro behuizing eraf te halen.

Goede tip!

Back