advies nodig

• Topicstarter Topicstarter m-king
  • Startdatum Startdatum
NMTRacer zei:
mja, zelf kijken is ook moeilijk :roll:

http://www.hpieurope.com/kitspeeds.php

later, thomas

pff, de link is gegeven, dan had je opzich zelf al kunnen kijken voordat je naar de bekende weg ging vragen. dat er geen zender bij zat had je ook zo zelf uit kunnen vinden. een redelijke zender kost zo'n goed 100 euro, brandstof 5 liter, 35, accu's (wel goede) +/- 35 (zender en auto) glower, 15 euro, lader 25 euro, gereedschap (gloeiplug sleutel) 8 euro, luchtfilter olie 2 euro... noem maar op.

met andere woorden, het is niet goedkoop en je zal er altijd meer aan uitgeven dan je zelf wilt.

om even een voorbeeld te geven:
http://212.83.86.138/bomas/RC/uitgave RC Hobby 2.xls

groeten, thomas

was niet tegen jou bedoeld, maar tegen Stein S...
Ik was net een minuut later klaar met typen...

Agorias zei:
was niet tegen jou bedoeld, maar tegen Stein S...
Ik was net een minuut later klaar met typen...

Om duidelijk te maken voor wie de vraag bedoeld is zou je ofwel een stukje van het bericht kunnen quoten, ofwel je zet er iets neer als @ Stein S

Maareh, de snelheden die de fabrikanten opgeven kloppen vaak niet, ze willen er altijd beter uit komen als hun concurrenten... Ze weten dat veel mensen die met RC-rijden beginnen alleen maar kijken naar zaken zoals top-snelheid etc.

Als je d'r mee begint (eerste auto), dan is 90 km/u leuk, maar met een auto die 50 of 60 km/u loopt heb je ook veel plezier... Kijk naar je portemonee en bepaal dan wat je uit wilt geven... koop een auto waar je eventueel later nog leuk aan kan sleutelen en waar veel tuning-parts voor te krijgen zijn ... dan maak je toch later van je 60 km/u wagentje een 90 km/u wagentje...

ok even over mijn auto. hij is helemaal compleet met zender.
de topsnelheid ligt op ongeveer 80 kph. de fabrikant geeft altijd lager
op(70kph) zodat hij zeker weet dat de auto dat loopt. het enigste wat je
nodig heb om te rijden is

-gloeiplugdriver
-benzine
-batterijen of een ontvanger accu
-failsafe(hoeft niet het beste is van wel)
-vulfles

De CEN, de HPI (als je heel zelfverzekerd bent op die snelheid, onderschat het niet) of de Kyosho. Alleen een nadeel van de CEN is dat er niet zo makkelijk onderdelen te vinden zijn in de 'gewone' modelbouwshop

angorias hij kan ook gewoon minder gas geven :teacher:
naar topsnelheid kijk ik niet het is altijd een kick als je hem even
doortrekt en hem in de 2 versnelling hoort gaan.
de keuze welke auto hij het beste kan nemen is aan M-KING zelf,
maar ik zou voor de HPI RS4 RTR 3 EVO gaan. HPI heeft een hele goede
service op alle niet slijtende delen geeft HPI 2 jaar garantie!!! je hoeft ook
nooit lang op je onderdelen te wachten.

kennen jullie deze winkel??
speedlane?
in kamerik

geeft deze een beetje goede service

vriend van me zegt dat als je je auto hebt gebouwt dat hun hem dan nakijken voor je en daarna helpen met inlopen van de motor

van wat ik van andere forum leden weet is het een hele goede
winkel met goede service

Het is een beetje wat je r zelf van maakt.

Met goede wil en vriendelijkheid zullen ze je uitstekend en vriendelijk helpen (eigen ervaring).
Grote mond, alles beter weten en alles te duur vinden ("op internet is ie 5 euro goedkoper") en je wordt wat minder vriendelijk geholpen...

Denk dat er weinig winkels zijn waar je dan wel vriendelijk verdergeholpen wordt....

Greetzz, Robbert

Stijn S zei:
mijn naam schrijf anders het is namelijk Stijn

Vergissen is menselijk... maareh dit soort opmerkingen liever in een PB of helemaal niet, voegt namelijk niets toe aan deze thread of discussie.

Voor we het weten wordt de thread door een van de moderators gesloten en krijgt de thread-starter geen antwoord op zijn vraag of vragen die hij heeft gesteld.

Back :ontopic:

Agorias zei:
De CEN, de HPI (als je heel zelfverzekerd bent op die snelheid, onderschat het niet) of de Kyosho. Alleen een nadeel van de CEN is dat er niet zo makkelijk onderdelen te vinden zijn in de 'gewone' modelbouwshop

Dat wat betreft de onderdelen ben ik niet helemaal met je eens... Misschien dat niet elke winkel die CEN verkoopt ook direct onderdelen op voorraad heeft of neemt. Het merk begint nu pas een beetje bekend te worden, dus dat gaat nog wel beter worden...

Rij nu al enkele weken met m'n auto en heb gelukkig nog niets kapot gereden (op wat krassen op de bumper en bodemplaat na!). Heb wel wat reserve onderdelen in mijn koffer zitten (dogbones, wheel shafts etc.) dingen waarvan je kan verwachten dat je ze kapot kan rijden (al dan niet door je eigen schuld)...

Van Kyosho en HPI heeft men ook niet alles voor het grijpen liggen...

By the way, vergis je niet in de snelheid van een CEN... met de 2 versnellingsbak gaat ie ook razend snel... en of je nu 60 of 70 rijd, je bent je auto zo kwijt als je een stuurfoutje maakt...

Back