advies nodig

• Topicstarter Topicstarter m-king
  • Startdatum Startdatum
M

m-king

Guest
ik zit net in de rc wereld en wou nu een auto waarmee ik wel gelijk kan rijden(servo's, zender,enz,enz,enz)
weten jullie mischien goedkope site's met nieuwe en/of 2e hands auto's??

welkom op het forum!

ik wil je niet meteen ontmoedigen en zal dus gewoon een site geven, maar normaal gesproken zou je gezegt worden om de zoekfunctie te gebruiken en/of :google: te gebruiken

hier een site waar je alles kunt vinden (nederlandse site)

http://www.pkracing.nl/

er zijn er nog vele meer, maar die mag je zelf gaan zoeken

groeten, thomas

EDIT: lees net dat het een 2e hands moet zijn, sorry, maar dan nog kun je via die site je verdiepen in de auto's die er zijn, en dan gaan zoeken naar een 2ehandsje

ik weet wel goedkope sites, maar of daar goedkope auto's op staan :D

Als ik jou was zou ik daar eerst goed over na denken, dat 2ehands...

Ik weet wel een goede nieuwe auto, waar alles al in zit, RTR (Ready To Run) Dat is de Kyosho PureTen Alpha-3, deze heb ik zelf ook, en het is een goede instapauto die ongeveer 60 gaat als je hem goed hebt afgesteld. Waar ik hem heb gekocht was deze auto zelf €269,- om hem te starten (brandstof, gloeiplugstarter, gereedschap etc.) ben je €331,- euro kwijt

marktplaats, ebay ofzoiets... :wink: er zijn er heel veel hoor

Agorias zei:
Waar ik hem heb gekocht was deze auto zelf €269,- om hem te starten (brandstof, gloeiplugstarter, gereedschap etc.) ben je €331,- euro kwijt

Kost hier €299,- en wordt zelfs voor je gestart in de winkel. Heb daar ook naar gekeken toen ik een auto wilde aanschaffen, maar voor €40,- meer had ik mijn CEN met standaard een 2 versnellingsbak en een snellere motor.

De Kyosho kan je later ook nog uitrusten met een 2 versnellingsbak, naargelang de prijs van het versnellingsbakje ben je nog net iets goedkoper uit, maar...

Dus zet eerst op een rijtje wat je precies wilt en wat je maximaal uit wil geven. Dan ga je een compromis maken, ofwel je koopt een iets "mindere" auto, ofwel je legt er nog een paar euro bij (ff doorsparen dan...)...

Moet niet zo zijn dat je nu wat koopt en over een week of wat weer spijt er van hebt.
[tab:1a7183d1f3]

ik heb der ongeveer 300/420 euro voor over
maar dan moet hij wel compleet zijn met alle opties zodat ik hem kan starten en laten rijden
hij moet ook redelijk snel zijn(75+ ongeveer) vind ik wel snel genoeg:)

niet beginnen met een TE snelle auto
Anders is de Mugen MSX-3 wel iets
komplete set 385 euro, loopt standaard 70 kmh...
Ik stond in de winkel toen iemand hem kocht, maar het starten ging echt moeilijk met dat ding

@mari

De mijne werd ook in de winkel gestart

Agorias zei:
niet beginnen met een TE snelle auto
Anders is de Mugen MSX-3 wel iets
komplete set 385 euro, loopt standaard 70 kmh...
Ik stond in de winkel toen iemand hem kocht, maar het starten ging echt moeilijk met dat ding

Ben helemaal met je eens dat je niet gelijk moet instappen op een auto met een hoge topsnelheid... Als je nog nergens mee gereden hebt dan moet je er nog feeling voor krijgen... heb je veel power dan ben je snel de controle over je auto kwijt...

Tuurlijk is het kiicken als je kan zeggen dat je auto 70, 80 of 90 km/u gaat, maar het is ook lullige te moeten vertellen dat je schade hebt gereden omdat je hem op die snelheid niet onder controle had...

Mijn CEN TR4 was ook helemaal compleet, kreeg er extra brandstof, gloeiplug etc. bij.

Nieuwe auto's starten wel vaker moeilijk... mijne wilde in eerste instantie ook niet starten, bleek een defecte gloeiplug te zijn... Ben daarna nog 1x terug geweest omdat ie de dag nadat ik er voor het eerst mee had gereden niet meer wilde blijven lopen (gloeiplugverwarmer eraf, auto sloeg af!)...

mijne startte in één keer, niet eens defecte gloeiplug

Maar ik denk dat je beter kan beginnen met een model dat 50-60 gaat... bij de Kyosho van mij kan je ook heel veel tunen.. versnellingsbak, kogellagers.. snellere uitlaat

m-king zei:
en wat koste die auto van jou ongeveer met alles erbij?

Is makkelijk als je d'r ff bij voor wie de vraag bedoeld is...

Mijn wagen rijklaar met zender, brandstof, gloeistarter en gereedschap was 339,-

Back