advies moter voor diamond dust(delta)

vlieg hem nu met 35 webra met 9x6 prop en standaard demper
wil meer vermogen
ben op zoek naar 6.5 -8 cc met achteruitlaat + geschikte reso
zelf dacht ik 8cc mvvs met protech(yusaha) reso pijp
of misschien 6,5 mvvs quicky 500 met passende demper, maar ik ben bang dat deze teveel herrie maakt!!!

wie kan mij adviseren bij het vinden van juiste moter,uitlaat en prop combinatie voor meer speed??

groetjes stephan

Ik denk dat een MVVS .40 GRRT niet zal misstaan op de DD. Dit is een voormalige FAI pylonrace motor voor de F3D. Je zou ook kunnen gaan denken aan Rossi's en andere snelle varianten. Kost wat, maar dan heb je ook iets. ;)

Stephan Jennen zei:
zelf dacht ik 8cc mvvs met protech(yusaha) reso pijp
of misschien 6,5 mvvs quicky 500 met passende demper, maar ik ben bang dat deze teveel herrie maakt!!!
Je bent op zoek naar toeren en niet naar koppel voor een grote prop. De 8cc zal je dus niet meer snelheid leveren dan de Q6,5, eerder minder.

De Quicky hoef je natuurlijk niet met de tuned muffler van MVVS, die inderdaad veel herrie maakt, te vliegen. Je kan daar jouw yuasa pijp op zetten. Je kan de cylinder draaien zodat je in achteruitlaatbedrijf kunt vliegen.
De oplossing met de beste kosten-snelheid verhouding is de MVVS quicky met resopijp.
Weer sneller kan natuurlijk met de dure motoren van Nelson en Jett of eventueel een 7,5cc ducted fan van OS

wat een uiterst gebruiksvriendelijke oplossing is, is de Weston UK .50 met bijhorende reso pijp. 20 000 toeren op 5% nitro met een 9*6 of 9*8 prop. We gebruiken hem nu al een tijdje op een Magnum R, en zijn er uiterst tevreden mee.

Stephan, ben je nu al uitgekeken op de snelheid van die Diamond Dust...............

Ik zou ook zeggen die MVVS Quicky motor met resopijp. Maar hou er rekening mee dat je ook genoeg vermogen hebt om weg te komen, je hebt immers geen goede manier om het model te werpen. Het moet bijna vanuit stilstand uit de hand vertrekken.

ja, moet sneller theo !!
daarom van kerstbonus naar w&w gegaan
een mvvs q500 + protech resopijp met spruitsstuk

proefdraaien:tornado 5%, orginele gloeiplug,9x6 apc lengte reso(van gloeiplug tot eerste baffle) 40cm en niet te vet!!
na enige tankjes 15000 toeren en moter wordt naar mijn mening te heet !!

bocht iets ingekort(te lang is ook niet goed) lengte 37 cm, nog maar max 14500 toeren en moter weer te heet !!

hoe krijg ik de 17000-18000 toeren eruit wat ik op verschillende forums lees met 9x6 prop en let wel de" tuned muffler van mvvs"
zal een normale resopijp toch niet werken op deze moter ???
of moet ik de afstand juist langer maken ??
wie kan mij helpen ??

groetjes stephan

Back