Advies ivm spuiten Airworld Zlin

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Ik heb een Airworld Zlin gekocht.
Deze is vanaf de fabriek zilver gespoten, ik vind alleen de deelnaden en zo niet mooi afgewerkt.
Nu is het makkelijk om die glad te maken maar hoe kan ik de kist het beste overspuiten.
Ik ga 2K lak gebruiken maar wil zo min mogelijk schuren om de details te houden (de naden en klinknagels)

Hoe kan ik het beste dit alles bewerken, dus schuren en spuiten met behoud van de naden en klinknagels?

Grts Gert-Jan

Schuren Zlin

Hoi Gert-Jan,

Die deelnaden kun je ontvetten,kaalschuren, plamuren met polyesterplamuur, droog strakschuren met een schuurlat of een smalle schuurvijl.
Droog schuren van polyester is belangrijk, polyester trekt vocht aan (hygroscopisch), dat kan je opbreken met aflakken (blaasvorming)
Om de romp op overige plekken waar zich klinknagels bevinden toch te kunnen schuren kun je 3M-Scotch-Brite Grijs gebruiken.
3M-Scotch-Brite Grijs matteert/slijpt wel, maar schuurt niet echt materiaal weg.
Dan ontvetten en spuiten,let wel, zilvergrijs pleksgewijs naspuiten/uitspuiten is best tricky, een bont- of wolkeffect kan optreden, misschien kun je m beter helemaal overspuiten.

Succes,
Frank

Frank, bedankt!
De romp is van epoxy, maar daar heb ik wel genoeg ervaring mee.
Ik zat alleen te bedenken hoe ik de details kan houden als ik schuur.
Maar zo'n 3M sponsje is inderdaad een goed idee, moet hem alleen maar een beetje opruwen..
Ik wil hem toch een heel andere kleur geven, of anders volledig zilver overspuiten.

Grts Gert-Jan

Back