Dom van mij: in verkeerde forum gezet, sorry!
Hallo,
Ik heb een probleem met een paar accu's.
Als dit al in een ander topic staat, geef aub een gil, dan weet ik waar ik moet kijken en dat ik de volgende keer beter moet zoeken.
Nu een heel verhaal.
De standaard Tamiya accu doet het goed, maar kort, dus ik wilde een nieuwe.
Ik gezocht en had een 3800mah Ni-MH accu gevonden. Gekocht voor niet te veel geld en een week later was hij binnen.
Eerst heb ik de accu leeg gereden, daarna op laten laden door mn pa met de snellader, omdat ik weg moest.
Kom ik terug, was de accu superheet geweest, te lang op de lader.
Nu ging ik em toch proberen en kreeg het volgende (vergeleken met de standaard accu):
* Standaard Ni-Cad accu (1300mah): nonstop volop rijden, bam leeg, ok.
* Nieuwe Ni-MH accu (3800mah): nonstop volop rijden, hij verliest vermogen, laat het symptoon van leeg zijn zien (met vol gas), 3 seconden later kan ik weer vol gas. zo bouwt het beetje bij beetje af. En daarnaast, hij ging maar 5 minuten langer mee.
Nu de vraag: Dat afbouwende gedrag van de Ni-MH accu, hoort dat? Of komt het door het overladen van de accu?
PS: Het te lang laden is met een vorige (2400mah) accu ook gebeurt (gelukkig was die van m'n pa), en met een andere 2400mah accu, toonde hij dit gedrag ook, maar m'n pa meende dat het aan de accu lag (niet tegen kortsluiten kunnen).
Ohja, m'n pa is technicus, maar al een beetje oud
.
Alvast hartelijk bedankt voor enige uitleg!
Grtz, Zandkip
Hallo,
Ik heb een probleem met een paar accu's.
Als dit al in een ander topic staat, geef aub een gil, dan weet ik waar ik moet kijken en dat ik de volgende keer beter moet zoeken.
Nu een heel verhaal.
De standaard Tamiya accu doet het goed, maar kort, dus ik wilde een nieuwe.
Ik gezocht en had een 3800mah Ni-MH accu gevonden. Gekocht voor niet te veel geld en een week later was hij binnen.
Eerst heb ik de accu leeg gereden, daarna op laten laden door mn pa met de snellader, omdat ik weg moest.
Kom ik terug, was de accu superheet geweest, te lang op de lader.
Nu ging ik em toch proberen en kreeg het volgende (vergeleken met de standaard accu):
* Standaard Ni-Cad accu (1300mah): nonstop volop rijden, bam leeg, ok.
* Nieuwe Ni-MH accu (3800mah): nonstop volop rijden, hij verliest vermogen, laat het symptoon van leeg zijn zien (met vol gas), 3 seconden later kan ik weer vol gas. zo bouwt het beetje bij beetje af. En daarnaast, hij ging maar 5 minuten langer mee.
Nu de vraag: Dat afbouwende gedrag van de Ni-MH accu, hoort dat? Of komt het door het overladen van de accu?
PS: Het te lang laden is met een vorige (2400mah) accu ook gebeurt (gelukkig was die van m'n pa), en met een andere 2400mah accu, toonde hij dit gedrag ook, maar m'n pa meende dat het aan de accu lag (niet tegen kortsluiten kunnen).
Ohja, m'n pa is technicus, maar al een beetje oud

Alvast hartelijk bedankt voor enige uitleg!
Grtz, Zandkip
Laatst bewerkt: