Het lijkt me dat het de bedoeling is, om te leren zelf informatie te verzamelen en er uit te filteren wat je nodig hebt... Wat Ernst je verteld heeft, zou je zelf in een of twee uurtjes googlen ook hebben kunnen vinden. Heck, zelfs in een bibliotheek zou je dat allemaal in een middagje bij elkaar moeten kunnen sprokkelen. En dan had je in tussentijd óók nog geleerd waaróm het zo is en hoe het dan werkt, in plaats van nu alleen maar de weten dát het zo is. En DAT is de bedoeling van die opdracht...Het profielwerkstuk is juist de bedoeling dat je met mensen gaat praten om informatie op te doen.
En ik verwed er een maandsalaris onder dat als jij zelf die info verzameld had, en er niks van had gesnapt, en je leraar dáár vragen over gesteld had, dat hij je dan opeens vol enthousiasme geholen had, je uit te leggen hoe je die informatie gebruiken moet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje raar vind dat u zo met mijn school bemoei terwijl ik dacht dat dit forum juist bedoelt was voor dit soort vragen!
Het forum is min of meer voor dit soort vragen...
Maar die school-opdracht is bedoeld om jou iets te leren. En dat effect word redelijk geminimaliseerd als je dit soort vragen op een forum stelt en voorgekauwde antwoorden krijgt. Want feitelijk doen de forumleden nu het googlen voor jou, het filteren van de informatie, het "bedenken hoe iets moet" en dan krijg jij het voorgekauwd in hapklare brokken voor je neus.
Dat je het "raar vind, terwijl jij dacht dat...." zou natuurlijk ook kunnen komen omdat jij blijkbaar iets verkeerds denkt... dacht je ook niet?
Ik bedoel het niet kwaad hoor, maar:
Toen ik twee jaar aan modelbouw deed, was ik 13, en had ik nét één jaar natuurkunde op de MAVO, maar toch al genoeg kennis opgedaan via de bibliotheek (internet en google bestonden nog niet eens), om met een auto-acculader, een grote verstelbare weerstand en een mA meter mijn zender en ontvanger accu op te laden.Ik bouw sinds een tijdje al zweefvliegtuigjes maar met accus en zonnepanelen heb ik nog niet zoveel ervaring
Het huis waar we toen woonden staat er nog steeds en is niet afgebrand...