Aanpassingen Trex 600N

Student

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Ik vroeg mij even een en ander af.

Momenteel ben staat er e.e.a. in bestelling, nl een Trex 600N 3G, de combo versie (servo etc alles zit erin) klik
Motor wordt de OS 55

Nu weet ik van mijn eigen heli's en van posts op dit forum dat de meeste heli's her en der best wel een zwak puntje hebben.
Nu wil ik via deze weg vragen wat de zwakke punten van deze heli zijn.

Zijn er upgrades die aan te raden / hard nodig zijn?

Ik vraag het liever hier dan dat ik er in de lucht achter kom :rolleyes:

En daarbij: is er interesse in een bouwverslag?

Ik zou meteen een accu-pack van rond de 3000 Mah pakken het pack
dat erbij gelevert word is 1900 Mah en dit is wat aan de lichte kant.
Na 2 vluchten is deze zo goed als leeg.:rolleyes:
Verder is de standaard setup toppie:mrgreen:

Denk dat er weinig problemen zijn met een TREX 600, mss wat speling op de main shaft lagers? Das bij de ESP toch het geval en niet dat het kwaad kan...
Die os55 hyper is wel goed heb ik van horen zeggen...veel power...:)

hoi heb hem zelf ook
tot nu toe toppie
alleen accu is wat zwak
heb hem zelf vervangen doorv een 2600 pack, dit komt ook zwaartepunt ten goede en past goed onder kap(als je hem bovenop legt)
heb ook de os55 met os powerboost loopt ok
brandstof 20% nitro 18% aerosynth comp
nog enkele tips:
beginnen met 40% gain op nick en rol(op g3 kastje) dan zit je bijna goed
in manual staat 50% dan gaat hij wobbelen!!
de schakelaar van de spanningsregelaar heb ik aan de binnenzijde van het corbon frame naast startimbus geplaats dmv dubbelzijdigge tape en tyrepje
zo kun je hem goed zien(accu-controleleds) en bedienen(en je hoeft geen gaten inv die mooie kap te maken)
de zwarte klem onder aan kap gaat erg moeilijk los, nokjes iets afvijlen
col pitch +/- 14 grad(mischien wat veel!)
cycl pitch 12 grad
heb tot nu toe nog niet echt veel gevlogen(5 vluchten)maar ben erg onder indruk
nog een waarschuwing:
flybarles electronica in dit geval 3g(maar ook v-stabi): bij het optoeren op de grond kan deze raar reageren omdat deze soms overcorrigeerd, in dat geval direct de helie in hover brengen zodat deze los van grond komt!!

Die OS gaat inderdaad erg leuk worden :mrgreen:
Nu is mij aangeraden deze met 30% nitro te vliegen, dan moet het toch helemaal een beest worden...

@Stephan Jennen:
Hartelijk dank voor je input!
Kan ik tijdens het bouwen mooi rekening mee houden.
Die accu had ik inderdaad al gevonden, daar wil ik inderdaad binnenkort een andere voor gaan regelen.

Hoe gevoelig is de 3G trouwens op zwaartepunt?
Je hoort van de Vstabi wel eens dat die er erg gevoelig op zijn, en dat dit het vlieggedrag ernstig kan beinvloeden (meer als met flybar)

valt wel mee, heb hem eerst met orginele accu gevlogen en daarna met 50gram zwaardere accu 2600, maar ja het is natuurlijk beter als hij in evenwicht is of zelf iets naar voren helt(getankt).hij spoort in ieder geval super !!
30% ga ik zeker ook nog eens proberen(let dan wel op je slangetjes die veranderen na 2 a 3 maanden in kauwgum !!
welk merk brandstof ga je nemen!!

Merk brandstof weet ik nog niet. eens even kijken wat mn hofleverancier heeft staan.

En meteen een rol slangetjes meenemen :rolleyes:

waarom duurt wachten altijd zo lang?

Als je het over een upgrade hebt en over power en ik in je handtekening kijk:
Ga alsjeblieft electro vliegen, daar zul je geen spijt van krijgen.

Tim

Maar ik wil graag herrie en troep hebben!!!

Tuurlijk, tegenwoordig is electro sterker en zal meer punch hebben dan nitro, maar nitro vind ik gewoon leuker
Het gaat me hier voornamelijk over de dingen die aan een 600 nitro niet 100% goed zijn.

Electro is gewoon zo..
Schoon...
Groen...
En tegenwoordig is alles dat al (zelfs de auto's)
Een beetje tegenwerken mag best :mrgreen:

Ik wil gewoon de ervaring van het nitro vliegen, en ik vind het geweldig om aan motortjes te sleutelen.
Niets beters dan een beetje stank om je heen als je aan het vliegen bent (van de heli dan)

Electro is ook echt wel door mijn hoofd geschoten, maar ergens blijft nitro gewoon de "echte" heli voor mij.
En voor de nitro heli's ben ik begonnen met helivliegen...

Maar ik wil graag herrie en troep hebben!!!

Tuurlijk, tegenwoordig is electro sterker en zal meer punch hebben dan nitro, maar nitro vind ik gewoon leuker
Het gaat me hier voornamelijk over de dingen die aan een 600 nitro niet 100% goed zijn.

Electro is gewoon zo..
Schoon...
Groen...
En tegenwoordig is alles dat al (zelfs de auto's)
Een beetje tegenwerken mag best :mrgreen:

Ik wil gewoon de ervaring van het nitro vliegen, en ik vind het geweldig om aan motortjes te sleutelen.
Niets beters dan een beetje stank om je heen als je aan het vliegen bent (van de heli dan)

Electro is ook echt wel door mijn hoofd geschoten, maar ergens blijft nitro gewoon de "echte" heli voor mij.
En voor de nitro heli's ben ik begonnen met helivliegen...

Ah, gelukkig.... Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt....

Welkom in de wondere wereld van herrie, blauwe rook en vettigheid!

Groet, Bert

i second that !
We love petrol, rook, lawaai en smurrie :-)
Wij horen tenminste als onze motor uitvalt en het tijd is om op autorotatie te landen (lol)

vind ik ook,
electro kunnen we altijd nog gaan vliegen als we 70 zijn of zo,
het enige spectaculaire eraan is als ze de accu verkeer inpluggen,die steekvlammen !!

Heb ik 1 keer gehad bij mn piccolo..
Regelaar in grote witte vlammen weg..

Wel spectaculair, en met nitro heb je dat de hele vlucht lang!!

En mn vriendin heeft weer een reden om boos te worden, sinds ik de kleintjes niet meer binnen uit mag laten :mrgreen:

lekker op nitro blijven vliegen met een schamele 3pk uit zo'n motortje,electro met het dubbele vermogen blijft voor diehards;)

Ach, echte piloten kunnen het ook met minder :rolleyes:

En daarbij, ik zie mezelf de eerste 5 jaar nog geen figuren vliegen waarbij ik zoveel power nodig zou moeten hebben..

Back