7 cilinder 120 cc radiaal motor

Zip bestand maken mij allemaal te moeilijk, als iemand interesse heeft kan / wil ik het wel mailen.
Die 7x450 is gewoon voor het leuk, Word niet zo,n heel groot ding, ca 85 cm doorsnee , mooi voor op een standaard in huis Heb gelukkig geen last van een rondborstige directie die er ook iets van gaat vinden. .
 
Behuizing klaar, druk met aanpassen van de koppen, orgineel uitlaatzijde word inlaat, wat inlaat was verplaatst naar zijkant, als dat met lassen iets lekt is dat niet zo,n ramp, lekke inlaat is lastiger

ster2.jpg
ster4.jpg
ster6.jpg
kop.jpg
Be
ster4.jpg
ster6.jpg
kop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Och ja,

Heb net ook nog ff de garage staan te vervuilen met kleine stukjes aluminium
20171116_210229.jpg


Ik heb mijn rondje frezen weer opgepakt.

Ik begon na het 4e vlak te twijfelen of ik wel goed zou uitkomen omdat ik bang was dat ik een foutje had gemaakt met het aantal gaatjes op de verdeelschijf.
De graden weken iets af en ik wist niet meer zeker of ik de tafel precies op 0 had gezet toen ik begon.
Maar goed,toch al te laat dus gewoon doorgaan en maar zien of het uitkomt

Yes!
Het laatse vlak en het het klopt precies,alles mooi gelijk!

Eerst ff wat spanen opruimen en dan nog ff verder.


20171116_210824.jpg

Ok,spantanghouder er uit en boorkop er in..

Ik dacht eerst te gaan kotteren maar het lijkt me beter om eerst een pilot gat te boren en dan meteen de cilinder bevestigingsgaten boren en tappen op elk vlak en daarna te gaan kotteren.
20171116_211458.jpg

eerst ff centerboren om daarna oplopend naar 13 te boren,het grootste wat deze boorkop aankan.
20171116_211755.jpg



Zo,nu een klein center boortje er in om de bevestigingsgaten te spotten..



20171116_212425.jpg


Ff nog een keertje rond voor 3,2 te boren..
20171116_212751.jpg



En daarna verse schroefdraad M4 er in..
20171116_213006.jpg


Zo!

Dat was het voor vandaag.

Kon alleen niet laten om ff te kijken hoe het kotteren zou gaan.

20171116_215045.jpg


Nou,mijn vers geslepen kotterbeiteltje sneed als het spreekwoordelijke warme mes door de boter:)
dat was het voor vandaag.
 
Behuizing klaar, druk met aanpassen van de koppen, orgineel uitlaatzijde word inlaat, wat inlaat was verplaatst naar zijkant, als dat met lassen iets lekt is dat niet zo,n ramp, lekke inlaat is lastiger

Wow!!
Lachen man,echt supervet!
Dat lijkt me ook nog wel eens mooi om te bouwen,al was het maar om de buurt te terroriseren.
 
Wow!!
Lachen man,echt supervet!
Dat lijkt me ook nog wel eens mooi om te bouwen,al was het maar om de buurt te terroriseren.

als je de buurt wil pesten kan je beter een pulsjet bouwen, 130 + DB
 
Gaat lekker toch zo en best rap ook, ik lees lekker mee met dit mooie werkstuk :)

Ja dank je,

Het is natuurlijk een beetje gevaarlijk om aan het carter te beginnen.
By far het leukste onderdeel om te maken,als ik straks 7 cilinderbussen,7 cinders,7 cilinderkoppen(HELP!!),14 kleppen,14 klepgeleiders ,14 nokvolgers etc. etc. moet maken kan het tempo(lees motivatie) best wel eens een beetje terugvallen.

Doorzettingsvermogen is ook cruciaal bij zo'n project;)
 
Als het carter goed is gelukt kan het alleen maar motiverend werken om de rest ook te maken, motivatie en doorzettingsvermogen liggen dicht bij elkaar. Ik heb wel geleerd in de hobby doe niets als je echt geen zin hebt. Veelal lukt het dan toch niet en zal het steeds moeilijker worden om wel de motivatie op te brengen. Afleiding in andere kleine projecten kan vaak verhelderend en stimulerend werken, zoals het maken van hulpstukjes of malletjes voor de verdere bewerking of het maken van lastige onderdelen.
Tot zover maak je zeer mooi werk, mijn complimenten, ik blijf je volgen.
 
Back
Top