He die Pole star die hadden Tjerk en ik al bedacht
Nou dat wordt weer veeeeeel oefenen

Wel fijn dat er wat meer K2.5 en k3 figuren zijn. Weet iemand wat er nu precies met die 4 leaf clover wordt bedoeld? Eigenlijk toch 4 pirouettende loops, 2 in en 2 outside, eerst 2 boven elkaar daarna 2 naast elkaar? Klopt dit?
Dan die death spinner, Dat is in principe toch een death spiral maar dan pirouettend? De beschrijving is een beetje moeilijk. Nu ik het nog een keer lees vakt het wel mee, het lijkt me idd een death spiral met priouettes.
Die sidewinder, dat was mijn ultieme figuur dat ik wilde gaan oefenen, hebben ze die ook al gejat! ;-) Die is wel verdomde moeilijk (net zoals die anaconda en polestar trouwens)
Hebben jullie ook gezien dat de wedstrijd setup is veranderd (zoals aangegeven)
Je vliegt 3 rondes Sets, freestyle, en FTM. Dan tellen de beste 2 daarvan voor je finale klassering. Dan als je de finale vliegt vlieg je weer alles (Sets, FS en FTM) en worden van de drie disciplines de beste vluhten genomen. Dus van je voorrondes en van je finale vluchten, dan tellen dus wel de 3 disciplines mee. Wat betekent dit?
Voor mij in iig goed nieuws, want mijn zwakste schakel (freestyle) kan ik wanneer ik de FTM en Sets goed vlieg dus laten vallen, at mijn kansen vergroot. Van de andere kant is het zo dat er een heleboel een goede FS en FTM kunnen vliegen en voor deze personen is het weer fijn dat je de sets dan kan droppen.
Dit leid dus tot een heel aparte samenstelling van de finale, de uiteindelijke finale winnaar is overigens nog steeds de piloot die alledrie de onderdelen het best beheerd. Maar het kan dus zo zijn dat iemand die in de voorrondes een goede gemiddelde prestatie leverd over alle drie de onderdelen, toch niet in de finale staat, dat is wel opvallend. Al met al een interessante ontwikkeling en ben benieud hoe het gaat lopen!
Veel plezier met de kerst!
Michiel.