3DM 2009... in Spanje!

Het liefst rij ik omdat ik dan mijn heli's in eigen beheer kan vervoeren, anders moet ik ze afgeven en gaan ze met de bagage mee... (en aangezien ik heb gewerkt aan systemen voor bagage afhandeling weet ik hoe er mee wordt om gegaan, niet heel fijn voor je heli's, ze moeten echt goed beschermd zijn).

Het idee van Bas zou wel kunnen werken.
Verwijder:
- Staart
- Bladen
- Je (virtuele) paddles :rolling:
- Skids
Dit is een hard koffertje duwen voor vervoer.

De heli body is het een klein pakketje..
Jij één handtassie en Laura één, done.

Hoi mannen,

Ja er is wel een oplossing te verzinnen, Nando had in 2007 zo'n hardcase golfclub "tas". Hij had daar 2 heli's inzitten, dus ik zal ook zoiets aanschaffen en pas maken rond mijn heli's.

Slechte nieuws voor mij is, dat Laura mijn vriendin/caller niet mee kan :-( De schoolvakantie is dan nog niet begonnen, helaas :-( :-( Dat heeft niets met Spanje te maken maar gewoon met de datum waarop het gehouden wordt. Het nieuwe D3D seizoen ga ik dus ook al met een andere caller werken om zo op elkaar ingespeeld te raken.

Greetz,

Michiel.

Hoi Allemaal,

Als ik het met vervoer, verblijf etc kan regelen, doe ik ook mee
met de 3DM 2009!

2100km is wel veel te ver om te rijden met de auto, dus het zal
wel met het vliegtuig worden dan. Natuurlijk moet dan de heli goed
verpakt worden, maar iets waar ik mij ook zorgen over maak
zijn de lipo's. Daar word vast en zeker ook moeilijk over gedaan,
weet iemand mischien hoe dit zit?

Gr. Bas

Lipo's zitten tegenwoordig overal in, laptops mobieltjes spelcomputers etc etc

Zou niet weten waarom een losse lipo niet mee zou mogen.

Overigens, alle lipo's die ik nu heb zijn verzonden via airmail zonder enige extra vermelding op de verpakking.

Gr,

Mario

ik ga maandag met de vliegtuig naar england. Ik neem ook mijn trex 500 mee in de "trex 500 modda case" (mijn is van sureflite.com)
Heli, lader, zender, accu etc etc gaat allemaal mee, ben benieuwd of ze klagen ;)

Ik laat het u in iedergeval weten

Ah dat is interessant ben benieuwd!

Nou Bas daar had ik me dus ook al "zorgen" om gemaakt. Die lui zijn zo argwanend tegenwoordig dat ze je lenzen vloeistof zien als mogelijk explosief. Laat staan een LiPo met draden er aan plus daarbij je heli's??? Mmmmmmmmmmm toch maar eens informeren vooraf. Het liefst neem ik ze mee in de handbagage, maar dat wel helemaal not-done zijn.

Greetz,

Michiel.

Over iets anders ben ik ook nog in dubio:

Ga ik me inschrijven voor de Masters of nog een keer Experts?

De voor en tegens (die ik kon bedenken) op een rij:

Meedoen met Masters:
- Doordat ik vijfde ben geworden is het mogelijk me in te schrijven.
- Voor, dan heb ik echt een keer met de grote namen mee gedaan.
- Tegen, ik eindig ergens achteraan, maar kansloos laatste zal ik ook niet worden (althans als ik kijk naar 2008 ).

Nog een keer in Experts:
- Voor, kans op weer een top 10 plaats
- Tegen, als ik niet weer in de top 5 zou eindigen, kan ik een plaats in de Masters, het jaar er op, vergeten. (of ik zou in 2010 weer met Expert mee moeten en dan weer top 5 vliegen dan zou ik 2011 wellicht Masters kunnen vliegen...tegen die tijd zit ik al in het "heli bejaarden centrum" denk ik :-) )

Een ander voordeel wanneer ik in de Masters zou meedoen is dat Bas en ik elkaars callers kunnen zijn (Als je dat wil he Bas ;-) en omdat we dan zeker nooit na elkaar moeten)

Ik ben benieuwd wat jullie mening is?

Greetz,

Michiel.

Tja, je zit er een beetje tussenin.
Als ik persoonlijk jouw niveau inschaal en vergelijking tot de deelnemers van 2008 zou ik je zo inschalen.

- Set figures
* Master niveau (ruim)

- Flight to Music
* Technisch helemaal OK
* Te hoog gevlogen (op 3DM)
* Smooth (Da's jouw stijl)
* Mist wat wow factor, mede door de hoogte.
--------------------------------------------
Bovenkant Expert niveau

- Freestyle
* Technisch OK
* VEEL te hoog gevlogen (op 3DM)
* Mist veel wow factor
---------------------------------------------
Ondere regionen Expert niveau

Juist op de Freestyle schiet je te kost (wist je al).
Andere knallen op het veld terwijl jij een technisch indrukwekkende aaneenknoping van set figuren doet, op een safe hoogte.
Te weinig BRAP BRAP niveau.

Ik zou persoonlijk voor de Experts gaan.
Je freestyle wat pimpen (je was al goed onderweg hiervoor).
Dan de experts domineren !!!!!

Ik zou zelf veel gemotiveerder vliegen als ik voor een finale plaats vloog of voor de 3e-5e van onderen.
(Dat doen ik jaren :oops:)
Da's ook leuker voor de meerijzende fans :turn-l:

Laatst bewerkt:
Om vooruit te komen zou ik aan de Masters meedoen. Dit is zowel technisch als wow-factor uitdagend om te trainen.

Als je expert doet ben je meer je huidige nivo aan het slijpen, wat vliegtechnisch weinig is. Alleen het lager vliegen moet dan vaak geoefend worden, wat natuurlijk risico met zich meebrengt.

Mijn eerste gedachte bij het woord Spanje was "WOW" lekker met zo'n weertje idd!
Maar zoals Tjerk zegt, eigenlijk moet 3DM gewoon in Northampton gehouden worden.
Met die lekkere dinky donuts,dat heerlijke bier etc. etc..... :-)En met de boot erheen was ook al erg leuk vond ik.

Maar die afstand naar Spanje ... sjezus.... das nie tof.
Vliegen hou ik nie zo van ,als ik zou gaan zou het met auto zijn maar dan word het toch allemaal wat duur en langdradig met reizen enzo.

Mischien toch maar aan mij voorbij laten gaan :-(

Groeten,
Marcel

Hoi Mannen,

Bedankt voor de reacties tot nu toe, er zijn meer reacties welkom over mijn dilemma Masters of Expert.

Bedankt voor je logische niveau bepaling Walter! Dat schept duidelijkheid ;-) En ik ben het volledig met je inschatting eens.
Dat het lager moet is idd duidelijk en wat meer knallen ben ik al mee bezig zoals je al zegt. Een van de redenen waardoor ik hoog vloog op 3DM is vanwege het irritante veld met die bossen. MAAR daar zijn we nu vanaf, althans het lijkt er sterk op dat er op die golfbaan geen bossen in de weg staan ;-) Dus dat scheelt en is de drempel voor mij, om wat lager te vliegen, wat verlaagd. Je hebt gelijk dat mee doen in de top leuker is als in de achterhoede/middenmoot (al zou het wel stoer zijn dat wanneer de setfiguren weer goed zouden gaan ik na de sets in de top-10 zou staan ;-) maar zoals gezegd dan moet het wel net zo goed gaan als afgelopen jaar)

Greetz en kom op met jullie reacties!

Michiel.

Beetje achterlijk dat ze weer geen sportsman klasse hebben maar wel de simpele figuren. Het lijkt me dat als je Expert of Masters doet dat je daar niet eens uit zou mogen kiezen... Maar wie ben ik om daarover te gaan.

Ja dit ben ik met je eens, maar ze hebben er ook weer een hoop nieuwe
uitdagende figuren bij verzonnen:

Anaconda (Snake met pirouettende reversals)
Clock Tower (Big ben, in een "toren")
Pole Star (pirouettende bol met reversals)

He die Pole star die hadden Tjerk en ik al bedacht :-)

Nou dat wordt weer veeeeeel oefenen :-) Wel fijn dat er wat meer K2.5 en k3 figuren zijn. Weet iemand wat er nu precies met die 4 leaf clover wordt bedoeld? Eigenlijk toch 4 pirouettende loops, 2 in en 2 outside, eerst 2 boven elkaar daarna 2 naast elkaar? Klopt dit?

Dan die death spinner, Dat is in principe toch een death spiral maar dan pirouettend? De beschrijving is een beetje moeilijk. Nu ik het nog een keer lees vakt het wel mee, het lijkt me idd een death spiral met priouettes.

Die sidewinder, dat was mijn ultieme figuur dat ik wilde gaan oefenen, hebben ze die ook al gejat! ;-) Die is wel verdomde moeilijk (net zoals die anaconda en polestar trouwens)

Hebben jullie ook gezien dat de wedstrijd setup is veranderd (zoals aangegeven)
Je vliegt 3 rondes Sets, freestyle, en FTM. Dan tellen de beste 2 daarvan voor je finale klassering. Dan als je de finale vliegt vlieg je weer alles (Sets, FS en FTM) en worden van de drie disciplines de beste vluhten genomen. Dus van je voorrondes en van je finale vluchten, dan tellen dus wel de 3 disciplines mee. Wat betekent dit?

Voor mij in iig goed nieuws, want mijn zwakste schakel (freestyle) kan ik wanneer ik de FTM en Sets goed vlieg dus laten vallen, at mijn kansen vergroot. Van de andere kant is het zo dat er een heleboel een goede FS en FTM kunnen vliegen en voor deze personen is het weer fijn dat je de sets dan kan droppen.

Dit leid dus tot een heel aparte samenstelling van de finale, de uiteindelijke finale winnaar is overigens nog steeds de piloot die alledrie de onderdelen het best beheerd. Maar het kan dus zo zijn dat iemand die in de voorrondes een goede gemiddelde prestatie leverd over alle drie de onderdelen, toch niet in de finale staat, dat is wel opvallend. Al met al een interessante ontwikkeling en ben benieud hoe het gaat lopen!

Veel plezier met de kerst!

Michiel.

Haha LoL, ik en Michiel hadden het er dit weekend nog over wat ze dit jaar voor nieuwe figuren zouden invoeren, veel reversals zoals we al verwachte. Ik vond mijn benaming voor de reversal piroglobe toch mooier: "Global assault"... Nagoed, worden deze figuren nog overgdragen naar de Dutch 3D? Kan ik vast oefenen.... appeltje eitje :P

Anyway, terugkomend op je vraag op de vorige pagina in welke klasse je zou moeten gaan deelnemen. Ik zeg ook Experts, het heeft geen zin om het hele verhaal wat Walter al getypt heeft nogmaals te typen. Ik ben het dus 100% met zijn mening en omschrijving eens. Toch gaat je freestyle erg vooruit heb ik afgelopen weekend gezien. Redelijke hoge WOW-factor op de kleine K** veldje voor je deur in Vlijmen.

HEEEEL erg jammer dat Laura er niet bij kan zijn, misschien dat ze nog na komt voor het aanmoedigen tijdens de zaterdag en zondag?

En nu rap aan het oefenen Michiel, Bas en natuurlijk ook Jurriën als hij weer mee gaat doen!

Groeten,
Tjerk ;)

Beetje achterlijk dat ze weer geen sportsman klasse hebben maar wel de simpele figuren. Het lijkt me dat als je Expert of Masters doet dat je daar niet eens uit zou mogen kiezen... Maar wie ben ik om daarover te gaan.

Ja, dat klopt, maar dit zijn de figuren voor alle wedstrijden in het 3DX formaat denk ik dus niet enkel 3D Masters.

>En nu rap aan het oefenen Michiel, Bas en natuurlijk ook Jurriën als hij weer mee gaat doen!

Ik ga me in elk geval inschrijven, dan nog zien hoe we daar geraken met al dat materiaal...

Ik kan me herrinderen dat je jezelf in 2007 kon opgeven voor een mailing list
zodat je een mailtje krijgt zodra de inschrijvingen zijn geopend.

Zal er dit jaar weer zoiets zijn? Of was dat vorig jaar ook al niet?

Gr. Bas

Back