3D printontwerpen van vliegtuigen

Een vraag bedtreft het printen van modellen.
Is een printbed van 22x22 voldoende?

Het bouw volume van de mega is 210x210x205mm. Dat is helemaal zo krap nog niet. Ik begrijp de uitspraak hierboven van Tadango dan ook niet. In vergelijking met een Creality is het klein misschien, maar nog altijd voldoende groot om vliegtuigen te printen.

Wat het bouw-volume betreft, kun je veel, zo niet alle toestellen die nu te verkrijgen zijn printen. Of de printer deze vaak complexe modellen kan maken weet ik niet. Vergeet hierbij ook de slicer niet. Niet iedere slicer is hiervoor geschikt.

Succes.

Gr Coen

Dankjullie hier kan ik wat mee. Ik zal echt geen honderden modellen printen. Gezien ik geen electrovlieger ben. Maar hij moet het wel kunnen vandaar. Net als pilootpopen bv.

Dit is echt een klasse post! ik heb een vriend met een 3D printer, ik denk dat ik in de komende weken hem misschien probeer te overtuigen ook wat te maken!
Als er iets geweldig uitkomt dan post ik de resultaten op dit forum!

Ik heb me de gasb one geprint.
Voor mensen die interesse hebben, advies om er een 2e keer over na te denken.
Ik krijg namelijk het zwaartepunt niet goed, tenzij ik veel lood voorin doe. Vanwege de pijlstelling ligt het zwaartepunt dichter bij de neuslijst van de wortel. De neus van het model is kort, waardoor compenseren lastig is.
Mijn model gaat nooit vliegen, want moet 150 gram lood erin stoppen om goed uit te komen. Dat is nogal veel als het totale vliegklaar gewicht op 525 gram ligt

full

Waarom ligt het zwaartepunt zover naar voren. Voor mijn gevoel zou het zwaartepunt toch juist verder naar achter komen te liggen bij de romp als je vleugel pijlstelling heeft?

Waarom ligt het zwaartepunt zover naar voren. Voor mijn gevoel zou het zwaartepunt toch juist verder naar achter komen te liggen bij de romp als je vleugel pijlstelling heeft?

Je hebt helemaal gelijk, ergens een kortsluiting gehad tussen de oren. Verkeerd over nagedacht.
Het zwaartepunt staat aan de onderzijde aangegeven, dat wordt automatisch mee geprint op de juiste plek. Als ik dit aanhoud, dan krijg ik het zwaartepunt niet goed zonder lood voorin te doen.

Back