3D Masters 2010 is in Venlo !!!!

Buiten alle commentaar over te duur, te weinig, te veel, oproepen tot lower, blade stopes ed, hebben wij met onze bende belgen ten volle 3 dagen genoten van de 3Dmasters !!!! Echter 1 min puntje die ons zwaar op de maag lag is dat we de eerste dag 2€ moesten betalen om op de openbare weg te parkeren, de tweede dag stond er niemand om te ontvangen en dat we de derde dag vriendelijk verzocht werden om een 'vrijwilligersbijdrage' van 2€ te betalen, ongeacht of we op de parking stonden of op de openbare weg...... trouwens, als je langs de andere weg via de manège kwam, stond er niemand van de 'vrijwilligers' werd ons later verteld.
anyway, we hebben er enorm van genoten en hopen volgend jaar terug naar venlo te komen....
PS: graag volgend jaar bier op het veld ipv dat groen afwaswater....

Tja wat kan ik zeggen, het waren 3 fantastische dagen !!!
Jammer dat er weer gemiemeld wordt over de prijs.
Het was top!
Bedankt aan alle vrijwilligers die het mogelijk maken.
Wat mij betreft volgend jaar weer in Venlo.

Ik snap het niet, wel honderden zo niet duizenden euro's spenderen aan spullen en dan 20 euro entree geld, om de wereldtoppers te zien, teveel vinden. .

nee, je snapt het niet helemaal. Je gaat er vanuit dat er alleen Heli vliegers komen kijken.

Het 'normale' publiek geeft geen duizenden euros uit aan spullen. Net als dat ik meer geld uitgeef aan dingen die jij nooit zou kopen.

jammer dat er meteen zo negatief wordt gereageerd hier; maakt de hobby/sport niet echt toegankelijk voor een groter publiek.

Tja, het zal wel aan mij liggen maar volgens mij was verreweg het grootste deel helivlieger en directe familie. Is gewoon te merken als er doorheen loopt.

Wat een ongelovelijk gezeur om 20 euro...

Mss is het maar goed dat het niet 2 euro was, Beetje exclusivitijd is niks mis mee. Ik kijk liever met 200 geinteresseerde helivlieges dan met 2000 man die geen idee heeft waar ze naar kijken en van mij net zo onder de indruk waren gewest als ik daar stond te tiktokken. (en dat ziet er niet uit hoor...)
En nu zijn we gelijk van al deze zeurkousen af. Zoals john zei, als je het er niet voor over hebt blijf je lekker thuis.

Het was echt een geweldig evenement.
Organisatie, heel erg bedankt!

Zowel zaterdag als zondag geweest, in de regen tot het bittere einde. De enige teleurstelling wat mij betreft was de nogal kansloze vlucht van Curtis Youngblood. Hij heeft in mijn ogen zijn heldenstatus niet echt hoog weten te houden. Zeker niet als je hem vergelijkt met mijn persoonlijke favo piloot (sinds gister), Tareq. Zoveel risico, zoveel ge-wel-dige stunts en dat zonder zich op te laten naaien door Colin de roeptoeter en het publiek. Gevolg; geen crashes maar wel een HELE vette show!

Ben ik wel benieuwd of 'The tree of Venlo' (verantwoordelijk voor 3 kills) nog terug gaat komen in de diverse filmpjes die er gemonteerd gaan worden...

Nu heb ik nog maar twee veren over, de eerste voor de 'Expert winner' voor zijn GRANDIOZE victory flight, waarin hij nog even subtiel liet zien dat Curtis Y. echt verleden tijd is door gewoon rustig om 'The tree of Venlo' heen te vliegen en die het wachten in de regen echt méér dan waard was!

De laatste veer is (nogmaals) voor de organisatie, voor Jupiter en voor al die vrijwilligers die hun tijd hebben gestoken om dit evenement in Nederland mogelijk te maken. Hulde voor al jullie harde werk, want wat mij betreft verdienen jullie niets dan lof! :D

Laatst bewerkt:
hey
ik ben ook weer terug na 6 dagen venlo :D
het was echt super:)
bas die het gewoon geweldig deed het hele weekend gewoon weg super gefeliciteerd met de 10de plek!!!!
ik had donderdag met tareq alsaadi een deal gesloten als die niet zou crashen kreeg ik een canopy van hem:-) en hij heeft hem niet gecrasht dus dit is hem geworden
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou idd, en heerlijk dat er niet zoveel van die rondrennende schreeuwende kinderen waren hahaha!

Super Walter en club Jupiter dat dit evenement hier plaats heeft kunnen vinden!

Je had gewoon moeten gaan, 100X beter dan elk filpje dat online staat of komt. ;)

Oh dat zal best wel.

Er waren ook wel meer weegpuntjes dan de prijs hoor. Slechte fysieke week gehad. Had een vriend mee gevraagd maar die kwam afgelopen nacht pas terug van vakantie. Verder hadden er weinig mensen zin in en alleen gaan vond ik ook niet leuk. Gister was geen optie dan moest ik zeker alleen en vandaag was het twijfelachtig weer.
Ben ook niet de grootste dus als er veel volk is zie ik weinig tot niets en daar heb ik dan weer een pest hekel aan om alles half half te zien. Nu dus maar eerst de resultaten afwachten en dan als het dan echt allemaal zo goed is verlopen is volgend jaar misschien wel een optie.

Vind het leuk om te zien voor even dus als er geen afwisselende dingen waren dan ben ik binnen het uur weer weg. Maar zo te zien/te lezen werd er meer gedaan dan alleen komt de gebruikte term "Kei hard stick bangen" Begrijp me niet verkeerd dat het wel degelijk topsport is en je echt wel wat moet kunnen. Als ik de hele dag naar dat moet kijken word ik compleet kierewiet van het volgen alleen al en dan nog het gesnerp van de nitro's wat niet echt mijn voorkeur is voor langer dan 10 min.

Zolang iedereen die geweest is wel heeft genoten ben ik blij voor ze, daar gaat het tenslotte om en niet de zeurende mensen die thuis gebleven zijn ;)

@ aeroxfrank

NICE !!! Nu nog een mooie vitrine kopen om hem in te leggen met een mooi spotje er boven. Szabo vond ik altijd wel leuk vliegen maar Tareq slaat alles.

Laatst bewerkt:
Wat beelden van zondag 25-07 (rechts bovenin op next steeds klikken):

mooie foto's, inderdaad, zo zie je maar dat er veel meer te zien is dan alleen heli's ;);)

Ik heb zeer genoten van dit geweldige evenement, niet te geloven wat sommige piloten laten zien!

Minpuntje vind ook ik dat er door de presentator regelmatig werd aangedrongen op de piloten om hun model te laten crashen (ik was er zaterdag), jammer, daar was ik toch echt niet voor gekomen.
Waarom deed ie dat?
Dat moet ik dan leuk vinden als zo'n piloot blijkbaar "gedwongen" wordt voor de show om zijn model te laten crashen :confused::confused::confused:

Toch eens even over nadenken misschien voor de volgende 3D masters?

Laatst bewerkt:
Ook ik vond 20,- wel veel entree, en dat was dan de 10% korting tarief die alle internet kopers hebben betaald? rekende dus op 22,- maar goed, voor 1 keertje dan. Echter blijkt bij de kassa maar 10,- euro te kosten. Slecht van de organisatie hoor, mensen hebben dus teveel betaald (meer voorverkoop verwacht?) Of gaat dat altijd zo? ik vind het jammer, als er 10,- op internet stond waren er vast nog meer mensen komen kijken.
(ik heb zelf mensen voor niets binnen zien komen zonder polsbandje, en kinderen uiteraard ook; Vooraf denk je... 20,- maal 4 voor een gezin, dan gaan we maar niet.)

dus wel erg jammer van de entree prijzen,
verder alles perfect en erg mooi!
grt,
Bert

Ja, mee eens. 20,- is veel.
Maar de prijzen worden bepaald door jeff barringer, niet door de club.
We hebben na de zondag middag de prijzen gehalveerd omdat het evenement maar tot max 18:00 duurt.
We hebben Jeff onder druk gezet om dit naar beneden te schroeven.

Felicitaties voor de organisatoren, piloten, vrijwilligers .....

Het was een mooi georganiseerde event, enkel de comentator had een klein beetje te veel energie naar mijn mening. (chop chop chop, bladestop bladestop bladestop....)
20 euro is een zeer lage prijs voor deze event, doe maar eens een ander uitstapje wat dan ook je bent veel meer kwijt.

Hop naar de volgende ;-)

Minpuntje vind ook ik dat er door de presentator regelmatig werd aangedrongen op de piloten om hun model te laten crashen (ik was er zaterdag), jammer, daar was ik toch echt niet voor gekomen.
Toch eens even over nadenken misschien voor de volgende 3D masters?

Dat was de nachtvlieg commentator. Hij was ook al in Spanje en daar vornd ik het ook al vervelend negatief.
Ik heb dadelijk een evaluatiemeeting met Jeff en daarin ga ik ook aangeven dat hij niet meer gebruik van Roger Hammilton moet maken.
Colin Lucas (de normale commentator overdag) was in mijn ogen echter brilliant !!!!

Een woord van dank aan de Heli-dudes die mee geholpen hebben.

De flightline werd vooral bemand door onze heli-dudes in Nederland onder leiding van John Vugts. GEWELDIG GEDAAN !!!!!!

De leden van Jupiter hebben ook een geweldige klus geklaard op de rest van het veld. Zelf was ik heel trots op alles wat we met zijn allen hebben gepresteerd. Ik kan niet wachten tot de flimpjes uit komen want dan kan ik ook eens van het vliegwerk genieten. Zelf heb ik maar een vlucht of 10 kunnen zien.
ENNNnnnnn wel al het nachtvliegen op zaterdag omdat ik het geluid deed toen.

De prijs discussie snap ik volledig.
Maar dat moet je los zien van de Nederlanders die het werk hebben gedaan. De ingangsprijzen worden allemaal bepaald (en ontvangen) door Jeff Barringer. Wij regelden zelf alleen de catering, en die vond ik zelf helemaal top.

Ik was zaterdag en zondag geweest en heb werkelijk genoten, geweldig ! Daar kan geen online filmpje tegenop ! Had het echt niet willen missen. Het is zeer indukwekkend als je van heel dichtbij bijvoorbeeld Tareq Alsaadi tussen twee vlaggen 3D moves ziet doen op enkele cm's boven de grond ! En let wel, zonder hem te crashen !
Gelukkig liet hij zich niet opnaaien door de commentator. Die was af en toe wel vervelend en ging bij Raquel Bellot wel erg ver met zijn commentaar ....
Ik snap dat hij het publiek enthousiast wil maken maar er zijn grenzen.

Alles leek op rolletjes te lopen, er waren bijna geen momenten dat er niet gevlogen werd. Catering was ook prima, genoeg te eten/drinken tegen acceptabele prijzen .
Jammer van de regen op zondagmiddag.

Walter, je hebt een geweldig evenement naar Nederland gehaald en het liep allemaal super, mijn complimenten ! Natuurlijk ook alle lokale mensen super bedankt voor dit evenement !!
Volgend jaar weer in Venlo ?

Bas

Back