2e F3A-A wedstrijd 2010: Wieringen (zondag 9 mei)

• Topicstarter Topicstarter Henri Zikken
  • Startdatum Startdatum
H

Henri Zikken

Guest
Na een geslaagde 1e ronde voor zowel A als B en C, staat er nu de 2e ronde voor de A klasse op het programma. Komende zondag 9 mei te wieringen.

Zoals het er naar uitziet, is het gedaan met de luilakkerij bij windstil en volop zon, Windfinder voorspelt voor Wieringen een 15~20 knopen wind, Noord. Voor wat ik er van begrepen heb, staan we ook 'naar het noorden' te vliegen, wat zou inhouden dat die wind cross zou zijn, naar je toe.

Voor mij een mooie kans om te kijken hoe de kleinere WindS zich houdt bij wat meer wind, in vergelijking tot de '2m jongens'. Bert vd. Vecht gaat uiteraard hetzelfde doen, met zijn WindS.

Mijn doelstelling zal zijn de bij de 1e wedstrijd behaalde 8e plek te verdedigen. Voor dit jaar is mijn doelstelling binnen de 1e 8 te blijven, zodat ik mij volgend jaar niet meer hoef in te vliegen.

Ik zou B en C vliegers dringend aanraden om óók op A wedstrijden te gaan kijken, er valt ontzettend veel te leren van het kijken naar vliegers als Derk, Job, Danny, Roy, enzovoort.

Fred de Wit zal bij mijn weten helaas niet van de partij zijn als vlieger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wieringen is een prachtig veld, geen vervuiling aan de horizon. Maar inderdaad wel de wind in het gezicht, waarschijnlijk net zo als de vorige 2 edities aldaar. Met de crosswind (blow-in) wordt het eerste figuur met 2 stall turns een uitdaging om op diepte te blijven. Dat wordt een leuke beproeving!

3/4 pts rol.. door.. door..stallturn.. down... :P

Heb het gelukkig al met zo'n wind kunnen trainen en kom er wel door.. maar daar is het dan ook wel mee gezegd. De WindS is dan natuurlijk toch wel een nadeel met z'n 4100 gram.

Heb sowieso liever cross naar mij toe dan van je af. Van naar je toe kan het alleen zijn dat je te dichtbij komt waarmee het zichtbaarder wordt. Als je van je af waait, zie je het ook nog eens slechter..

p.s. heb jij trouwens maar één kwiklink? Prutser! :P

Wat gaat de tijd snel zo aan het begin van het seizoen. Heb de Synergy niet meer aangeraakt na Roosendaal. Veel te weinig tijd. Rothobby :rolleyes:

Tsja als je op perfect vliegbare dagen met de verkeerde kisten naar het veld komt... ;)

Ik heb gister het IFS systeem uit de Spark gesloopt en het nieuwe Weatronic systeem ingebouwd, helaas heb ik het nog niet kunnen testen.

Morgenavond maar eens een aantal trainingsvluchten maken want dat was door het weer praktisch onmogelijk :(
Gelukkig ben ik Donderdag en Vrijdag vrij dus als het droog is ben ik van partij.

Ik hoop dat we weer een mooie wedstrijd krijgen in Wieringen :D

Leuk die signature Job :mrgreen:

Van de komende 5 dagen is de zondag nog het beste eigenlijk.....

niet vergeten dat het dan moederdag is he

Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd gelezen.. de voorspellingen voor morgen zijn prima :)

Zo.. de wedstrijddag zit er weer ruimschoots op. Al met al denk ik dat het weer een geslaagde dag was.

Het weer was minder dan de vorige wedstrijd. 's ochtends was het grauw en grijs, met een stevige windkracht 3 90 graden cross. Die wind is de rest van de dag zo gebleven, de lucht is geleidelijk aan blauwer geworden.

Wat betreft mijn eigen vluchten ben ik tevreden. Hoewel ik drie keer de M niet vloog zoals op de training wel (doelende op het halve lus/halve rol gedeelte), klopten de 1e en 3e vlucht wel met 'waar ik op het moment ben'. De 2e vlucht was minder, dat werd de schrapvlucht.

De 1e vluchtronde wist ik zowaar de 1e plek onder de utrechters te pakken. Dit kwam voornamelijk omdat Roy niet lekker uit de startblokken kwam vanochtend. Uiteindelijk werd ik zesde over de eerste vluchtronde.

Over die vlucht was ik, afgezien van het figuur M, best tevreden, natuurlijk zaten er fouten in, maar niet meer of minder dan op trainingen.

De tweede vluchtronde was mijn vlucht minder, het begon al niet echt lekker en dat zette eigenlijk de hele vlucht door. Uiteindelijk die ronde wederom zesde geworden.

De derde vluchtronde was mijn beste vlucht van de dag, alleen ging weer het lus/rol gedeelte uit de M niet helemaal lekker. Ik wist zowaar een score van 409 te noteren! Ik werd wederom zesde.

De uitslag.. het spande er wel om. Roy en ik zaten érg dicht bij elkaar, het zou mij niets verbazen als ik qua absolute scores nipt boven Roy kwam, maar in de genormaliseerde score kwam ik er net onder.Wel consequent, want in de einduitslag ben ik op de zesde plek geeindigt. Daar ben ik zéér tevreden mee, het was hoger dan ik gehoopt had.

De einduitslag voor zover ik 'm weet:

1) Derk vd. Vecht
2) Danny v. Vliet
3) Job Verkerke
4) Sjoerd Schrichte
5) Roy Oostema
6) Henri Zikken

(sorry, verder weet ik de volgorde niet exact, het zal ws. wel zeer binnenkort gepubliceerd worden).

Voor de rest waren er (gelukkig) geen bijzonderheden; bij mijn weten is iedereen met evenveel toestellen naar huis gegaan als waar hij mee gekomen was, en is er geen schade gevlogen. Het veld lag er mooi bij, een mooie vrije horizon, er was catering met koffie/thee/fris, soep en broodjes sate/ham/kaas (niet alles tegelijk).

Foto's volgen nog.

De uitslagen staan er weer op, ondanks barre winteromstandigheden toch weer een leuke dag (oh ja sommigen hadden het niet koud) en weer veel geleerd.
gr

De scores zijn tijdens mijn typen gepubliceerd:
http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/2010/Uitslagen%202010/Wieringen/wedstrijdoverzicht.pdf

Dus:

1) Derk vd. Vecht
2) Danny v. Vliet
3) Job Verkerke
4) Sjoerd Schrichte
5) Roy Oostema
6) Henri Zikken
7) Bert vd. Vecht
8 ) Richard v. Wijk
9) Hans Meij
10) Ferry Meerkerk
11) Jan van Vliet
12) Johan Zegers

Ik zie dat ik mbt. Roy en ondegetekende gelijk had; absoluut kom ik er boven, maar na normalisatie en ws TBL net niet. Voordat mensen het verkeerde idee krijgen; ik zeg dat vanuit lokale Utrechtse plagerij, dat Roy boven mij geindigt is, is natuurlijk gewoon terecht :)

Foto's..

k_IMG_0012.jpg

k_IMG_0013.jpg

k_IMG_0014.jpg

k_IMG_0015.jpg

k_IMG_0016.jpg

k_IMG_0017.jpg

k_IMG_0018.jpg

k_IMG_0019.jpg

k_IMG_0020.jpg

k_IMG_0021.jpg

k_IMG_0022.jpg

k_IMG_0023.jpg

k_IMG_0024.jpg

k_IMG_0025.jpg

k_IMG_0026.jpg

k_IMG_0027.jpg

k_IMG_0028.jpg

k_IMG_0029.jpg

k_IMG_0030.jpg

k_IMG_0031.jpg

thanks voor de foto's Henri. Er staat er nog meer op: F3A-Klassen

Weinig reactie en gedebatteer over afgelopen zondag, er is dus geen commentaar of indrukwekkende analyses gedaan? Los van de conclusie dat het veeel te koud was om te vliegen...

Tjsa, natuurlijk heb ik een mening maar die hoeft niet altijd breed uitgemeten te worden ;)

Wat mij wel opviel is hoe waar de uitspraak bleek dat bij wind de mannen en de watjes van elkaar gescheiden worden.. zowel in het vliegen als in het klagen over hoe koud het is :P

Tjsa, natuurlijk heb ik een mening

what's new? ;-)

Wat mij wel opviel is hoe waar de uitspraak bleek dat bij wind de mannen en de watjes van elkaar gescheiden worden.. zowel in het vliegen als in het klagen over hoe koud het is :P

ik denk dat er maar 1 man was dan...heb 1 man (niet nader te noemen persoon) de hele dag in een gewoon overhempie zien lopen. De rest waren allemaal watjes dus! mezelf inclusief! Ja ik ben een mooiweer vlieger...

Back