26 augustus 2012: 6e truggycup - ORCD in Haren

Hey Jaap.

Ik neem je aanbod aan. Ik heb het er samen met Jan over gehad en we komen allebei en willen dan alz een soort team gaan rijden. Hij is ook heel benieuwd hoe dat gaat.
We doen dan niet mee voor de prijzen.
Hoe zit het met het ischrijven?

M.v.g. Mark
 
Ik heb zelf nog nooit meegedaan met de BMC. Ik heb überhaupt nog nooit een offroad wedstrijd gereden, dus ben zeer benieuwd.

M.v.g. Mark
 
Voor de liefhebbers die al vooruit willen kijken naar volgend seizoen van de truggycup hebben we een nieuwe Facebook pagina geopend: https://www.facebook.com/TruggyMasters

Op deze pagina worden de ontwikkelingen, de reglementswijzigingen en het nieuws over seizoen 2013 bekend gemaakt.

Wil je op de hoogte blijven, druk dan op de "Vind ik leuk" knop dan krijg je automatisch de laatste nieuwtjes op je Facebook pagina te zien.
 
Er is weinig met truggy gereden in Haren dus dat gaat lastig worden. Het is in ieder geval een baan met veel grip en lekker hobbelig.
 
Ik zou starten met de standaard setup van de Mugen uit het boekje, die heb ik erop zitten en heeft het op alle banen heel goed gedaan. Enige aanpassing die ik heb gedaan is voor 550 en achter 500 in de shocks. Dat gecombineerd met diff van voor naar achter 10K-10K-5K.

Ik rij overigens bijna altijd op de AKA's. die bevallen mij het beste op kunstgras. De LRP's als ze voorgelijmd zijn op de velg hebben offset en daardoor krijg je minder stuur. Dit kan je eventueel oplossen door voor 2mm offset buggy meenemers te gebruiken. Die meenemers heb ik al een tijd bij de reserve onderdelen liggen maar tot heden heb ik nog niet de kans gehad om dat goed te testen o.b.v. gereden tijden.
 
@ Mario je moet eens proberen beiden toe te passen ;)

Ik reed zowel met de AKA velgen als de 2mm buggy meenemers. Moet zeggen ze zijn er nooit meer af gegaan na het testen :D Resultaten spraken voor zich eh ;)
 
@ Mario je moet eens proberen beiden toe te passen ;)

Ik reed zowel met de AKA velgen als de 2mm buggy meenemers. Moet zeggen ze zijn er nooit meer af gegaan na het testen :D Resultaten spraken voor zich eh ;)

Mmm, dat wordt weer testen ;)

Ben er ook nog niet uit hoe ik de shocks wil hebben...
- Wedstrijd auto staat op het midden op de shocktower en draagarm.
- Reserve auto staat op binnenste gaatje op de shocktower en buitenste gaatje op de draagarm. Met de wedstrijd auto ben ik overigens sneller, dus je zou zeggen dat dat de keuze moet zijn.
 
Heb op de truggy nooit de shocks in de schuinste stand gehad. Dat is niet nodig met de truggy en je levert wederom beetje stuur in als je het wel doet.

Sander, de truggy heeft:
Diffolie: 15-15-10
shocks: 500 voor/450 achter
2mm wielmeenemers vooraan en de standaard swaybars. Zou de swaybars wel veranderen naar 3.0 voor en 3.2 achter. Je moet voor beide een achterste swaybar nemen en de voorste 3.0 op maat dremelen en de 3.2 een beetje bijschuren aan de uiteinde. Op astro is dat een heel goede combo die je nagenoeg geen griprol oplevert.
Dikke swaybars zitten er niet bij omdat ik die ook op de buggy gebruik :).

Dan even testen of je dat een redelijke setup vindt.
Anders wordt het aanpassen :). Truggy ligt dan redelijk goed, resultaten waren ook altijd prima ;).
 
Inderdaad mijne stond hetzelfde als Stewie zijne en daar valt op Astro enorm hard mee te rijden... Ik durfde wel eens wat lichter in olie gaan op het laatst.

@ Mario idd shocks gewoon in het midden laten, de truggy heeft zo al geen last van griprol en dit is net wat meer stuur idd. De combinatie van 2mm en aka velgen geven je nog net meer stuur. Dit resulteerde dat mijn truggy echt een haaks bochtje kon nemen waar menig buggy jaloers op is :D lol
 
oke leuk om te horen ga met een andere jongen mee van de club wat ik gehoord heb van zijn verhalen lijkt het me wel heel leuk
 
Ik ben een die hard onroad rijder. Ik mag meedoen met een truggy van Jaap (Bart Banaan). Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat. Heb er veel zin in in ieder geval.

M.v.g. Mark
 
Back
Top