2017 fluitschip 1:87

dekje gelegt op het verdek anders kan ik er straks niet meer aan onder het kampanje

003_zpsff97226c.jpg

het laatste berghout gaat er op .
morgen het voor en achtersteven en daarna kan ik binnen in het schip gaan afwerken

001_zpsa418a2c6.jpg

002_zps272924c4.jpg

tja het is ook zo klein en dan is er ook minder werk aan.

en als je al van een valse kiel en spanten kan beginnen is het enkel beplanken.

voor de tuiage zal het iets anders zijn , dat zal denk langer duren dan het schip maken.

mischien breng ik hem wel mee voor de ontmoetings dag daar tegen zal er al heel wat gebeurt zijn

het schotje van de hut gemaakt rusten gelijmt ,gaten voor de masten,en één reusachtige spil gemaakt

006_zpse1fb1bbc.jpg

007_zpsa4de6c00.jpg

008_zps434749b5.jpg

009_zps36e25b8b.jpg

en natuurlijk ook weer veel rommel gemaakt op de werkbank

010_zps22afaf4d.jpg

thx morgen eerst eens het schuurpapiertje boven halen en alles wat strak schuren.

denk dat ik een kat van achter op het hakkebord ga zetten , knipoog naar het scheepstype
hoewel witsen zecht dat er helemaal niets van ornamenten of op het hakkebord staat ga ik het mischien tog wel doen

heeft er iemand info over polakker masten :?:

inverband met hoe de raas vastgemaakt worden aan de mast kan er niet echt veel over vinden

De online encyclopdie zegt;

Masten die uit drie afzonderlijke delen bestaan die op elkaar zijn vast gebonden
Hoofdzakelijk te zien in de Middellandse zee.

Maar eerlijk gezegd is dit voor mij totaal onbekend:confused:

hmm de online encyclopdie zit er denk naast of anders mijn schrijver.
het zijn masten uit 1 stuk zoals op de pinta van columbus die dingen zouden dus polakker masten heten.

zal ook nog wat verder zoeken

Ik denk dat je gelijk hebt met de tekening Dirk. Vaak zat er onder de zaling nog een nommer (trapezevormige verdikking waar deze op rust)

Back