2.4 ghz in België toegestaan

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
3

3w_flyer

Guest
Goed nieuws, via betrouwbare bron ontvangen.

In België is de 2.4 Ghz toegestaan.

Binnenkort meer.

Peter

Ik zou w88 met z'n berichte te verspreiden tot er officeel iets bekend word gemaakt... Dit soort berichten maakt het alleen nog onduidelijker.

Grtz Matanza

zonder bronvermelding is dit slechts een loze kreet.
hoop echter wel voor onze zuiderburen dat er garen op de klos gaat komen omtrend het 2.4 ghz gebeuren eindelijk.

@Matanza, geloof mij als je zal moeten wachten voor het op vml website staat voor je iets gaat geloven :-) Er stond ook op de website dat ze ons gingen op de hoogte houden (5maand geleden ofzo lol )

Ik ben zeker als Peter dat hier post dat hij er 100% zeker van is.

Mijn zender komt er alvast aan ;-)

Ik ga niet beweren dat iemand liegt. Maar na maanden welles nites discusies en van personen die mij ook uit goede bron konden melde dat het toegelaten is (aantal maanden geleden), wat daarna volledig ontkent is door BIPT (officeel). Vind ik het terecht dat ik deze vermelding ook in twijfel trek.

Het is alvast niet bedoeling om iemand te kwetsen...
Het blijft immers verboden tot het echt officeel is (staatsblad). En in belgië weet je nooit, dus alles kan nog veranderen. ;)

Grtz Matanza

Tja mogen of niet who cares :-) mine is coming.

Het is misschien wat raar gezegd zo... maar we zien toch dat er zelf in competitie en op shows al heel veel mee gevlogen wordt (bv jet show bij de pampa's of gewone F3P competitie) Ook al iemand een nee zien krijgen?

vorig jaar op de show in tisselt werden de 2.4 Ghz zenders geweigerd.

anderzijds werden de tegenwoordig niet meer toegelaten kanalen op de 40 wel aanvaard.

Voor mij zou het voor een organistor heel simpel zijn: op niet toegestane frequenties wordt niet gevlogen. Ik heb een keer iemand daarom moeten weigeren. Niet echt leuk om te doen overigens.

Tja mogen of niet who cares :-) mine is coming.

Het is misschien wat raar gezegd zo... maar we zien toch dat er zelf in competitie en op shows al heel veel mee gevlogen wordt (bv jet show bij de pampa's of gewone F3P competitie) Ook al iemand een nee zien krijgen?

Wat zegt een verzekering als je een ongeluk veroorzaak met misschien wel personen letsel .?

Daar zou Ik geen organisator willen zijn .

In Duisland krijg je een nee als de zender niet toegelaten is of geen CE heeft .
Daar zijn ook de vliegshows via de DMFV kostenloos verzekert . ;)

Mvg Johan

Ron, Johan,

Eventjes niet vergeten dat dit niet om Nederland of Duitsland gaat (met duidelijke afspraken, wat mij wel zo aangenaam lijkt) maar over Belgie/Vlaanderen.
Hier heerst meer een sfeer van "we regelen het wel", en hoe bizar het ook klinkt werkt het op een of andere manier...

Voorbeeldje: knulletje van nauwelijks 16 koopt een zwaar opgefokte brommer en bij mijn vraag aan de verzekeraar wat er gebeurd als hij tegen 90 per uur ergens tegenaan knalt wordt er gezegd dat "de verzekering dat wel regelt, geen zorgen want die hebben zich nog nooit teruggetrokken, de politie weet dat ook."
Resultaat is dat iedereen meedoet in een systeem en dat iedereen doet wat hij wilt, zolang hij maar niemand lastig valt natuurlijk.

Eigenlijk een heerlijk land, en de 'inboorlingen' beseffen niet half hoe heerlijk. ;)

Zal ik om mijn post te beeindigen nog wat uitvinders van het surrealisme opnoemen? ;)

Ik heb het gevraagd aan Dirk Van Lint (de verantwoordelijke bij VML voor het 2.4 GHz probleem) en volgens hem is de kogel nog niet door de kerk. Hij weet van geen beslissing en er is zeker nog niets officieel beslist.

Tom

Een update van de VML site:

Op 7/2/2008 kreeg Dirk Van Lint een definitief antwoord van het BIPT ivm de 2.4 Ghz
België neemt hetzelfde standpunt in als Oostenrijk. De verantwoordelijke van het BIPT heeft contact opgenomen met zijn Oostenrijkse collega, en die heeft het volgende standpunt medegedeeld:
Oostenrijk staat onder zware druk omdat Duitsland de 2.4 goedgekeurd heeft voor de modelluchtvaart. Daarom heeft de Oostenrijkse overheid beslist om de beslissing af te wachten die zal vallen op de CEPT meeting die doorgaat op 31 maart en 1 april. Indien Europa dan beslist om de 2.4 voor de modelluchtvaart toe te laten, zal Oostenrijk deze regel volgen, en het groen licht voor de Oostenrijkse modelluchtvaart geven.

Het BIPT heeft zich daarbij aangesloten, en zal dus ook de beslissing van Europa afwachten. Is deze beslissing positief zal ook in België de 2.4 goedgekeurd worden. Indien die beslissing negatief zou zijn, zitten de leveranciers met een groot probleem, want dan moeten alle zenders op 2.4 terug van de markt...
Op de CEPT meeting zal men dus wel rekening moeten houden met de duizenden 2.4 Ghz zenders die reeds verkocht zijn.

De uiteindelijke beslissing zal dus begin April vallen. Het heeft dan ook geen zin om te trachten een vluggere beslissing af te dwingen.

Dirk Van Lint zal intussen contact opnemen met de Europese instanties in Denemarken om eventueel een vooruitzicht los te krijgen. Ook zal hij proberen te lobbyen om een positief resultaat te bekomen.

Back