2,4 Ghz coaxiaal antenne afgeknipt

Hallo,

Deze grote idioot heeft zojuist het grootste gedeelte van het blanke deel van z'n coaxiaal ontvanger antenne afgeknipt. :mad:

Dat ding zit op de ontvanger gesoldeerd, dus ik kan niet zomaar een nieuwe in het stekkertje steken.

Valt dit nog te herstellen? Of is het meteen een nieuwe ontvanger kopen?

Nieuwe kopen dus.

Die spektrum ontvanger antennes blijken wel gesoldeerd te kunnen worden, omdat het gewone draden zijn, geen coax. Futaba ontvangers gebruiken dan weer wel coax, maar die zijn met een stekkertje. Mijn Chinese ontvanger heeft natuurlijk geen stekker, dus is niet te herstellen.

Bedankt voor de snelle reactie :-)

Heb iets dergelijks gehad met HK 2.4Ghz Rx waar stukje coax
met extern antennetje aanzat. Coax eraf gesoldeerd en waar
binnenmantel zat op print 3cm stug montagedraad
gesoldeerd (controleren met range check).

Dus als ik het goed begrijp heeft enkel de lengte van de eigenlijke antenne belang. De lengte van het coaxiaal gedeelte niet? Celtic, jij hebt dus zogezegd het coaxiaal gedeelte van de antenne weggelaten.

Maw, als ik de mantel wat weg strip, zodat er weer 3(?) cm antenne bloot komt te liggen, dan is het weer goed?

3 cm is ongeveer 1/4 golflengte wat 50 ohm
oplevert. 3cm Binnenmantel laten zitten kan ook
maar wel range check doen!

Ok, ik heb het er op gewaagd. Grijze isolatie weg, en metaal mantel ook zodat er weer 31mm binnenmantel bloot ligt. Zal idd moeten testen hoe ver ik nog bereik heb, maar ik zal niet kunnen vergelijken. Ik heb nog niet veel verder dan een meter of 20 gevlogen...

Bedankt voor de reacties!

Back