1ste Big Scale

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door RCstylzz, 19 jul 2012.

1. Predator-X

Predator-X

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Dat doe ik dus meestal ook niet maar jij gaat op deze manier luiheid belonen en daar wou ik toch even op reageren.

Lezen kan ik wel, maar als je je al zorgen maakt om het verbruik van een 26CC motor dan ik deze hobby niet echt geschikt voor je.
    Zoals al eerder aangegeven "als je dat moet vragen ,kan je het niet betalen".
    En de volgende stap is dan waarschijnlijk dat je helemaal wit wegtrekt als je een fles olie moet gaan halen van een liter a €18.- ,en dan gaat vragen of er geen goedkoper alternatief is. :nooo:

2. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Goed zoeken.. Ebay vind je genoeg voor minder

Brandstof kost niks... Bijna niks :)

3. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    is gewone 2takt voor in de brommer en de grasmaaier goed ?

4. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja... Wat voor?

5. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Haal Motul 800, altijd goed.

6. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
    Laatste keer dan
    Geschikte oliën zijn:

FG Rock Oil - Venom Racing [bestel no. fg8560]
    Castrol TTS
    Castrol A-747 2-Cycle
    Castrol R2 Racingbike
    Valvoline 2-T Competition
    Bel-Ray Synthetic
    Agip Racing 2T
    ELF HTX-976
    Motul 800 Racing 2T
    En nog een paar maar dat mag je zelf uitzoeken.
    snelzoek-ben-je-nieuw-en-heb-je-een-vraag-kijk-eerst-hier-even
    Slotje Klaar Hi HI

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    Hey,
    nu wil mijn broer ook een big scale, maar zijn budget is max. €450 ik heb de smartech uno gevonden voor € 355.55 (Smartech Uno offroad buggy, 28cc engine, 2.4 GHz radio control, 1 pce. - rc-car-online Onlineshop Hobbythek) of de smartech thunderbold (Smartech Thunderbolt 4x4 HT edition RTR with 28 cc PT Engine, offer 07/12 - rc-car-online Onlineshop Hobbythek) hij gaat niet jumpen ofzo, hij doet het alleen voor op de vlakke baan, maar hij wil een offroad en geen onroad, hij wil kiezen tussen deze 2, welke is volgens jullie de beste ? de thunderbold of de uno ?(thunderbold is 4wd)

8. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    FG op marktplaats...

9. collin17

collin17

Lid geworden:
    10 jan 2009
    +10

altijd t zelfde liedje

10. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
  11. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Oei oei,,,,,,
    Met die vreselijke PT motor!
    Al gekeken waar je de onderdelen vandaan gaat halen bij reparatie.
    Want 80% van de FG onderdelen past niet.
    Zelfde geldt voor de zenoah en CY onderdelen hiervan zijn alleen de lagers uitwisselbaar met die van de PT motor.

12. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    This wat...deze hobby hahaha,

13. Predator-X

Predator-X

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Ik zou dat ding gewoon bestellen als ik jou was en mengen met havoline olie ,verbruik ligt ook stukken lager dan een FG Of HPI .
    Top auto voor weinig geld en gegarandeerd 3 dagen plezier ;)

14. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Wat ben je toch ........ eigenwijs!
    KOPEN DIE ROMMEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en daarna niet meer hier zeuren, sjonge, sjonge zeg)

Moderators, kunnen jullie dit niet blokken.
    Samen met anderen irriteer ik mij zeer aan dit soort posten/vragen/opmerkingen.
    Komt het forum niet ten goede!

15. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    En deze 28cc is ook veel sneller dan een mooie FG op marktplaats met een 26cc zenoah die in japan worden gemaakt...

Gewoon een FG... Het is gewoon bewezen dat ze goed zijn, ik zeg niet dat ze beter zijn dan de hpi maar sleutelen is ook makkelijker enzo... Zeker voor de beginde bigscaler,

16. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Als je totaal onervaren bent met Bigscale (of ander takken van modelbouw), neem iig de moeite om eens naar meetings / wedstrijden te komen.
    Daar zie je in de praktijk wat wagens doen, hoe lang ze meegaan, wat ze kosten en wat je moet upgraden.
    Daarbij leer eens goed in welke wagens veel gebruikt worden en waarom.
    Als je niet kan sleutelen moet je een grote portemonnee hebben, anders is het van korte duur. Als je schrikt van 18 Euro voor alleen de olie, moet je er ook niet aan beginnen.

Kortom, Lees alles goed in, over onderhoud, upgrade's, motoren en afstellen, bij komende kosten, killswitches etc... ga daarna over op aanschaf.

Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  17. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Beetje gek topic, dit.
    Jammer dat er op deze manier van auto's kopen zovelen mensen ook weer vlug stoppen met onze mooie hobby. Ik begrijp wel dat de maat, en het geluid van onze auto's sommige mensen erg enthousiast maakt, maar helaas begrijpen ze niet dat dit spoor op deze manier wel heel erg vaak dood loopt. Met veel ergernis en dan toch nog veel geld. het zou veel beter kunnen zijn als ze eerst met een kleinere maat en/of met electro zouden gaan beginnen.
    Ook jammer dat ze alleen in een richting praten, en bijna niks aannemen van de 'Goden' en andere 'kenners' op dit forum, het valt zelfs op dat ze de meeste posten gewoon niet lezen.
    Ik ben ervoor om een net antwoord te geven op de gestelde vragen, of niks te posten. Ik denk dat onze TP dan zijn maatje zo gevonden zal hebben, en ze samen er achter kunnen komen dat ze soms toch eens een keer iets aan moeten nemen als ze toch om advies vragen.

Dus bij deze ook een klein adviesje:
    Realiseer je dat je met de duurste tak van RC racing gaat beginnen. Dat het niet mogelijk is om onder de 1000 euro een kant en klare auto te kopen waar je niks meer aan hoeft te doen, en je zo voor langere tijd mee kunt Bashen. OOK ZONDER TE SPRINGEN! Als je bereid bent om die 1000 euro neer te tellen, dan nog zorgen voor begeleiding. En niet van je oom of tante die ook eens een kruiwagen met bougie uit elkaar heeft gedraaid, maar van mensen die deze hobby al langere tijd doen. Je zult dus iemand in je omgeving moeten kennen, of je zou je aan kunnen sluiten bij een vereniging.

18. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ja... Iedereen dacht dat ik veel geld kwijt zou gaan raken, maar dat valt echt mee... Ik heb misschien maximaal 50 euro schade gehad, in 4 maanden tijd. Ik heb er nu ook al 17,5 liter gereden

Dus ik zou ook wel een keer wat moeten vervangen... Het is altijd handig om wat geld over te houden,

Ik heb mijn fg ook nieuw gekocht omdat als ik hem gaar op mp koop moet ik alsnog veel geld uitgeven.. Kon ik ook gewoon een nieuwe kopen

Heb ik wel 1 jaar gespaard en veel moeten verkopen... En ik heb bijna de baja zelf kunnen kopen
    ! Maar dan heb je ook wat

19. de79

de79

Lid geworden:
    22 feb 2012
    Ben je nou echt een belg, wat is dat voor een opmerking? Niets beters kunnen verzinnen?

2

20. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    ik heb zelf een auto 2dehands gekocht (HPI Baja 5B SS:€600)= TOP AUTO !!!
    maar.............mijn broer wilt niet veel geld uitgeven, zelf hebben we ook al op 2dehands.be en op kapaza.be gekeken, maar hij wil max €450 uitgeven, hij kan een hpi baja 5b ss kopen voor €350, maar dat wil hij niet omdat hij geen verstand heeft hoe hij een ontvanger aansluit op de auto(zender en ontvanger zitten er niet bij).

Deel Deze Pagina