Ik ben eruit. Het is wat met Woerden geworden. Ik heb bijna 50 jaar in Woerden gewoond en bijna 40 bij de gemeente Woerden gewerkt. Het gaat om een boot dus je zou het moeten combineren met water. Ik denk dat ik een aardige combinatie gevonden heb.
In Woerden staat nog een voormalig kantoor, gemeendelandshuis van het Grootwaterschap van Woerden. De oorsprong van dit waterschap ligt in de elfde en twaalfde eeuw. Op 11 mei 1322 werd door graaf Willem lll een akte uitgegeven die wordt beschouwd als de oprichtingsakte van het Grootwaterschap van Woerden. Het waterschap is op 1 januari gefuseerd met het Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden. Onderstaand het wapen (tegenwoordig heet dat een logo) van het Grootwaterschap van Woerden
Bekijk bijlage 440567
Woerden stamt uit de Romeinse tijd. Rond 41 n. Chr werd op een natuurlijke hoogte het castellum Laurium gesticht. Rond het jaar 795 werd Woerden Wyrda genoemd. Woerden kreeg op 12 maart 1372 stadsrechten van hertog Albrecht van Beieren.
Bekijk bijlage 440568
Dit wapen van Woerden werd op 24 juli 1816 door de Hoge Raad bevestigd. De geruite baan verwijst naar het blauw-wit geruite uit het wapen van Albrecht heb ik mij laten vertellen. Maar ja de tijd gaat verder en het moet allemaal wat moderner tegenwoordig staat dit op de briefhoofden van de gemeente Woerden
Bekijk bijlage 440569
Hiermee ben ik aan de slag gegaan en dan is het de kunst van het weglaten met dit als resultaat
Bekijk bijlage 440570
Dit resultaat heb ik verkleind en ben hiermee aan het experimenteren gegaan. Hier heb ik wel wat van opgestoken maar met de resultaten was ik niet tevreden.
Bekijk bijlage 440571
Toen ik voldoende vertrouwen had heb het aangepaste logo op het stukje notenhout gelijmd met de pritstift. Met een tot beiteltje geslepen kleine schroevendraaier het ik de contouren uitgezet.
Bekijk bijlage 440572 Bekijk bijlage 440573
Nadat dit klaar was heb ik de ontstane gleufjes gevuld met goudglit
Daarna het papier eraf geschuurd en de contouren verder zichtbaar gemaakt.
Bekijk bijlage 440574
Nadat het geheel was afgewerkt was dit het resultaat waar ik wel tevreden mee ben
Bekijk bijlage 440575
Bekijk bijlage 440576
Dit was het tot zo ver. Het zal nu wel een poosje rustig blijven op de werf. Maar in de kajuit is er des te meer reuring. Er moet ontruimt worden zodat de kajuit opnieuw beplankt kan worden.