Mijn auto is eigendom en kost zo'n 120 euro per maand (wegenbelasting+verzekering). Neem toch een eigen auto in plaats van een auto v/d zaak. Is veel goedkoper, schrijft amper af en rijdt eigenlijk toch lekkerder.
Nu 'betaald' je baas je met een auto waarmee je elke dag in de file staat om naar de baas te rijden.... Volgens mij heb je meer aan wat extra salaris, dan aan een 'nieuwe' auto welke helemaal niet van jou is...
Ik krijg om de 3 a 3,5 jaar jaar een nieuwe auto met een cataloguswaarde van 32000-36000 euro (golf van mij kostte 32000 euro, doe daar in Nederland nog maar 5000€ bij) en betaal daar 80€ per maand voor, ik heb nergens omkijken naar. Ongeval, brandstof, panne, nieuwe banden? Who cares, het is all incl.
Ik heb per jaar 4000€ brandstofkosten alleen (gemiddeld verbruik 5.3l/100km diesel) en daar komen nog verschillende duizenden euro's bij aan wegenbelasting, verzekering, onderhoud ed. Om van de afschrijving nog maar te zwijgen (een dikke 20.000 euro op 3,5 jaar).
Moest ik mijn uiteindelijk leasebudget netto uitbetaald krijgen dan ging ik mss akkoord maar zo werkt het helaas niet.
Om dat leasebedrag (1230€) netto aan mij te kunnen geven moet de baas dat bedrag x 2.5 doen. Dat gaat hem toch niet worden. Dat bedrag bruto bovenop mijn loon geven levert mij netto een 600€ op, daar rij ik geen auto voor. Zelfs geen auto van 20 jaar die ik gratis zou gekregen hebben.
In België kan geen enkel voordeel op tegen een bedrijfswagen.
Ale dan, mijn netto onkostenvergoeding kan daar tegenop, want die is totaal niet belast

. Echter kan dat maar tot 150€ zonder verantwoording te moeten geven.
Denk dat je toch eens moet herberekenen

. Ik heb hier gewerkt zonder en met bedrijfswagen en weet welke verreweg het goedkoopst is. Maar ik wil dan ook niet met heel oude auto's rijden.