17 eeuws jacht

Volg je nog altijd, en het ziet er schitterend uit. vind je leeuw erg gaaf :cool:

en zo'n figuur maakt het helemaal af. Zie je ook mooi hoe groot het schip is (schaal).

thx mannen

heb een hoop voorbereid en al klaar liggen en hopelijk is het morgen goed weer dan kan ik de mast gaan zetten met een hoop touwwerk.
de rusten heb ik vandaag aan de romp gezet hopelijk zijn ze morgen goed uitgehard anders moet ik nog een dag wachten.
had ook al 2 vlaggen gestikt en de boegspriet geplaatst

001_17.jpg

en dan vandaag nog de mast top gedraaid

002_9.jpg

hier moet ik nog wel een wimpel voor maken.
en nu maar hopen op goed weer dan kan ik weer verder.

thx germt ik heb bijna alles af buiten het roer dat moet ik nog maken.

de kanonnen zijn ook klaar dus dat is er ook maar op te zetten .
als het nu eens 14 dagen goed weer werd dan kan ik ze helemaal af maken ,maar na een paar uur in mijn werkkotje moet ik naar binnen met bevrozen voeten en vingers om weer op te warmen en dat werkt niet echt goed altijjt maar moeten stoppen terwijl je ijgelijk wil door weken .

maar we zien wel hoe het verder gaat , ik ben dan ook vollop in voorberijding op mijn volgende bouw met de plannen te tekenen en dat kan ik binnen aan de tafel doen :)

... maar we zien wel hoe het verder gaat , ik ben dan ook vollop in voorberijding op mijn volgende bouw met de plannen te tekenen en dat kan ik binnen aan de tafel doen :)

Nou met deze weersverwachting :(zit bouwen er voorlopig dan nog niet in.
We wachten met spanning op je volgende verrassende meesterwerk

Andy

nog even en de temperaturen gaan stilletjes de hoogte in.
schat dat bij meerdere bouwers zonder goed verwarmd werkkot het stilletjes aan begint te kriebelen.....

full

full

stilletjes terug in gang geschoten .

volgende week eerst eens in het water zetten om te zien joeveel lood er onder moet en of ze wel water dicht is :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sode......... hij is al weer bijna klaar, wat moet dat worden als het écht zomer wordt:cool:

tja dat krijg je bij shrachtbouw, veel meer rommel dan je begint bij een kid raakt de doos altijt leeg op het einde bij mij geraakt de werkbank vol rommel te liggen.

dus het word tijt dat ze afgeraakt dat ik nog eens kan gaan oprommelen

Bij scratchbouw kom je altijd plaats te kort om je gereedschap te leggen, en dat probleem word telkens groter als je gereedschap bijkoopt :lol::lol:

Sodeju... ik kijk normaal niet in deze categorieren van het modelbouwforum, maar val hier zojuist met mijn neus in de boter volgens mij.. even het complete topic gelezen en respect hoor! :)

Hoop dat je er veel plezier van hebt.

Dirk, hoe ga je de vallen beleggen? Er moet toch iets van een korvijnnagelbank zijn? Of kijk ik niet goed? Verder viel me op dat de weeflijnen van een andere kleur zijn dan het want zelf. Heb je dit bewust gedaan? Maar verder veel complimenten voor dit fraai staaltje handwerk. Nog even in het past zo in een 17e eeuws schilderij :)
Fred

Laatst bewerkt:
hoi fred de nagebanken komen nog hoor ook de weeflijnen moet ik nog kleuren want vond geen zwart in de juiste dikte .

maar dat is alemaal afwerking ben nu ff bezig met het rc gedeelte te plaatsen en te laten werken. als dat klaar is komt de afwerking.

de loden bulb is gegoten nu nog de winch en de servo er in zetten en dan al de rest nog doen ;)

bulb er onder gehangen en dan eens in het water gelegt

full

full

full

full

full

en nu op naar de afwerking :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Op foto 2 en 3 zie ik iets onder het schip, is dat de bulb die je bedoeld, of is het een koykarper:)
Ligt wel mooi in het water denk ik:cool:

Germt

Back