1:8 motor in slash

hallo beste modelbouwers,

ik heb een traxxas slash 2wd en ik wil er een 1:8 motor in zetten moet ik dan een anderen gearbox? zoals deze: TowerHobbies.com | INTT7983BLUE T7983BLUE Integy Alloy Gearbox Blue Traxxas XL5/VXL :confused: . dit is de motor wat ik wil gebruiken: HobbyWing 1/8 Scale C-Xerun 4274SL 2000KV 150A Sensorless Brushless Motor/ESC/ LCD Program Card For RC Cars/ Truck Version 2 en zou iemand weten hoe hard hij dan gaat ? 2000kv motor/150 amp regelaar

(ik denk dat het moet kunnen want er zijn een paar mensen die hebben mamba monster in hun traxxas slash 2wd en die is sterker)

mvg shyvan;)

+1 Een 1:8 motor in een slash, zeker de 2WD is overkill. Maar ook in een 4WD vind ik het nog overkill, neem gewoon een dikke 1:10 motor !

Het vervelende van die lage Kv motoren is dat je een hoge spanning moet gebruiken om ze een beetje op toeren te krijgen. Ik denk dat als je een Castle 3800Kv motor op 3S in zet, dat ie ook al behoorlijk vliegt.
Een ander nadeel met die zware motoren is dat je snel aandrijfassen aan prut draait.

Het is eigenlijk net als in het echt. Je kan best een grote motor in een auto hangen maar dan moet je ook de rest van de auto upgraden anders draait alles in de soep. Als je deze motor zo in je Slash hangt ontwricht je idd je motormount en draai je je assen als een wokkel in elkaar. Ook is de motor heel zwaar dus wordt de auto nog giftiger in z'n kont.

Ik heb een Neu 1512 en 1510 in m'n Slash 2WD gehad. Gaat allebei. Ik heb alleen een Slice chassis waarbij de motor voor de achterwieln komt. Dat is beter voor de gewichtsverdeling, zeker met zo'n zware motor. De 1512 is wat lichter en hogere Kv (3300)/ Dat gaat met onroad setup als een mongool op 4S. Als je daarme offroad zou gaan rijden gaat er snel wat stuk.
De zwakste plekken zijn idd de aandrijf assen en de gears in je tandwielhuis (tranny)
Je kan alles upgraden behalve die tandwieltjes. Dus het blijft oppassen. Ja kan igg dikke diff fluid meer gebruiken want bij het minst of geringste draai je de diff gears aan soep. Hier is een lijstje met wat ik heb gedaan:

van 48p naar 32p spur en pinion. Robinson Racing stalen 56T slipperspur
Robinson 22t hardstalen pinion
MIP X duty achterassen
Fastlane Aluminium tranny met sealed alu diff en alu shocktowers.
STRC alu draagarmen en wheelhubs
ceramische lagers in de hele lijn

en nog wat upgrades die niet voor jouw vraag ter zake doen.

Dus ja, het kan maar weet waar je aan begint en hou je spaarpot in de gaten. Succes!

Back