1/5 brushless?

Die limousine vraag heb je pas gesteld nadat ik had gereageerd , was een editje :rolling:

Maar antwoord...

Elke limousine is een opgerekte/verlengde "gewone" auto....

Een gewone/echte 1/5 (FG , MCD , Hormann , HPI Baja) is geen opgerekte versie ergens van , maar een purpose build voertuig vanaf de eerste tekening ;)

Wat is het probleem met een 4s setup in die baja kopie? zolang de temperaturen goed zijn en dus niks overbelast wordt hoeft er toch geen probleem te zijn?

Met een 4s set-up gaan er gigantische amps lopen , die lopen heel snel over de 100~150 amp heen.

Hoe hoger je gaat met voltage hoe lager de amps worden.

Maar als je nu al moet gaan vragen wat er mis is met een 4s set-up in zo'n auto vrees ik dat het een duur project gaat worden voor je ......

Bekijk de link die ik heb gegeven voor een ombouw maar eens ;)

Met een 4s set-up gaan er gigantische amps lopen , die lopen heel snel over de 100~150 amp heen.

Hoe hoger je gaat met voltage hoe lager de amps worden.

Maar als je nu al moet gaan vragen wat er mis is met een 4s set-up in zo'n auto vrees ik dat het een duur project gaat worden voor je ......

Bekijk de link die ik heb gegeven voor een ombouw maar eens ;)
Met een regelaar die het ampèrage aankan is er toch geen probleem? Ik zou zelf nooit 4s gaan gebruiken, maar ik heb al eerder gezegd dat ik het nu niet ga doen. Nu wordt het een e-revo "truggy".

De regelaars die je daarvoor nodig hebt zijn niet te betalen...

Met een simpele Hobbywing en 4s gaat dat echt niet heel lang goed zoals Nard ook al opmerkte ;) Bekijk de link die ik gaf en zoek het ombouw project van de truck maar eens op...

Er is een rede waarom er zoveel cellen , en dure regelaars+motoren gebruikt worden ;)

Dat is voor mij ook de rede geweest om het te laten varen , ben echt niet moeilijk als het om RC gaat.... Maar dit werd zelfs mij te gortig ....

savage, ja ik was tevens bezig mijn eigen WR te verbreken op een TMN baan (race spelletje).

Opmerking over ampere en voltage klopt. Daarom zie je vaker een lager kv motor, en hoger voltage (dus veel cellen) om het amperage zo laag mogelijk te krijgen om hitte te vermijden.

Een quote van de bouwer van de brushless onroad truck :

als je deftig bigscale brushless wil gaan rijden mag je rekenen op een extra prijs kaartje
van om en bij de 4000 euro . zijnde de motor ,regelaar , accu pakketten , laders , en custom parts voorop de auto . de motor drager is gebouwd door een vader van een maat van mij , als je dat moet laten maken ben je ook wel gauw paar honderd euro kwijt .
een ander probleem is dat er nog geen deftige car regelaars zijn voor dergelijke motors zoals de bolido . de schulze is wel bere sterk kwa specs maar heeft niet de functionaliteit van een LRP TC spec . de accu's kunne zonder probleem de motor voeden , maar ze houden het geen half uur uit , bij lipos kan je zoveel parallel hangen als je wil , maar men truck was nu al 1.3 kilo zwaarder als de benzine versie :) . Misschien moet lrp maar eens een bigscale regelaar maken , en lipos die twee keer de capaciteit hebben van de nu gangbare modellen . j e kan ook voor Life gaan maar dan wil je wel een lader die als je een 10 ah accu hebt op 12 cellen ook nog eens met 20 of liefst nog meer amperes kan laden .
conclusie is dat het hele elektro bigscale verhaal nog niet volwassen is :)

Edit:

Nog een leuke quote gevonden van Thomas :

batt.jpg

een plettenberg bolido ( 10 polige motor ) en de schulze 40.160H

nu de motor nog mooi ingebouwd krijgen :wink:

Laatst bewerkt:
Tjah .... Roepen dat je iets kunt en het ook daadwerkelijk doen zijn nog altijd 2 verschillende dingen ....

Die persoon heeft er al daadwerkelijk 1 gebouwd , lijkt mij dat ie weet waar ie het over heeft ......

De regelaars die je daarvoor nodig hebt zijn niet te betalen...

Met een simpele Hobbywing en 4s gaat dat echt niet heel lang goed zoals Nard ook al opmerkte ;) Bekijk de link die ik gaf en zoek het ombouw project van de truck maar eens op...

Er is een rede waarom er zoveel cellen , en dure regelaars+motoren gebruikt worden ;)

Dat is voor mij ook de rede geweest om het te laten varen , ben echt niet moeilijk als het om RC gaat.... Maar dit werd zelfs mij te gortig ....

Vliegtuig regelaars van CC zijn helemaal niet zo duur imo, aangezien Nick toch een mechanische rem gaat gebruiken (lijkt me iig). Ook zijn er diverse HV Made in China ESC's te vinden die erg goedkoop zijn en ook redelijk goed.

Tjah .... Roepen dat je iets kunt en het ook daadwerkelijk doen zijn nog altijd 2 verschillende dingen ....

Die persoon heeft er al daadwerkelijk 1 gebouwd , lijkt mij dat ie weet waar ie het over heeft ......
nieuwe Baja roller: 485 euro op marktplaats.nl
bl conversion: $200
leopard 730kv 1/5 motor: $150
regelaar KD gen2 110A 10s: $169
9s 5000mah 45-90c turnigy nano tech: ~$150

Dat lijkt me geen 4000 euro...

Laatst bewerkt:
Dan nog heel houden...

Vraag advies en je krijgt het...Deze in de wind slaan...Tja ga je gang..Hoop dat je een goedbetaald vakantiebaantje hebt:rolleyes:

nieuwe Baja roller: 485 euro op marktplaats.nl
bl conversion: $200
leopard 730kv 1/5 motor: $150
regelaar KD gen2 110A 10s: $169
9s 5000mah 45-90c turnigy nano tech: ~$150

Dat lijkt me geen 4000 euro...

Tjah .. Dan heb je electronica waarvan Nard en ik al zeggen dat het niet lang gaat houden .....

D'r is een rede waarom de ombouwprojecten die ik je nu al heb getoond op 12~20s rijden met een motor die al 5x zo duur is als het hele electronica pakket wat jij in gedachte hebt....

Dan nog heel houden...

Vraag advies en je krijgt het...Deze in de wind slaan...Tja ga je gang..Hoop dat je een goedbetaald vakantiebaantje hebt:rolleyes:
Als iemand zegt dat je zeker 4000 euro moet uigeven om iets te laten rijden terwijl het voor iets meer dan 1000 euro bijna even goed kan, dan mag ik het toch bewijzen? Byte zegt zelf net dat bv de regelaars van cc niet overdreven duur zijn en dit lijkt me een degelijke regelaar. (KD heeft bij mijn weten nog een "brol" verkocht...)

Tjah... Leuk filmpje van lange stukken rechtuit rijden. Zodra je echt gaat rijden met gasgeven , remmen , weer optrekken , deellast rijden etc , heb je een brandende Baja...

Lange stukken rechtuit , omdraaien en weer hetzelfde stelt niks voor voor een regelaar.

Heb je 2 voorbeelden laten zien van mensen die er serieus mee bezig zijn geweest (en daadwerkelijk een auto gebouwd hebben) en er een stuk meer verstand van hebben (opgedaan) als jou. Als het echt zo simpel was geweest als jij het doet voorkomen hadden ze het echt wel zo gedaan .

Jij snapt niet eens waarom een 4s set-up niet zou kunnen werken...

Byte ... Je loopt achter in het draadje :rolling:

Lees m'n andere post ff , daarin haalt Thomas al wat aan ivm de regelaar ;)

Die auto van Thomas heb ik een paar jaar geleden ook ergens gezien, maar volgens mij is dat ding ook al een beetje out-dated. Ik zie daar op het plaatje nog een NiMH accu...

Schulze zal echt wel echt goede dingen maken (heb er zelf ook een), maar ze zijn prijzig. Ook dit geldt voor Plettenberg (en ook hier heb ik er een van :p), ze maken dan kwalitatief erg goede dingen, maar ze zijn wel prijzig. Voor de gemiddelde hobbyrijder die "even" een 1/5 om wilt bouwen niet nodig, lijkt me.

@GDV: ook al kan ik het niet goed met je vinden (;)), ik zou zeggen: probeer het gewoon! Denk er wel goed over na welke set-up je gaat gebruiken en probeer de auto zo licht mogelijk te maken.

Back