1/25 Oseberg Viking Longship Billing Boats

Bedankt heren ! Heb vandaag ook een tweedehands bouwpakket uit Duitsland binnen gekregen. Het betreft de 1/25 Alert Zollkutter (U.S. Revenue Cutter) van Krick. Tot mijn vreugde bleek ook het afzonderlijk verkrijgbare setje zeilen erbij te zitten. Dit is een wat oudere versie van het model waarbij nog niet alle onderdelen zijn uitgesneden/voorgesneden , maar de meeste wel. Bij de nieuwe kits zijn alle onderdelen met laser uitgesneden. Heb het bouwpakket voor een zeer bescheiden bedrag kunnen kopen dus vind het niet erg om nog eens een paar onderdelen te moeten uitzagen.

0vfdl2q.jpg

Groet,

Arjan
Gaaf!

Was alweer even geleden dat ik hier op bezoek was, ben dan ook hier en daar een beetje terug achteruit moeten gaan kijken.
Je hebt weer prachtige vorderingen gemaakt en als je volgende project de alert gaat zijn ga je me zeker nog terug zien.

Bedankt voor jullie reactie heren ! Ik heb al een begin gemaakt met de Alert en zal hier zo straks eens wat foto's van maken.

Groet,

Arjan

Mooi schip geworden Arjan! De Noren conserveerden al vroeg hun hout met bruine of Stockholmer teer. Ook de staafkerkjes zitten er dik in. Aan de zonkant verbleekt het en verdampt misschien ook wel iets. De schaduwkant wordt op den duur zwart. Ook hier werd in de binnenvaart bruine teer gebruikt op de houten luiken. Komt vrij bij het produceren van houtskool. Vind het lekker ruiken.
Succes met je nieuwe aanwinst de "Alert". Gr. Klaas.

Bedankt voor deze info Klaas ! Ik neem aan dat de varende replica Saga Oseberg ook elk jaar of om de zoveel jaar geteerd wordt en dat zal ook betekenen dat het schip steeds donkerder wordt.

Groet,

Arjan

Ja, dat vergat ik te melden. Het ziet er allemaal zeer realistisch uit!

Bedankt voor de vriendelijke woorden heren. Marc ik ga nog twee bundels roeiriemen toevoegen en een stel banken/kistjes voor de roeiers. Wellicht ook nog een vat en een emmer. Ik heb eens gekeken naar 1/24 houten vaten (Pola en nog een paar andere merken) maar ik krijg het idee dat die vaten in de Viking tijd, verticaal bezien, een minder bolle vorm in het midden hadden. Dit is een fraaie site met een mooie illustratie van het Gokstad schip met bemanning en allerlei attributen. De illustratie van de kleding vind ik ook geslaagd :

https://www.nationalgeographic.com/magazine/2017/03/vikings-ships-realm-raiders-scandinavian/

Groet,

Arjan

Back