1/25 Oseberg Viking Longship Billing Boats

Bedankt voor je reactie Herby. Ik heb begrepen dat de Vikingen in principe hun schepen met teer behandelden, of die teer afkomstig van bomen ook zo donker was als het later gebruikte koolteer weet ik niet. Ik heb me vooral gericht op het uiterlijk van Saga Oseberg, de varende replica. Wel is de kleur donkerder uitgevallen dan ik wilde en dit ga ik wellicht nog wat aanpassen (donker grijs i.p.v. zwart).

Saga Oseberg zag er veel lichter uit toen het schip indertijd te water gelaten werd :

VOc0uJw.jpg

Met het verstrijken van de jaren is de Saga Oseberg toch ook steeds donkerder geworden :

EdNzaJe.jpg

ksNCXG5.jpg

6CshF3k.jpg

Groet,

Arjan

Ben de afgelopen dagen bezig geweest met het schilderen van schild patronen. Ik wilde eerst alle schilden hetzelfde patroon geven maar dat leek me toch wat saai . Het klusje doet me sterk denken aan het beschilderen van paaseieren uit mijn jeugd .

TprbNe9.jpg

De productie lijn van de paashaas :

VJzSD6Q.jpg

Groet,

Arjan

Het gaat over plekjes waar buiten de lijntjes gekleurd is , waar ik stukjes over het hoofd heb gezien (bv een paar haarplukken, een stuk van de riem niet ingeschilderd) en plekjes waar spetters/vlekken op zitten. Het betreft hier zeker 10 plekjes die ik ga bijwerken.

zfHfwkw.jpg

Groet,

Arjan

Och - ik heb ook wel eens een vlek op mijn broek. Ik vind het prachtig schilderwerk!

Bedankt heren, dat klopt wel dat de figuur hier wel erg uitvergroot is en ik wellicht wat pietluttig ben :). Het is natuurlijk wel zo dat het schilder resultaat ook staat of valt met de kwaliteit (detail scherpte en gietkwaliteit) van de figuur. Een goed gegoten figuur met scherpe details, zoals deze is ook veel makkelijker te schilderen. Ik vind 1/25 ook wel een heel mooie schaal voor figuren en boten (de laatste kunnen dan ook varend gemaakt worden). Misschien ga ik de 1/25 Krick Alert Zollkutter aanschaffen, al was het alleen voor deze figuur :

p0E7D7C.png

Als aardigheidje ook het overwegen waard :) :

ZwFzqKQ.jpg

UxjBdsW.jpg

Groet,

Arjan

Ik vind dit een stukje uitzonderlijk mooi schilderwerk, zelfs die waarvan Arjan zegt dat er tekortkomingen aan zitten
:)

Heb eergisteren het onderwater motortje uit China binnen gekregen. Gemonteerd aan de kiel met 4 schroefjes en vandaag getest op waterdichtheid.Er komt geen water in de motorbehuizing en ook de boot zelf blijft droog. Hoop over twee weken de eerste volledige vaartest te kunnen uitvoeren met werkend roer, zeil servo en vaartregelaar.

qyQfqS9.jpg

Vxvylfe.jpg

jvgLPGi.jpg

13t6lyV.jpg

57RnWEw.jpg

Arjan

Bedankt heren ! Heb vandaag ook een tweedehands bouwpakket uit Duitsland binnen gekregen. Het betreft de 1/25 Alert Zollkutter (U.S. Revenue Cutter) van Krick. Tot mijn vreugde bleek ook het afzonderlijk verkrijgbare setje zeilen erbij te zitten. Dit is een wat oudere versie van het model waarbij nog niet alle onderdelen zijn uitgesneden/voorgesneden , maar de meeste wel. Bij de nieuwe kits zijn alle onderdelen met laser uitgesneden. Heb het bouwpakket voor een zeer bescheiden bedrag kunnen kopen dus vind het niet erg om nog eens een paar onderdelen te moeten uitzagen.

0vfdl2q.jpg

Groet,

Arjan

Back